ככל שחולפות השעות מסיכול פיגוע התופת סמוך לצומת גוש עציון, הולכים ומתגלים פרטים נוספים. הבוקר (שבת) התגלה כי המטענים שהתפוצצו אמש לא הכילו חומר נפץ תקני, אך שניהם היו רבי עוצמה ועם בלוני גז. כמו כן, מפרטי חקירת האירוע עולה כי המחבל שהגיע לכרמי צור ניצל את זה שהמאבטח פתח את שער היישוב לטובת בידוק וחדר למקום. לאחר הפיגוע כוחות צה"ל עצרו שישה מבוקשים בחברון - והטילו כתר צבאי על העיר.
מעצר פלסטינים בחברון, שעות לאחר סיכול פיגוע התופת

3 צפייה בגלריה
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
מכונית התופת בגוש עציון
3 צפייה בגלריה
מוחמד מרקה
מוחמד מרקה
המחבלים שחוסלו אמש: מוחמד מרקה וזהדי אבו עפיפה
כמו כן, במערכת הביטחון עלה חשד שלצד שתי מכוניות התופת שיצאו מחברון ונסעו על ציר 60 בגוש עציון - נסעה מכונית תופת שלישית שטרם אותרה. בכבישים במרחב עדיין פרוסים מחסומים רבים, והכוחות ממשיכים לסרוק ברחבי הגזרה.
עוד עלה מפרטי התחקיר הראשונים, כי שני המחבלים שחוסלו אמש הם מוחמד אחסאן יקין מרקה וזהדי נדאל תופיק אבו עפיפה, בשנות העשרים לחייהם. השניים ככל הנראה לא מוכרים למערכת הביטחון ולא מסתמן להם רקע או שיוך ארגוני. אחד מכיווני החקירה שנבדקים כעת הוא שהם הוכוונו מגורמים מחוץ לאיו"ש - וקיבלו מימון למתווה הפיגוע המשולש.
בתוך כך, כוחות צה"ל פועלים כעת באופן נרחב בחברון. הפלסטינים מדווחים על מעצרים של חשודים בעיר הגדולה שמזוהה עם חמאס, וממנה יצאו המחבלים אמש. במהלך הפעילות של צה"ל לפנות בוקר בחברון התגלתה מעבדת חבלה לייצור מטענים, כוחות צה"ל השמידו אותה ויצאו מהמקום.
כפי שדווח במהלך הלילה, המחבלים הגיעו בשני רכבים ממולכדים דרך ציר 60. הם יצאו מחברון, העיר הפלסטינית הגדולה באזור - שמזוהה עם חמאס. האירוע החל אמש בשעה 23:35 בפיצוץ רכב בתחנת דלק ליד צומת גוש עציון. המחבל באירוע הזה חוסל. דקות לאחר מכן חדר מחבל ליישוב הסמוך כרמי צור וגם הוא חוסל.
תיעוד הפיצוץ בגוש עציון

3 צפייה בגלריה
חברון
חברון
פעילות צה"ל בחברון
(צילום: HAZEM BADER / AFP)
מהפרטים הראשוניים עולה כי המחבל פרץ את הש.ג עם רכב ממולכד וניסה לדרוס את המאבטח. סייר ביטחון ביישוב חתר למגע, התנגש ברכבו עם רכב המחבל - ופתח באש. הרכב הממולכד התפוצץ, והמחבל שהיה בפנים חוסל גם הוא.
בפיגוע הראשון נפצע קצין לוחם כבן 24 באורח בינוני וקצין במילואים כבן 34 באורח קל. הם נפגעו מירי לא-מכוון של כוחותינו. בכרמי צור נפצע סייר הביטחון בן ה-28 באורח קל, בעקבות ההתנגשות עם רכב המחבל. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם, ובהמשך שוחרר לביתו.
מח"ט עציון אל"מ גל ריץ' שהוזעק לזירה נפצע גם הוא באורח קל מאוד בידו, והמשיך לטפל באירוע. כוחות רבים של צה"ל, שב"כ, משטרה וגם כוחות מיוחדים הוקפצו לגוש עציון בעקבות שני הפיגועים, ומפקד פיקוד המרכז הגיע לכרמי צור וקיים הערכת מצב ראשונית בשטח יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, מפקד חטיבת עציון, מפקד חטיבת יהודה ומפקדים נוספים.
ביישוב נערכו סריקות מחשש שמחבלים נוספים חדרו אליו. יותר משבע שעות לאחר תחילת האירוע הודיע פיקוד העורף כי הסתיים אירוע חדירת המחבלים ביישוב כרמי צור. "ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה", נמסר.