תושבת מרכז הארץ הגישה תלונה למשטרת ישראל, ולפיה בעלה חטף את שלושת ילדיהם ביום האחרון של חנוכה - ולקח אותם שלא בהסכמתה להוריו שמתגוררים בצ'כיה. משם, עבר איתם לאחיו שמתגורר בווינה בירת אוסטריה. החטיפה, כלשונה של האם, אירעה לפני יותר מחודש, לאחר משבר בנישואים של השניים - וברקע טענותיה שחוותה אלימות מילולית מצד בן זוגה.
"הוא דאג להרדים אותי. סיפר שהוא 'הולך לדודים שלו' איתם. למחרת בבוקר אני מתקשרת, אין מענה - ואז הבנתי שהוא חטף אותם", שחזרה. לדבריה, בסביבתה הזהירו אותה שהוא עלול לעשות זאת, אבל היא פשוט לא האמינה: "סמכתי עליו. היינו אמורים ללכת למגשר שיעזור לנו עם הזוגיות שלנו. האלימות המילולית כלפיי וכלפי הילדים גברו, הוא גם נהג לשתות".
2 צפייה בגלריה
המשפחה החרדית
המשפחה החרדית
האם ושלושת הילדים. "אביהם חטף אותם ומסית נגדי"
האישה מיהרה לתחנת המשטרה במרכז הארץ וביקשה להגיש תלונה על חטיפה, אך שם לטענתה לא התייחסו אליה. "סוג של גיחכו. אמרו לי: 'בגלל שאת מרגישה שבעלך חטף את הילדים זה לא אומר שזה קרה'. ב-12:00 באותו יום בעלי התקשר ואמר 'הכול בסדר, אני עם הילדים והם שמחים. אנחנו קפצנו להורים שלי'", אמרה. לדבריה, אז הבינה שהם נמצאים יחד עם אביהם בחו"ל: "הוריו גרים בצ'כיה. אני נפלתי על הרצפה, נפלו עליי השמיים. חזרתי למשטרה והם עדיין אמרו לי שאי-אפשר להגיש תלונה בטענה ש'זה אבא של הילדים ומותר לו לטוס איתם לאן שהוא רוצה'".
אחרי מאבק של האישה, המשטרה הסכימה בסופו של דבר לקבל את התלונה. "מדובר בבן אדם אלים", הסבירה, "הוא לא יכול לקחת את הילדים". לדבריה, "מאז זה מאבק יום-יומי של לנסות ולדבר עם הילדים, אבל הוא לא נותן לי. הוא אומר שאני מסיתה אותם נגדו. אני לא בקשר איתם. כשהוא כן נותן לי את הילדים, הם מבקשים שאני אבוא אליהם. מבחינה חוקית, מרגע שאני נוסעת אליהם אני משלימה עם החטיפה. הוא גם לא ייתן לי לראות אותם".
היא סיפרה כי לאחר ששהו בצ'כיה, עברו לגור אצל אחיו של בן זוגה בווינה. היא סיפרה כי זו הייתה התוכנית של כל המשפחה מצד בעלה: "אני התנגדתי לזה נחרצות, אני אוהבת את ישראל. הוא דאג לעשות לי את המוות במריבות". האישה אף טוענת שבעלה השאיר אחריו חובות שמסתכמים ב-150 אלף שקלים, לאחר שהוסיף את השם שלה לחשבון הבנק שלו: "הוא לא מתכוון לחזור, אז כמובן שהכול על שמי".
האישה ציינה כי בשבוע האחרון חוותה מצד ילדיה יחס עוין, לטענתה בהשפעת אביהם: "פעם אחרונה שדיברתי איתם היה ביום חמישי האחרון והם התחילו לצעוק עליי שאני רוצה להכניס את אבא לכלא ושאני 'אישה רעה'. בחיים שלי הילדים שלי לא דיברו אליי ככה, הם ילדים תמימים. ילדה בת 7 שאומרת לי: 'אני לא אסלח לך בחיים'. זה הדבר הכי הזוי. אני יודעת שהם לא אשמים, זה מה שהוא אומר להם".
האישה מפחדת שלא תוכל לראות את ילדיה יותר. "זה הפחד הכי גדול שלי. שהוא יברח שוב ולא נדע איפה הם. העורך דין שלי ביקש ממנו גט, אבל הוא לא עונה לו", אמרה. האישה טוענת עוד כי האב מנסה להכניס את ילדיהם לבית ספר בווינה, אך הקהילה היהודית לא מסכימה לקבל אותם בגלל התלונה נגדו על חטיפה. היא הגיעה למחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, וביקשה מהרשויות לפעול להשבת הילדים לארץ - אך בינתיים לא נעשתה פנייה רשמית ממדינת ישראל לאוסטריה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד מרדכי ציבין
עו"ד מרדכי ציבין
עו"ד מרדכי ציבין
עורך הדין מרדכי ציבין ועורכת הדין נחמה ציבין, המתמחים בטיפול באינטרפול ואסירים ישראליים בחו"ל מייצגים את האישה בהתנדבות. "מדובר ברעידת אדמה אנושית, פגיעה קשה בילדים, ההתמודדות, בהתאם לאמנת האג, ההליך בבית המשפט בווינה עלול להימשך על פני תקופה לא קצרה. בתקופה זו עלול הבעל להתסיס ולשטוף את המוח של הילדים הקטינים, דבר שעלול להשפיע על ההליך המשפטי, אנחנו מקוים כי בית המשפט יזרז את ההליך. הם אף פנו לציבור לסייע במימון המונים לאישה, שנותרה "חסרת כל", לדבריהם. "מקוים שהמדינה תסייע, במידת האפשר", אמרו. לתרומות לחצו כאן.
גם רבה של העיר קריית אתא, חיים שלמה דיסקין, התגייס למאבק. במכתב שחיבר כתב: "אחרי תקופה של התשה והתעמרות באישה ובילדים, ראש המשפחה ברח לפתע עם שלושת ילדיו הקטנים לחו"ל והותיר את אשתו עגונה ומנותקת מהם. תוך כדי שמותיר אותה להתמודד עם נטל חובות גדול". לדבריו, "רק באמצעות ייצוג משפטי מקצועי בינלאומי יהיה ניתן לשנות את המצב העגום, ולהביא להחזרת הילדים לסביבתם הטבעית ולאמם".
הוא קרא לציבור להירתם למען המאבק: "הוצאות ההליך המשפטי ותשלומים למומחים שונים והוצאות אחרות הן עצומות, ומצבה הכלכלי הדחוק לא מאפשר לה לעמוד בנטל ואף לא בחיי היום-יום. מצווה רבה וזכות קדושה לכל מי שיכול להירתם בתרומה מכובדת חד-פעמית ובכך לעזור וליטול בזכות גדולה של הצלת נפשות מישראל".