5 צפייה בגלריה
הלוויה לוויה בית עלמין הרב אבישי דוד יחזקאל
הלוויה לוויה בית עלמין הרב אבישי דוד יחזקאל
נעמה יחזקאל בהלוויה - ובעלה המנוח, הרב אבישי דוד יחזקאל
(צילום: מוטי קמחי)
נעמה יחזקאל, אלמנתו של הרב אבישי דוד יחזקאל (30), שנרצח בפיגוע לפני חודשיים בבני ברק, הביאה הבוקר (שישי) לעולם את בנם השני בבית החולים שערי צדק בירושלים. אחיו עובדיה יחזקאל שוחח עם ynet וסיפר על התחושות לאחר הלידה: "זו שמחה שמהולה בעצב", אמר. "יש פה מצד שמחה גדולה, ומצד שני עצב עמוק שאבא שלו לא יזכה להכיר אותו. תחושות מעורבות. זאת הנחמה שלנו. בורא עולם הקדים תרופה למכה, להביא ילד ממנו ועוד בן, זה פשוט מושלם".
לדבריו, "כמובן שאבישי חסר מאוד, אבל ההפתעה הזו יום אחרי ל"ג בעומר - שזה היה היום של אבישי - היא יפה ומשלימה לנו את התמונה. אני אספר לו על אבא שלו, ואמרתי לאבישי שכל עוד שאני בחיים האלה, אני אנציח אותו. אני מרגיש שהוא עוזר לי מהשמיים".
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של הרב אבישי דוד יחזקאל
הלוויתו של הרב אבישי דוד יחזקאל
הייתה בחודש השמיני להריונה בזמן הרצח. האלמנה, נעמה יחזקאל
(צילום: יאיר שגיא)
בת שבע, אמה של נעמה, אלמנתו של הרב יחזקאל, שוחחה גם כן עם ynet כשהיא לצד בתה: "זה ילד קטן שמזכיר את אבא שלו בתווי פנים. נעמה אמיצה, עם כל הקושי היא ילדה בשלום. יש לה פה תמיכה מכל המשפחה. מקווים שהכל יהיה בסדר כי זה לא מצב פשוט. אנחנו יודעים שעם ישראל תמך ותומך והתפילות נענו, ונגדל אותו בנחת ובאושר ונעזור כמה שצריך כי נעמה יקרה לנו מאוד.
"קשה לדעת שהוא לא יכיר את אבא שלו", הוסיפה בת שבע. "נולד ילד שהוא יתום מאבא, אבל משתדלים לא לחשוב על זה כי זה לא ייתן כלום. זו גם נחמה גדולה מאוד, וזה מה שמחזיק אותה עם הקושי שמסביב. זו ממש ירושה שהוא השאיר וזו מזכרת גם להורים של אבישי, הנכד הזה הוא מזכרת מהבן שלהם".
הרב יחזקאל נרצח מתחת לביתו ברחוב השניים, כשהגן על ילדו הפעוט בגופו ובכך הציל את חייו. רעייתו נעמה הייתה בחודש השמיני להריונה בזמן הרצח, שמעה את היריות וידעה שבעלה נמצא למטה – אך עוברי אורח אמרו לה שהוא פונה לבית החולים.
בפיגוע נרצחו גם יעקב ישראל שלום (34), תושב בני ברק; רב-סמל מתקדם אמיר חורי (32), שוטר ערבי נוצרי ששירת בסיירת האופנועים של תחנת משטרת בני ברק; וכן שני עובדים זרים מאוקראינה - ויקטור סורוקופוט (32) ודמיטרי מיטריק (23).
5 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
נרצח בפיגוע כשהסתער לעבר המחבל. רס"מ אמיר חורי
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
יעקב ישראל שלום ז''ל ומשפחתו
יעקב ישראל שלום ז''ל ומשפחתו
יעקב ישראל שלום עם בנו
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק
ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק
ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק
המחבל דיא חמארשה, תושב הכפר יעבד שליד ג'נין, הגיע לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק כשהוא חמוש ברובה סער מסוג M-16. הוא המשיך בתנועה רגלית לרחוב ביאליק, הגיע למכולת וירה למוות בשני האוקראינים שישבו בקבוצה. לאחר מכן ירד לכיוון רחוב השניים, ובצומת נתקל ביעקב שלום שישב במכונית וירה בו למוות. הוא המשיך ללכת ברחוב השניים לכיוון רחוב הרצל, שם נתקל באבישי יחזקאל, שהחזיק את ילדו התינוק על ידיו. חמארשה רצח את האב ביריות, והתינוק לא נפגע.
לאחר מכן פנה המחבל לרחוב הרצל, שם נתקל בצוות אופנוענים של תחנת המשטרה בבני ברק, שהוקפצו לזירת האירוע. המחבל ירה לעברם ופגע ברס"מ אמיר חורי בחזהו. לאחר מכן רס"מ ע' ירד מהאופנוע וחיסל את המחבל באמצעות ירי באקדחו. מותו של רס"מ חורי ז"ל נקבע בבית החולים בילינסון לאחר זמן קצר.
להנצחת הרב אבישי דוד יחזקאל ניתן לתרום לעמותת תפארת ישראל עוד יוסף חי, בנק פאג"י 52, סניף 183, מספר חשבון 019410.