מטוסי חיל האוויר הטילו הלילה (בין חמישי לשישי) פצצות במשקל כולל של 73 טונות על הבונקר באל-מריג'ה שברובע הדאחייה, שהוגדר "מפקדת המודיעין הראשית" של חיזבאללה. לפי הערכות, במתחם שהה באותה עת האשם סאפי א-דין - שיועד להיות היורש של חסן נסראללה - לצד בכירים נוספים במה שנותר מהנהגת ארגון הטרור.
בינתיים, צה"ל מסר כי חיסל את ראש מערך הקשר של חיזבאללה, מוחמד רשיד סכאפי. לפי צה"ל, מדובר במחבל ותיק ששימש כראש מערך הקשר משנת 2000, היה מקורב לבכירי חיזבאללה, וצבר ניסיון וסמכויות רבות בארגון. "הוא השקיע מאמצים רבים בפיתוח תקשורת רציפה בין כלל היחידות והמערכים בארגון הטרור, בשגרה ובחירום, ובמטרה לשמור על זרימת מידע בארגון באופן רציף", נמסר. "מערך הקשר משמש כיחידת מטה האמונה על שמירת הרציפות התקשורתית בארגון, ואחראית בין היתר על פיתוח, תחזוקה והשמשה של מערכי התקשורת בחיזבאללה בשגרה ובחירום".
ההרס באל-מריג'ה בדאחייה

7 צפייה בגלריה
הרס בביירות
הרס בביירות
ההרס בביירות אחרי התקיפות, הבוקר
(צילום: AP / Hassan Ammar)
7 צפייה בגלריה
הרס בביירות
הרס בביירות
(צילום: AP / Hassan Ammar)
7 צפייה בגלריה
הרס בביירות
הרס בביירות
(צילום: AP / Hassan Ammar)
7 צפייה בגלריה
הרס בביירות
הרס בביירות
ההרס בביירות, הבוקר
(צילום: AFP)
לפי ניו יורק טיימס, בזמן התקיפה בדאחייה התקיימה במפקדת המודיעין פגישה של בכירי חיזבאללה. לפי שעה, תוצאות התקיפה עדיין לא ברורות - כשגם חיזבאללה שומר על שתיקה - אך בישראל מעריכים שסביר מאוד שכל מי שהיה בבונקר באותה עת נפגע.
בצה"ל אומרים כי "החיסולים בלבנון מזעזעים את חיזבאללה ומקשים על היכולת שלו להצטייד ולפקד על כוחותיו. יש כמות אדירה של אמל"ח בכפרים בדרום לבנון, וישנן מצלמות שהוסתרו על סלעים מוסווים - וכך עקב חיזבאללה אחר המוצבים שלנו. יש שם המון-המון טילי נ"ט מתקדמים מסוג קורנט שכוחותינו איתרו. הפעילות מחזירה את חיזבאללה הרבה אחורה וגורע את יכולותיו".
צה"ל תקף הלילה גם את מעבר הגבול האזרחי אל-מצנע שבין סוריה ללבנון, משם לפי הערכות ניסה חיזבאללה להבריח אמל"ח. בצה"ל, נסביר, מזהים לחץ איראני מתגבר לחמש את חיזבאללה, ולכן נמשכות התקיפות במרחב גבול לבנון-סוריה - כולל זו הלילה - כשבין היתר נפגעות גם מנהרות הברחה בין שתי המדינות. כתוצאה מהתקיפה הלילה, הושבת המעבר שממנו ברחו יותר מ-300 אלף בני אדם מלבנון לסוריה - וכעת העקורים עושים דרכם רגלית.
בלבנון דיווחו אמש סמוך לחצות על התקיפות בדאחייה, שאותן כינו "עוצמתיות". הן התרחשו אחרי שדובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, הודיע כי ""תושבים נמצאים ליד תשתיות ואינטרסים של חיזבאללה" צריכים להתפנות. גורם המקורב לחיזבאללה אמר כי "זו הייתה חגורת אש, ישראל תקפה 11 פעמים ברציפות". בלבנון ציינו גם כי נעשה שימוש בפצצות חודרות בונקרים. לאחר מכן, היו תקיפות נוספות בדאחייה.
התקיפות העוצמתיות בדאחייה

7 צפייה בגלריה
הרס בביירות
הרס בביירות
ההרס בביירות
(צילום: AP / Hassan Ammar)
7 צפייה בגלריה
הרס בביירות
הרס בביירות
(צילום: Ibrahim AMRO / AFP)
לשם השוואה, בתקיפה שבה חוסל נסראללה, גם כן במפקדה תת-קרקעית בדאחייה, הוטלו פצצות במשקל של יותר מ-80 טונות, כולל פצצות חודרות בונקרים. במהלך השבוע שחלף מאז החיסול של מזכ"ל חיזבאללה ב-32 השנים האחרונות, דווח במספר כלי תקשורת כי ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, יחליפו.
בארגון הטרור השיעי, נציין, הכחישו כי נבחר מחליף לנסראללה. סגנו של נסראללה, נעים קסאם, אף הבהיר בנאומו השבוע כי המזכ"ל החדש "ייבחר בהקדם האפשרי".
שעות לפני התקיפה הדרמטית, הרמטכ"ל הרצי הלוי ערך הערכת מצב בגבול הצפון. בצבא ציינו כי בדומה לחמאס, גם חיזבאללה "ממקם את אתרי הייצור ואמצעי לחימה שלו מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ביירות ומסכן את האוכלוסייה באזור".