אחרי החסימות וצעדות הענק בבוקר, אלפים רבים התאספו הערב (ראשון) בדרך בגין בתל אביב בדרישה לבחירות ולהחזרת החטופים, במסגרת "יום השיבוש" שיזמו ארגוני מחאה לציון תשעה חודשים למתקפת הטרור של 7 באוקטובר. עינב צנגאוקר, אימו של מתן שנחטף, הורמה בתוך כלוב מעל למפגינים. על הכלוב נתלו שלטים עם הכיתובים "נתניהו זה בידיים שלך", "לא ניתן להם לטרפד", "עסקה תציל את המדינה" ו"השלטון הפקיר העם יחזיר".
צנגאוקר בכלוב: "לא ניתן להפקיר אותם"
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אורלי בר לב )

4 צפייה בגלריה
עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, נכנסה בכלוב שהתרומם מעל כביש בגין
עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, נכנסה בכלוב שהתרומם מעל כביש בגין
עינב צנגאוקר בהפגנה: "לא ניתן להם לטרפד"
(צילום: יובל חן)
צנגאוקר מסרה כי "הערב התרוממתי בכלוב חמישה מטרים כי כולנו שבויים של נתניהו וסינאוור. הדבר מאוד פשוט: יש עסקה על השולחן שיכולה להציל חיים ואת כולנו. אני רוצה את מתן בבית, אני רוצה את כל החטופים בבית עכשיו. אני רוצה להגיד לנתניהו: המפתחות לכלוב הזה ולכלובים אחרים בידיים שלך. תשעה חודשים אתם מפקירים את החטופים. נתניהו, מספיק לגרור רגליים. אנחנו רוצים אותם בבית וזה תלוי רק בך. תחזיר אותם הביתה".
היא הוסיפה: "עסקת חטופים תאחד אותנו. היא תחסל את חזית הצפון. אני רוצה את מתן בבית, אני רוצה את הילד שלי קורא לי 'אמא'. הגיע הזמן להפסיק לשחק משחקים. אני קוראת מכאן לכל האזרחים והאזרחיות: תצאו לרחובות - מדרום ועד צפון. רק ביחד, עם לחץ ציבורי עצום, נפעיל לחץ שההנהגה תעשה את המעשה הנכון ותחזיר לנו את החטופים הביתה".
במהלך ההפגנה באזור שער בגין צעדו מפגינים וחסמו כבישים, ובהם את צומת הרחובות אבן גבירול ודוד המלך. מוקדם יותר, מפגינות הקימו בדרך בגין מיצב בשם "ילדה ילדה ילדה", שבמסגרתו ישבו על הכביש עם בובות של תינוקות, במטרה לדמות את מצב החטופות שבשבי חמאס. לצידן, צעקו מפגינים רבים בין היתר "את לא לבד, אנחנו איתך".
4 צפייה בגלריה
הפגנה מחוץ לשער בגין
הפגנה מחוץ לשער בגין
הפגנה מחוץ לשער בגין
(צילום: יובל חן)
הצעדה מגן סאקר למעון רה"מ
(צילום: אלכס גמבורג)

4 צפייה בגלריה
צעדת מחאה מכיכר סאקר אל עבר מעון רהמ ברחוב עזה 35
צעדת מחאה מכיכר סאקר אל עבר מעון רהמ ברחוב עזה 35
הצעדה בבירה
(צילום: עמית שאבי)
במקביל, צעדו בירושלים אלפים מגן סאקר עד לרחוב עזה, והגיעו סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי הפגנה במקום הצליחו כמה מהמוחים לעבור מחסומים של המשטרה, ונכנסו לאזור הסרטילי ברחוב עזה.
אלפים הגיעו גם לשורת מוקדים ברחבי הארץ, וביניהם חיפה, בנימינה, צומת כרכור וצומת מסמיה. כמו כן, מאות מוחים חסמו את כביש 4 לשני הכיוונים בצומת העוגן שבעמק חפר. מאות הגיעו גם לכיכר ספר (כיכר החטופים) בחיפה כשבידיהם דגלי ישראל. הם צעקו בין היתר "אנחנו לא נפקיר אותם" ו"עסקה עכשיו", חסמו כבישים לסירוגין וצעדו בין רכבים. מפגינים חסמו גם את כביש 90 בצומת יטבתה שבערבה, ואחרים מחו בצומת נווה איתמר בכביש 57 שבכניסה לנתניה, סמוך לביתו של ח"כאלי דלל.
מוקדם יותר, אלפים צעדו לבית ההסתדרות בדרישה להצטרפותה למחאה נגד הממשלה ולהשבתת המשק, וקראו "די להסתתרות". במקביל, יצאו גם מפגינים מטעם "מחאת ההייטק" לרחובות תל אביב, וחסמו כבישים באזור. דרור סלעי, ממובילי המחאה, מסר כי "תשעה חודשים שאחינו ואחיותינו נמצאים בגיהינום. עכשיו הצ'אנס האחרון להתעשת ולעשות את המעשה הכי מתבקש - להציל את החטופים והחטופות שלנו. תחזירו את כולם הביתה ואחר כך תחזירו את המנדט לעם".
הפגנה להחזרת החטופים בבנימינה
(צילום: עדן)

ההפגנה בחיפה: "עסקה עכשיו"
(צילום: מחאת העם חיפה)

4 צפייה בגלריה
הפגנה להחזרת החטופים בצומת העוגן
הפגנה להחזרת החטופים בצומת העוגן
עשן בהפגנה בצומת העוגן
(צילום: י. חפר)
כבר בשעה 6:29 יצאו פעילי מחאה להפגין מול בתיהם של 18 חברי כנסת ושרים מהקואליציה, עם צעקות "כישלון מוחלט!". המפגינים מסרו כי החלו למחות ב-6:29, שכן בשעה זו החלו להישמע אזעקות ברחבי ישראל ב-7 באוקטובר. כמו כן, יותר מ-150 חברות הייטק וקרנות הון סיכון לעובדיהן להשתתף במחאות. אחרי 6:29 נערכו בין היתר הפגנות מול בתיהם של השרים יואב גלנט, מירי רגב, ניר ברקת, ישראל כ"ץ, אבי דיכטר ויצחק וסרלאוף. הפגנה נערכה גם מול ביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה.
פעילים חסמו בין היתר גם חלקים מכביש 6, כביש 4, כביש 2 (החוף), כביש 531, וכן את הצמתים מהלל, בילו, הפיל, כרכור, ואת הכניסה לקיסריה. כמה צמתים וכבישים, ובין היתר תועדו חוסמים את כביש 4 לדרום באזור כפר מסריק וכביש 444 ליד קיבוץ עינת. חסימות דווחו בנוסף בצומת נהלל, בצומת בית קמה בכביש 6, בצומת בילו, בצומת הפיל, בצומת כרכור וליד הכניסה לקיסריה. רוב החסימות היו לסירוגין, אך ממילא מדובר בשעות שיא בכבישים והן גרמו לשיבושי תנועה.
פורסם לראשונה: 17:20, 07.07.24