2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בלון גז נחשד כמטען חבלה ליד ביתו של בן גביר, המשפחה הסתגרה בבית
(צילום: אלכס קולומויסקי)
משפחתו ומאבטחיו של השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עברו בליל שישי האחרון כמה דקות מורטות עצבים, במהלכן חשבו שהונח מטען חבלה ליד בית המשפחה בחברון. חבלן משטרתי הוזעק למקום לביצוע בדיקות וגילה כי מדובר בבלון גז ישן שהחליף אחד מהשכנים. "בן גביר מאוים ברמה 6 שהיא הגבוהה ביותר, לכן יש נוהל קבוע במקרים מהסוג הזה. אנחנו שמחים שזה נגמר כך", אמר גורם ביטחוני.
הכול התחיל כשהשומר שניצב בחזית ביתו של בן גביר ביצע סיור שגרתי סביב הבית, וגילה בלון גז שמונח סמוך. השומר, שהזעיק מיד את אנשי האבטחה הנוספים יחד עם משטרת חברון, הנחה את השר המיועד ואת משפחתו לרדת לקומה התחתונה ולא לצאת מהבית.
אחד מגורמי הביטחון הסביר כי "החשש היה שמדובר במטען חבלה". חבלן משטרתי כאמור הוזעק למקום והחל בביצוע סריקות ובדיקות, שבסופן גילה כי שכנו של בן גביר החליף בלון גז והניח את הישן בסמוך, מבלי שצוות האבטחה ידע על כך.
2 צפייה בגלריה
הודעות איומים שקיבל איתמר בן גביר
הודעות איומים שקיבל איתמר בן גביר
בעקבות האיומים רמת האבטחה סביבו תוגברה. ההודעות שקיבל בן גביר
לפני קצת יותר מחצי שנה חשפו בשב"כ חולית מחבלים שניסתה להתנקש בבן גביר בדרכים שונות. ראש החוליה היה תושב ירושלים ראשיד רשק, פעיל חמאס בן 23 שריצה בעבר עונשי מאסר בעקבות מעורבותו בעבירות ביטחוניות. החוליה שהקים תכננה לפי החשד לרצוח את ח"כ איתמר בן גביר, לחטוף חיילים ולבצע פיגוע במצעד הדגלים בשנה הבאה.
בעקבות האיומים נגד השר המיועד ומשפחתו, רמת האבטחה עליו תוגברה לרמה המקבילה כמעט לזו שמקבל שר הביטחון, הדרג השני המאובטח ביותר בישראל אחרי ראש הממשלה.