הפרקליטות הגיעה הבוקר (יום שני) להסדר עם הנאשמים בפרשת הלינץ' ביגאל יהושע בלוד, שלפיו הם לא יואשמו ברצח על אף שרגמו את רכבו באבנים - אלא רק בחבלה בכוונה מחמירה בצוותא בנסיבות מעשה טרור, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני ומעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה.
הנאשמים, מצידם, יודו לפי ההסדר בכל העבירות - מלבד העבירה שמייחסת להם טרור ומניע גזעני. זאת, על אף שלפי החשדות של המשטרה אז, הם הקימו מחסומים כדי לאתר יהודים ולתקוף אותם, כחלק מהמהומות שפרצו בחודש מאי 2021 במהלך מבצע "שומר החומות".
רכבו של יהושע נרגם באבנים. מתוך התיעוד המשטרתי
(צילום: דוברות המשטרה )

במסגרת הפרשה הואשמו יוסף קדאים, וליד קדאים, כארים בהלול, איאד מרחאלה, חאלד חסונה, אחמד דנון וכאמל אללה ברצח. מוחמד חסונה, כך נכתב באישום שהוגש ב-2021, חבר אליהם במטה ליידות אבנים לעבר כלי רכב של יהודים כדי לפגוע בכלי הרכב על יושביהם. שניים מהנאשמים הם קרובי משפחה של מוסא חסונה, שנורה בלוד כמה ימים לפני כן בידי יהודים.
בכתב האישום המתוקן שבו יואשמו, צוין כי "כתוצאה מפגיעת אבן בראשו של המנוח נגרם לו נזק מוחי חמור, שכלל שבר בגולגולת. ב-17 במאי נקבע לו מוות מוחי, ולאחר שמשפחתו תרמה את איבריו - נקבע מותו בבית החולים".
3 צפייה בגלריה
הנאשמים בבית המשפט
הנאשמים בבית המשפט
הנאשמים בבית המשפט, ב-2021
(צילום: יריב כץ )
3 צפייה בגלריה
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
כרים בהלול, כמאל אללה, יוסף אלקדאים, חאלד חסונה, וליד אלקדאים, איאד מראחלה ואחמד דנון
(צילום: תקשורת שב"כ )
הנאשמים, כאמור, השליכו אבנים לראשו של המנוח. הם עשו זאת מטווח קצר ובעוצמה, רק אחרי שזיהו שמדובר ביהודי. לפי כתב האישום המתוקן, המטרה הייתה "לפגוע ברכב ולגרום למום, נכות או חבלה חמורה ליושביו".
תחילה, המנוח "האט את נסיעתו וסטה שמאלה". לאחר מכן, מתואר בכתב האישום, הוא עצר והתקרבו לרכב שני אנשים שזהותם לא ידועה. הוא החל בנסיעה איטית לשטח עפר - שם השתהה במשך כמה דקות. בשארית כוחותיו הוא המשיך בנהיגה במהירות איטית, עד שהגיע לחניית ביתו - שם איבד את ההכרה ופונה לבית החולים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד שיבוש הראיות
תיעוד שיבוש הראיות
אחד הנאשמים ניסה להעלים מצלמות. מתוך התיעוד
(צילום: דוברות המשטרה )
באישום צוין כי לאחר שהנאשמים - למעט אחמד דנון וכמאל אללה נוכחו לדעת כי פגעו במנוח וברכבו - הם שוחחו ביניהם לגבי הצורך בהעלמת המצלמות. זאת כדי להסתיר את מעשיהם ולשבש את החקירה. אחד הנאשמים פנה למשרד באולם אירועים וניתק את מצלמות האבטחה במקום. הוא מסר לנאשם אחר את מכשיר ה-DVR.
את הנאשמים ייצגו עורכי הדין אורי בר-עוז, נדיר בראנסי, רמזי כתילאת, חאלד זבארקה, שוורצברד, עבד אבו עאמר, שוקרי אבו טביק, שי טובים ועלאא תלאוי. "קודם כל, אנחנו משתתפים בצער המשפחה. מאז היום הראשון הצגנו בבית המשפט דברים שכל הנאשמים לא מעורבים ברצח. היו כשלים בראיות גם בית המשפט נתן הערות מקצעויות דבר שהוביל למחיקת האישום בגין רצח ונשאר אישום של טרור שזה בתהליך דיונים", מסרו עורכי הדין.