השר פורר על שטרן: אין מצב כזה לטאטא הטרדה מינית
(צילום: משי בן עמי)
בראיון לאולפן ynet הגיב היום (שני) שר החקלאות ופיתוח הפריפריה עודד פורר (ישראל ביתנו) לדבריו של חברו לממשלה, שר המודיעין אלעזר שטרן, לפיהם התעלם מתלונות על הטרדות מיניות. לדבריו, מפלגתו של שטרן, יש עתיד, צריכה להחליט מה לעשות באשר לעתידו בממשלה. "טאטוא תלונות של הטרדה מינית מתחת לשטח, בין אם זה במגרסה ובין אם זה בפח פשוט, זה לא מקובל, לא ראוי ואסור שיהיה", הבהיר.
פורר הוסיף להתייחס לרפורמת החקלאות, והתחייב כי מחירי התוצרת החקלאית יירדו כבר בקיץ הקרוב. באשר לאפשרות להרחבת הממשלה עם מפלגות חרדיות אמר פורר כי כניסת אריה דרעי ויעקב ליצמן לממשלה תוביל לריצוי "האינטרסים הפוליטיים הצרים שלהם".
5 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
מאמין ברפורמת החקלאות. השר פורר
(צילום: דולב ג'ולי)
אנחנו שומעים אתמול על עדות מאוד משמעותית בעניין הזה, תלונה על הטרדה מינית, תקיפה מינית, שלגמרי מוסמסה על ידי שטרן כראש אכ"א. אכזבה? אמירה אומללה? "תראי אני חושב שטוב שהוא הכחיש לפחות את הדברים, אני גם מקווה שהם באמת לא קרו. גם בתור מי שעמד בראשות הוועדה לקידום האישה בכנסת הקודמת – תלונות על הטרדה מינית אלו תלונות שמחייבות טיפול גם במנעד האנונימי. זה כמובן הרבה יותר קשה – אין לך את מי לחקור או לבדוק, אך זה בהחלט מחייב התייחסות ואי אפשר לטאטא את זה מתחת לשולחן, כי אלו בדיוק הנקודות שבהן הרבה יותר קשה להתלונן והרבה יותר קשה גם למתלוננת".
5 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
ביש עתיד יפתרו את הבעיה. אלעזר שטרן
(צילום: מוטי קמחי )
הוא אמר במפורש, המגרסה עבדה שעות נוספות. "אני לא חוקר כליות ולב. אני רק יכול לומר לך שטאטוא של תלונות של הטרדה מינית מתחת לשטח, בין אם זה במגרסה ובין אם זה בפח, זה לא מקובל, לא ראוי ואסור שיהיה".
הוא יכול להמשיך להיות שר בממשלת ישראל? "תראי, אני לא אהיה השופט של שר כזה או אחר או של איש כזה או אחר. אני חושב שלאלעזר שטרן יש הרבה יותר זכויות בנושאים אחרים. טוב שהוא חזר בו מהאמירה. אני מניח שאצלם במפלגתו יעשו את החושבים".
5 צפייה בגלריה
מחאת החקלאים
מחאת החקלאים
מחאת החקלאים
(צילום: אביהו שפירא )
עוד מעט התקציב רפורמת החקלאות. אנחנו רואים שהיא ממשיכה לעורר הרבה מאוד הדים, גם ברשתות החברתיות, ואני מניחה שגם התנגדויות ותקיפות אישיות. אתה חותם על זה שזה יעבור בסוף? "קודם כל זה יצא לדרך. סוכם גם עם חברי הכנסת שהתנגדו לרפורמה שהבקשות שלהם וחלק מהדברים שהם ביקשו נמצאים בתוך הרפורמה. תראי, בסוף גם אני, גם חברי הכנסת מהקואליציה וגם שרי הממשלה מחויבים קודם כל לאזרחי ישראל, ואזרחי ישראל שהם נכנסים לסופר צריכים לקנות תוצרת חקלאית טרייה וזמינה במחירים הוגנים וסבירים. לא יכול להיות שבמדינת ישראל של 2021 נכנסת משפחה לסופר ומתחילה לספור האם היא תקנה ענבים בקיץ או לא תקנה".
אתה יכול להבטיח שעוד חמש שנים ניכנס לסופר ולא נשלם 30 שקלים לקילו ענבים? "אני יכול להבטיח לך שלהערכתי אנחנו נצליח להוריד את המחירים כבר בטווח הזמן הקרוב, ולא עוד חמש שנים. היעד שלנו הוא הקיץ הבא".
5 צפייה בגלריה
ישיבת אופוזיציה
ישיבת אופוזיציה
"מי שחושב שהכנסת דרעי וליצמן לא תוביל לחזרת נתניהו - לא מבין בפוליטיקה". דרעי ונתניהו
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן בכינוס ראשון של גוש האופוזיציה
יעקב ליצמן בכינוס ראשון של גוש האופוזיציה
"אנחנו ממשלה ליברלית". ליצמן
(צילום: אלכס קולומויסקי )
מה יקרה אחרי תקציב המדינה? שמענו כמובן את ההתבטאות של יושב ראש המפלגה שלך, שר האוצר אביגדור ליברמן, על זה שחרדים לא יהיו בממשלה. אנחנו שומעים חברי כנסת חרדים שמאוד מאוכזבים לשמוע. למה שלא תהיה ממשלה רחבה? "השאלה אם היעד הוא ממשלה רחבה, או היעד הוא קידום מדיניות של ממשלה. אנחנו ממשלת שינוי, ממשלה ליברלית, ממשלה שמקדמת כלכלה חופשית, ממשלה שדואגת קודם כל לאזרחים ולא לקבוצות אינטרס. ברור לחלוטין שלכניסה של ש"ס ויהדות התורה לממשלה יש מחיר שאותו ישלמו כל אזרחי ישראל בכדי לשרת את האינטרסים הפוליטיים הצרים של אריה דרעי ויעקב ליצמן. אנחנו לא מוכנים לסבול את זה. על זה נלחמנו במערכת הבחירות, ולא נהיה מוכנים שגם הממשלה תיישם בסוף את המדיניות שלהם. צריך לזכור עוד דבר – אם מישהו חושב שכניסתם של דרעי או ליצמן לממשלה היא לא הצעד הראשון לדרך של חזרתו של נתניהו לראשות הממשלה בהזדמנות הראשונה שיוכלו לעשות את החילוף, אז הוא כנראה לא מבין מה את הפוליטיקה".
יכול להיות שמי שלא מבין הם חברים בכירים אחרים בקואליציה שאולי כן מאותתים למפלגות החרדיות? "אני חושב שהקואליציה הזאת, על כל מורכבותה ועל כל חילוקי הדעות שיש בה, בהרבה מאוד תחומים אחרים מצליחה ויודעת להתרכז ב-80% שעליהם אנחנו מסכימים. אני חושב שאחרי שיעבור תקציב המדינה, דווקא אז גם חברי הכנסת וגם השרים ירוצו לממש את המדיניות. שר נלחם על תקציב, והוא רוצה ברגע שהוא מקבל את התקציב לממש אותו. אני חושב בהחלט שהם יראו את הפירות של ההחלטות שלנו, ויהיה קצת יותר שקט".