1 צפייה בגלריה
תקלת חשמל נרחבת בלוד. ארכיון
תקלת חשמל נרחבת בלוד. ארכיון
תקלת חשמל נרחבת בלוד. ארכיון
(באדיבות חברת החשמל)
תושבים בלוד מצאו את עצמם שעות ספורות לפני כניסת החג, ללא חשמל בעקבות תקלה נרחבת בקווי מתח גבוה. ראש העיר יאיר רביבו הכריז בצהריים על אירוע חירום ופנה לצה"ל בבקשה שפיקוד העורף יסייע באספקת מזון ושתייה לתושבים. "זאת שערוריה ומחדל אדיר של חברת החשמל, ועוד בערב ראש השנה", אמר ראש העיר שהנחה לפתוח את מרכז ההפעלה.
כמו כן, לפי רביבו, קשישים המתגוררים בהוסטלים במזרח העיר וזקוקים לסיוע בחמצן פונו בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים. "אני עומד בקשר שוטף עם כל גורמי החירום ונעשה כל מאמץ כדי לסייע לקשישים ועריריים ולמנוע כל פגיעה בהם".
רביבו הוסיף כי הוא דורש משרת האנרגיה קארין אלהרר לפתוח בתחקיר מיידי על אספקת החשמל והוסיף: "העיר לוד גדלה ומתפתחת, ומצופה מחברת החשמל להיערך מבעוד מועד כדי להתמודד עם הגידול בצריכה ובביקושים".
בחברת החשמל עדיין מחפשים את המקור לתקלה, ומסרו כי "בשל תקלות בשלושה קווי מתח גבוה בעיר לוד יש הפסקת חשמל במספר אזורים בעיר. חברת החשמל הצליחה להחזיר חשמל לאחד מהקווים, וצוותי חברת החשמל נמצאים בשטח לאתר את מקור התקלות בשני הקווים שנותרו ולתקנם. החברה מתנצלת על אי-הנוחות ופועלת לספק חשמל אמין וזמין לתושבים בהקדם".