שי ונקרט מספר על המאבק: "הכול נעצר בחיים"
(צילום: מיקי שמידט)

זה 312 ימים שבבית משפחת ונקרט בגדרה מחכים לשובו של עומר בן ה-23, שנחטף לרצועת עזה על-ידי מחבלי חמאס. מאז, משפחתו נאבקת יום ולילה על החזרתו, ואביו שי נאלץ לצמצם את הזמן שהוא משקיע בעסק שלו - לשיווק יינות בוטיק. המכירות - באמצעות אתר האינטרנט - צנחו. "הכול נעצר בחיים, יום ולילה סביב המאבק להשבת עומר עם כל החטופים", סיפר ל-ynet האב.
3 צפייה בגלריה
שי ונקרט אביו של עומר החטוף בעזה מספר על הקושי בטיפול העסק לייבוא יינות
שי ונקרט אביו של עומר החטוף בעזה מספר על הקושי בטיפול העסק לייבוא יינות
שי ונקרט עם היינות והמארזים. "הולך ונהיה קשה לחיות על חסכונות"
(צילום: קובי קואנקס)
להערכתו, המחזור ירד בכ-70% מהימים שלפני המלחמה. "היין היה דבר חזק אצלנו בבית, ומשנת 2013 גם הפרנסה שלנו. אני מקווה שזה יתחיל להתעורר אחרי ירידה דרסטית. שיווק היין דרך האתר הלך ודעך, וההוצאות המשיכו כרגיל", אמר שי. "ב-10 החודשים שעברו חיינו על חסכונות, אבל זה הולך ונהיה קשה יותר. עכשיו, לקראת ט"ו באב וחגי תשרי - כאות סולידריות ולהנעת הפרנסה בחזרה - נשמח לכל הזמנה של יין, או מארזי מתנות לחגים".
בשבוע האחרון, סיפר, החלה התעוררות מסוימת בעסק - והוא החל לאפשר איסוף מארזים מבית המשפחה בגדרה. "זה למי שמבקש לבצע איסוף עצמי. במקום שהלקוחות ייסעו למחסן בחולדה, הם באים לאסוף את ההזמנה", סיפר. גם השכנים הצטרפו להזמנות, ואישה צעירה אף עשתה להם משלוח: "אנחנו מתנדבים לעזור לשי במשלוחים, הבאנו להם שני בקבוקי יין. גם אם הם שכנים - מגיע משלוח עד הבית, וככה עשינו", סיפרה.
3 צפייה בגלריה
גלויה שמצרפים לכל הזמנת יין שנשלחת עם סיפור של עומר ונקרט שנחטף לעזה
גלויה שמצרפים לכל הזמנת יין שנשלחת עם סיפור של עומר ונקרט שנחטף לעזה
הגלויה שמצורפת לכל הזמנה. "זו הצלה, הוא לא עסקה של סחר-מכר"
3 צפייה בגלריה
משפחתו של עומר ונקרט החטוף
משפחתו של עומר ונקרט החטוף
ניבה ושי ונקרט עם תמונתו של עומר. "קורס יין כשיחזור"
(צילום: יריב כץ)
בזמן שהוא עסוק בשיווק מסלון הבית, משוחח עם לקוחות ועוקב אחר ההזמנות, את הראש של שי לא עוזבת המחשבה על עומר. "הוא חולה בקוליטיס, מחלה מאוד קשה, שמתפרצת בתקופות סטרס", הוא סיפר. לקראת הפסגה הצפויה ביום חמישי הקרוב הוא לא מפתח ציפיות: "היו נפילות ודיווחים על עסקה - ובסוף לא יצא דבר", אמר. "בשבילי זו לא עסקה. עסקה זה הזמנת יין, ובתמורה משלמים לי. בשבילנו זו הצלת חיי החטופים, הצלה של עומר. הוא לא עסקה של סחר-מכר".
את הרגעים שבהם הוא מטפל בהזמנות, או שמגיע לקוח לביתו לאסוף בקבוק יין - ואפילו טלפונים להתייעץ על סוגי יין - מגדיר שי "רגעים של בריחה מהמאבק". הוא ביקש מהציבור להזמין דרך עסק השיווק שלו. "אנשים רוצים בכל מקרה לקנות יין, וכצעד של סולידריות שיגידו 'בואו נקנה בקבוק'. חובבי יין שיודעים להעריך יין טוב - שיזמינו דרכנו. זה גם משאיר ככה את הסיפור של עומר על סדר היום הציבורי עד שהוא יחזור הביתה יחד עם כל החטופים", אמר.
לכל הזמנה, מצורפת גלויה עם תמונתו של עומר וסיפור קצר עליו. "זה נועד שידעו מי זה עומר שלנו", סיפר. מנכ"ל הכנסת, משה (צ'יקו) אדרי יחד עם יו"ר ועד העובדים עו"ד הודיה קין, הודיעו כי החליטו לרכוש מאביו של עומר 1,200 חבילות כחלק מקמפיין "לחיי עומר ולמען שובו". הוועד כתב לעובדים: "רכישת המארז נועדה לסייע ולו במעט למשפחה".
אימו של עומר, ניבה, חזרה היום לסרטון שבו תועד עומר - כמה שעות אחרי החטיפה בצהרי 7 באוקטובר. "ראינו את עומר בטנדר חטוף. זה הרגע שהבנו שעומר חטוף, ושי שנסע לדרום למצוא אותו חזר הביתה. מאז אנחנו סביב השעון נלחמים להחזיר אותו הביתה - כמו את כל החטופים", אמרה. שי הוסיף: "את החטופים אפשר להחזיר רק במתווה. ככה החזירו 110, ובמבצע צבאי הרואי החזירו כמה בודדים. אלה העובדות ואלה המספרים".
עומר בן ה-23, הבכור מבין שלושת הילדים, עבד כמנהל מסעדה עד 7 באוקטובר. הוא חובב יין מושבע, והעבודה שלו הפכה אותו למקצועי בתחום. "כשעומר חוזר הביתה אני שולחת אותך ואותו לקורס להכנת יין", אמרה האם ניבה לבעלה שי.
להזמנת יין דרך אתר האינטרנט של משפחת ונקרט לחצו כאן. ההזמנות מגיעות במשלוחים עד הבית, ומתאפשרת גם אספקה לבתי עסק ומסעדות בהיקפים גדולים.