תיעוד: תקפו באכזריות בגלל חוב של אלף שקלים

תושב אחד היישובים בעמק הירדן הותקף באכזריות על ידי ארבעה בני אדם בגלל חוב של אלף שקלים. כך עולה מכתב אישום שהוגש נגד הארבעה, תושבי טובא זנגריה שבגליל העליון, ובהם שני אחים. התיק יידון בבית משפט השלום בקרית שמונה. הארבעה נאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, גניבה ותקיפה וחבלה ממשית על ידי שניים או יותר. בפתח הכתבה: תיעוד התקיפה הקשה לצפייה.
לפני כמה שבועות הגיע לחוקרי תחנת ראש פינה במרחב כינרת מידע על אירוע אלימות קשה. החוקרים הצליחו לשים את ידם על סרטון קשה, שמתעד תקיפה של גבר חמוש באלה גדולה באדם אחר, שמתפתל מכאבים וזועק לעזרה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפה
תיעוד מהתקיפה
תיעוד מהתקיפה
"מהמידע הזה פתחנו בחקירה והצלחנו לאתר את קורבן העבירה, שהסכים להגיש תלונה נגד החשודים. הוא סיפר כיצד נפל קורבן לחבורה אלימה שניסתה להוציא ממנו אלפי שקלים באלימות אכזרית, הצלחנו לאסוף את כל הראיות כדי להגיש כתב אישום חמור נגד החבורה הזו", סיכם סנ"צ אייל הררי, מפקד משטרת ראש פינה.
הסיבה לסכסוך האלים - הלוואה במקום העבודה. אחד הנאשמים נפגש עם הקורבן במקום עבודתם באזור רמלה. במהלך המפגש העניק הנאשם אלף שקלים הלוואה לחברו לעבודה והוסכם ביניהם שהחבר יחזיר לו 1,500 שקלים.
לפי האישום, המתלונן לא השיב את הסכום שהיה חייב לנאשם במועד שנקבע בין השניים - ואף לא ענה לשיחותיו. "בשלב זה גמלה בליבו של נאשם 1 ההחלטה לפגוע בו", נכתב. הנאשם קשר קשר עם שלושת הנאשמים הנוספים והם החליטו לחבול בקורבן יחד. "נאשם 1 יצר קשר עם הקורבן והזמינו לטובא זנגריה על מנת ליישב את ההדורים ביניהם". הקורבן הגיע בשעת לילה מאוחרת לכפר, והנאשם הזמין אותו לשתות קפה בביתו. "נאשם 2 הגיע עם רכב מסוג סקודה ובו נאשמים 3 ו-4, נאשם 1 והקורבן נכנסו יחד לרכב, ואז שלושת הנאשמים האחרים גנבו ממנו את הסלולר וכן עוד 3,000 שקלים שהיו לו", מתואר בכתב האישום.
2 צפייה בגלריה
"נפל קורבן לחבורה אלימה". סנ"צ הררי
"נפל קורבן לחבורה אלימה". סנ"צ הררי
"נפל קורבן לחבורה אלימה". סנ"צ הררי
(צילום: אלעד גרשגורן)
האישום מתאר את מסכת האלימות שנאלץ לעבור הקורבן: "הם החלו לנסוע יחד ברכב כשהם תוקפים את הקורבן במכות ובאגרופים לפניו תוך כדי נסיעה, כשהרכב הגיע בסמוך לבית העלמין של הכפר ירדו הנאשמים מהרכב והוציאו מתא המטען שלוש מוטות עץ ומוט ברזל שהכינו מראש..."
עוד מצוין כי הם הוציאו את הקורבן מהרכב והחלו להכות אותו יחד באמצעות המקלות בכל חלקי גופו, ולאחר מספר דקות הם עזבו אותו, נכנסו לרכבם ונמלטו מהמקום. אלא שלאחר זמן קצר הם שבו למקום ואחד הנאשמים המשיך בתקיפת הקורבן במוט - בעוד נאשם אחד צילם את התקיפה בטלפון.
מיד לאחר מכן הם הכניסו את הקורבן לרכב, הסיעו אותו לתחנת אוטובוס סמוכה כשהם ממשיכים להכותו במהלך הנסיעה. כתוצאה ממעשיהם נגרמו לו חבלות בכל חלקי גופו.