רן רוזן, שנפצע בפיגוע סמוך ליישוב אבני חפץ, משחזר מול המצלמה

כעשר דקות בלבד עברו מאז שרן רוזן יצא הבוקר (ג') לעבודתו, עד שנקלע לפיגוע הירי מחוץ ליישוב מגוריו אבני חפץ שבשומרון. שמשת המכונית של רן בן ה-39 נופצה, גם מכסה המנוע חורר, אבל למרבה המזל הוא לא נפגע מהכדורים שנורו אלא רק מרסיסי זכוכית - וגם אלו פספסו במעט את עינו השמאלית - ומצבו מוגדר קל בלבד.
רוזן, שפונה על ידי מד"א לבית החולים לניאדו, שחזר הבוקר את רגעי האימה: "יצאתי לעבודה בעשרה לשמונה, 100 מטר אחרי העיקול ביציאה מאבני חפץ, בכפר שופה, האטתי בפנייה ואני קולט מחבל מרסס אותי. אני רואה את הרשף יוצא מהקנה של הנשק, אני שומע את הפגיעות ברכב, וחטפתי רסיסים. סובבתי את ההגה ונתתי גז כדי להתרחק מהאש, צפצפתי כדי שלא יגיעו רכבים אחרים, ומיד התקשרתי לזוגתי ולמשטרה".
4 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
רוזן (ימין) לצד ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, והרכב שנורה
(צילום: מועצה אזורית שומרון )
4 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו לרכב בפיגוע הירי בשומרון
הנזקים שנגרמו לרכב בפיגוע הירי בשומרון
הנזקים שנגרמו לרכב בפיגוע הירי בשומרון
רוזן הוסיף: "זה מטורף. אתה מיד קולט אדם מרסס אותך במרחק 50 מטרים ממך, ממש עומד ושומעים את הפגיעות באוטו מכל הצדדים. זה נס גדול שהפגיעה של הרסיס החמיצה רק בקצת את העין שלי, זה היה יכול להיגמר אחרת". הוא התלונן על ההידרדרות לדבריו במצב הביטחוני: "המצב הביטחוני משוגע, ואני מבין שזה קורה כל הזמן. יש תחושת חוסר ביטחון בכבישים, זה מטורף".
מתחקיר ראשוני עולה כי כמה דקות לפני השעה 8:00 מחבל שיצא מרכב סמוך לאבני חפץ פתח באש לעבר שלושה כלי רכב. נהגת רכב אחד הצליחה לברוח מהמקום, והיא זו שדיווחה לרשויות על הפיגוע. שני רכבים נקלעו לפקק תנועה וגם הם נפגעו מירי. חלון אחד הרכבים, זה של רוזן, נופץ כאמור והוא נפצע קל. עוד שתי נשים לקו בחרדה. כוחות הביטחון שהגיעו למקום פתחו בסריקות ואיתרו תרמילים בזירה, אבל עד כה המחבל טרם נלכד.
4 צפייה בגלריה
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן
בכיר הג'יהאד חאדר עדנאן שמת בכלא הישראלי אחרי ששבת רעב 86 ימים, ושיגור הרקטות הבוקר מעזה
(צילום: AFP )
פיגוע הירי אירע שעה קלה לאחר שמרצועת עזה נורו שלוש רקטות ופצמ"ר אחד לעבר ישראל, ולפי צה"ל התפוצצו בשטחים פתוחים. השיגורים נעשו ככל הנראה כנקמה על מותו של האסיר הביטחוני חאדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, שמת בכלא לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים - באירוע שעורר גם חשש ממהומות בבתי הכלא הביטחוניים.
בעקבות פיגוע הירי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן האשים את הממשלה בהזנחת ביטחון התושבים, וטען למחדל בשל הסרת מחסום ליד הכפר הפלסטיני שופה, סמוך להתנחלות אבני חפץ. לטענתו "הכתובת הייתה על הקיר" בשל הסרת המחסום: "על אף התרעתי ואזהרותיי וניסיון העבר שפתיחת המחסום הזה, מחסום שופה בציר הכניסה לאבני חפץ, היא הפקרות ביטחונית מהמעלה הראשונה – לא פעלו בהתאם. האירוע הזה נגמר בנס עם פצוע קל בראשו ושתי נפגעות חרדה היה עלול להיגמר עם שלושה הרוגים. אני דורש מהממשלה להחזיר באופן מיידי את המחסום הזה לפעילות, כי הפתיחה שלו הייתה חרפה. אם המחסום הזה יישאר פתוח זה חטא על פשע".
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
סטרוק. "זה שהקב"ה מצילנו מידם, זו לא הצדקה להמשך ההפקרות"
(צילום: יואב דודקביץ')
מוקדם יותר התראיין דגן ל-ynet radio ותקף את התנהלותה של ממשלת נתניהו: "בנושא הביטחון ממשלת הימין לא שינתה אסטרטגית את המדיניות של ממשלת השמאל הקודמת, וזה עולה בדם. אם לא היה נס גלוי, היינו עם שלושה הרוגים עכשיו". ביקורת השמיעה הבוקר גם השרה אורית סטרוק, שצייצה בטוויטר: "זה שהקב"ה מצילנו מידם, זו לא הצדקה להמשך ההפקרות. יכולנו להיות עכשיו בדרך לשלוש לוויות, כמו אחרי הפיגוע של משפחת די. מחסומים, אפילו רנדומאליים, יצילו חיי אדם. למה מחכים?".