הדיון בבית המשפט, היום
(צילום: שחר גולדשטיין)

בית משפט השלום בתל אביב החליט אחר הצהריים (חמישי) לשחרר למעצר בית את החשוד ברצח בת זוגו ברמת גן. לפי ההחלטה הוא ישהה במעצר בית מלא עד יום חמישי הבא. המדינה ערערה על ההחלטה, בינתיים הוצא עיכוב ביצוע ומחר ייערך דיון בנושא בבית המשפט המחוזי בעיר. שמו של החשוד עדיין לא הותר לפרסום.
הצעירה (27) נמצאה בחודש שעבר ללא רוח חיים באמבטיה בדירתם ברמת גן. על הגופה לא נמצאו סימני אלימות. עם זאת בן זוגה (32) נעצר בחשד שרצח אותה, ומעצרו הוארך מאז ארבע פעמים. בדיון הארכת המעצר הקודם הזהיר השופט כי אם לא תהיה התקדמות בנושא תוצאות בדיקת הרעלים במכון לרפואה משפטית, החשוד ישוחרר בפעם הבאה למעצר בית. אך גם היום לא קיבלה המשטרה את תוצאות הבדיקה והחשוד אכן שוחרר.
5 צפייה בגלריה
החשוד דרך הזום
החשוד דרך הזום
החשוד משתתף בדיון בבית המשפט באמצעות שיחת וידאו
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
בני המשפחה של המנוחה
בני המשפחה של המנוחה
קרובות משפחה של הצעירה בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
נציג המשטרה אמר כי החוקרים הטיחו בחשוד ממצאים מהמכשיר הנייד שלו הקושרים אותו למעשה. "יש דברים שתפסו שנכתבו על ידי החשוד על הקורבן לחברים שלו. העדים מזומנים".
השופט אור ממון ציין היום בהחלטתו כי בדיונים קודמים קבע שיש חשד סביר לרצח, אך העלה תהיות לגבי הראיות ורמז כי המשטרה לא הצליחה להתקדם בביסוס החשדות. "עולה מהחומרים שהחשוד קיים עם המנוחה קשר זוגי והיה חפץ בהפסקת הקשר. ממצאים שנמצאו בזירה כגון בגדים מוכתמים בדם ורטובים שהחשוד לא יכול היה לספק הסבר לעניין זה", אמר.
5 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
החשוד בבית המשפט באחד הדיונים הקודמים
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
הזירה ברמת גן
הזירה ברמת גן
הבניין שבו נמצאה הגופה
(צילום: זק"א תל אביב)
השופט אמר כי יש ממצאים המערערים על החשד, ובהם העובדה שלחשוד אין עבר פלילי, וכי אין אינדיקציות שנהג באלימות במערכות יחסים קודמות. הוא גם ציין כי הצעירה סבלה מבעיות רפואיות ונטלה תרופות. כמו כן פעולות חקירה אחרות לא הניבו תוצאות משמעותיות. הוא ציין כי נתיחת הגופה עדיין לא הניבה תוצאות חד משמעיות וכי יש לבצע בדיקות נוספות.
באשר למניע האפשרי אמר השופט: "מממצאי המחשב שנמצאו בשיחות עולות אינדיקציות לבעיות בזוגיות. ישנן אינדיקציות כי במהלך תקופה לא קצרה החשוד היה מעוניין שהמנוחה תעזוב את הדירה, ואולם נראה כי התנהל שיח בין החשוד והמנוחה כאשר פתרונות לאותה מחלוקת עלו על השולחן. איני רואה בעצם העובדה של הרצון לניתוק היחסים ככזה שמוביל בהכרח לפגיעה חמורה במנוחה כפי שבוצעה".
"כאשר אני בוחן כעת את החשדות לטעמי כעת הן מובילות למסקנה שלא מצדיקה את המשך המעצר מאחורי סורג ובריח. בהתחשב בעובדה שהיו לבד בדירה - עניין נסיבתי שככל שחולף הזמן ומצטברות ראיות יש בו להקהות את עוצמת חשד זה", פסק.
5 צפייה בגלריה
עו״ד איתן כביריאן, עו״ד יניב פרץ ועו״ד אופיר מזר עורכי הדין של החשוד
עו״ד איתן כביריאן, עו״ד יניב פרץ ועו״ד אופיר מזר עורכי הדין של החשוד
עו"ד איתן כביריאן, עו"ד יניב פרץ ועו"ד אופיר מזר, סנגוריו של החשוד
(צילום: רועי רובינשטיין)
עוד הוא אמר כי "ככל שמתארך מעצרו של חשוד, נדרש להראות חיזוק של הראיות על מנת שבית המשפט יורה על הארכות מעצר נוספות". הוא הסביר כי אין בבדיקות המעבדה שעדיין לא נערכו עילה מספקת כדי להמשיך ולהאריך את המעצר.
עורכי דינו של החשוד, איתן כביריאן, יניב פרץ ואופיר מזר, אמרו בתום הדיון: "היום אנחנו מבינים שההר הוליד עכבר, ולא רק שהחשד לא התחזק במרוצת הימים אלא נחלש. אנו מבינים זאת מחוות הדעת והעדים שהגיעו. המניע שהיה בתחילת הפרשה קרס ונעלם מהעולם. אנחנו סומכים ובטוחים שזו החלטה מדויקת".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.