2 צפייה בגלריה
כך נכתב שמה של פאטמה כאשר הזמינה בריבאר בחיפה
כך נכתב שמה של פאטמה כאשר הזמינה בריבאר בחיפה
הכינוי הגס על הקבלה
פאטמה, ערבייה תושבת חיפה, היא לקוחה קבועה של סניף רשת המיצים rebar בגרנד קניון בעיר. אתמול (ראשון) היא נדהמה כשעל הקבלה כונתה "פאטמה אחושרמוטה".
"כל פעם שאני בקניון אני ניגשת ל-rebar, שאני ממש אוהבת, וקונה לי משקה ואני מבסוטית, אבל הפעם זה היה שונה", היא מספרת ל-ynet. "ניגשתי לקופאי וביקשתי משקה. הוא שאל איך קוראים לי, עניתי פאטמה וחיכיתי בסבלנות בצד. הבחורה שמכינה את ההזמנה הסתכלה על הקופאי וצחקה. לא הבנתי מה קרה".
"לאחר מכן ראיתי שהרבה אנשים מסתכלים על הקבלה שמודבקת על המכונה שבה מכינים את המשקה ומביטים עליי בצורה מוזרה", המשיכה לתאר. "הרגשתי שמשהו חשוד, אז הסתכלתי גם אני על הקבלה וראיתי שכתבו עליה 'פאטמה אחושרמוטה'. הייתי בהלם, לא ידעתי מה לעשות. לקחתי את המשקה והלכתי לחברים שלי בוכה. לא ידעתי בכלל איך להתחיל לספר להם מה קרה".
2 צפייה בגלריה
כך נכתב שמה של פאטמה כאשר הזמינה בריבאר בחיפה
כך נכתב שמה של פאטמה כאשר הזמינה בריבאר בחיפה
הקבלה שהוצמדה למכונה להכנת המשקה
פאטמה מוסיפה: "לאחר שנרגעתי סיפרתי לחברים מה קרה. לא רציתי לחזור ל-rebar עם דמעות בעיניים, אז הם הלכו לשם במקומי וביקשו מהאחראית לראות את הקבלה. היא התחילה לגמגם. בסוף נתנה לנו עותק של הקבלה והתנצלה בפנינו".
לאחר מכן גם נציג מטעם הרשת התקשר לפאטמה כדי להתנצל - אך הציע לה בסך הכול פיצוי של 36 שקלים. "הוא ביקש סליחה והציע לי פיצוי לא ייאמן - 36 שקלים, כמחיר המשקה שקניתי. 36 שקלים כדי למחוק את עוגמת הנפש שנגרמה לי. אני מרגישה שצחקו לי בפנים".
מרשת rebar נמסר בתגובה: "מרגע היוודע המקרה, המנוגד באופן מוחלט לערכי החברה ולהנחיותיה, ערכנו בירור מעמיק, שבסיומו העובד פוטר לאלתר. נדגיש כי מדובר בהתנהגות מצערת של עובד בניגוד להנחיות הזכיין שמפעיל את הסניף המדובר ובניגוד להוראות הרשת. איננו מגלים סובלנות כלשהי להשמצות ואנו מגנים את המקרה מכל וכל. רעננו את הנהלים מול כל הסניפים והזכיינים ברמה ארצית. מאז שנת 2006 שירתנו מאות אלפי לקוחות ומעולם לא אירע מקרה חריג שכזה באף אחד מ-80 סניפינו ברחבי הארץ. אנו מעסיקים עובדים מכל המגזרים והדתות ומעודדים גיוון רחב מכל חלקי האוכלוסייה. אנו מצרים על האירוע החריג שאינו משקף את דרכינו בשום צורה שהיא".
עורכת דינה של פאטמה, ליאנה יוסף נעאמנה, מסרה כי "מרשתי מתכוונת להגיש תביעה משפטית נגד הגורמים המעורבים. לדאבוני הרב המקרה גרם פגיעה בכבודה של מרשתי ולתחושת עלבון והשפלה קשה ביותר מצדו של עובד חברת ריבר. אציין כי אפליית אזרחים מן השורה על רקע גזעני היא ללא ספק תופעה פסולה מיסודה, ועוד כאשר הדבר נעשה באופן פומבי ומשפיל".