ראשי מועצות בהתנחלויות מתחילים בימים אלה לגבש מתווה לקמפיין נגד הממשלה וראש הממשלה נפתלי בנט. ראשי המועצות טוענים כי בהחלטותיו האחרונות מקפיא למעשה בנט את הבנייה בהתנחלויות ומתנה אותה רק בבנייה לפלסטינים.
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר כי "למרות שורת הבטחות, בפועל הממשלה מקפיאה 4,000 יחידות דיור בהתיישבות, ראש הממשלה הצהיר בפני האמריקנים שיבנה רק לפי הגידול הטבעי, והממשלה צפויה להעניק אישורי בנייה נרחבים לערבים. זו תמונת מצב מדאיגה להתיישבות שפוגעת בצמיחת היישובים ובחיי התושבים".
הריאיון המלא של בנט ל-ynet
(צילום: משה מזרחי, גיל יוחנן )

1 צפייה בגלריה
ישראל גנץ יור מועצת בנימין
ישראל גנץ יור מועצת בנימין
"תמונת מצב מדאיגה". ראש מועצת בנימין ישראל גנץ
דברים דומים אמר גם ראש מועצת בית אל, שי אלון. "לשבת על כיסא ראש הממשלה זאת לא מטרה, זה אמצעי למימוש אידאלים וערכים. עד כה אמירותיו ובמיוחד מעשיו מעוררים חשש רב כי הוא צועד בדרך שתגרום נזק בלתי הפיך למדינת ישראל ולמפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, שהאמין ופעל למענו כה רבות עד לפני חודשים לא רבים".
נזכיר כי רק בשבוע שעבר פגש ראש הממשלה בנט, שהיה בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, את ראשי מועצת יש"ע ועדכן אותם על תוכניות בנייה ותשתיות ברחבי יהודה שומרון. בין היתר גם צוין כי ראש הממשלה אמר למתנחלים שאין תוכנית מדינית באופק וכי הבנייה בהתנחלויות לא תיפגע.
ראשי המועצות שלא היו בפגישה טוענים אחרת - ובכוונתם מיד אחרי החגים לפתוח בקמפיין מחאה ברחבי הרשת ובקרב הציבור המתנחלי בנוגע להקפאת הבנייה נגד הממשלה והעומד בראשה. בנוסף הם מתכוונים לפתוח אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים ולקיים הפגנות בעניין.