תלמידי תיכונים זעמו היום (שלישי) לאחר שרק חלק מאלו שניגשו למועד א' של בחינת הבגרות במתמטיקה קיבלו את ציוניהם. למעשה, רק התלמידים שמוריהם הפרו את עיצומי ארגון המורים והעבירו למשרד החינוך את ציוני המגן שלהם קיבלו היום את ציוני הבחינה. כך, כ-50% מהתלמידים שמוריהם פעלו בהתאם לעיצומים לא ידעו מהו הציון שקיבלו, ולא יוכלו להחליט אם לגשת למועד ב' של הבחינה, שיתקיים בעוד כשבוע.
1 צפייה בגלריה
 "אחראים לאירוע". סמוטריץ', ארז וקיש
 "אחראים לאירוע". סמוטריץ', ארז וקיש
"אחראים לאירוע". סמוטריץ', ארז וקיש
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן, שלו שלום)
במועצת התלמידים והנוער הארצית תקפו כי "משרד החינוך בחר שלא לפרסם את הציונים למחצית מהתלמידים בעקבות עיצומי ארגון המורים, מאבק שנמשך על גב התלמידים כבר כשנתיים. נוצר פער עצום בין התלמידים - מחצית יודעים את ציון הבחינה, יכולים להתמיין לעתודה צבאית ויכולים לשפר את תעודת הבגרות שלהם, בזמן ששאר התלמידים לא". מהמועצה נמסר בנוסף כי "הופתענו גם לגלות שמספר רב של תלמידים קיבלו 'חשד להעתקה' על הבחינה - דבר המחייב אותם להיבחן פעם נוספת, או מהווה מניעה לגשת לבגרויות בשנה הקרובה ועיכוב בהוצאת תעודת הבגרות".
מועצת התלמידים הדגישה כי "אנחנו בשנת מלחמה, הנוער חי תחת לחצים, חלקנו איבדנו קרובים ומכירים חטופים, חווינו טראומות שאי-אפשר לתאר, חלקנו מפונים מבתינו ובני משפחותינו משרתים במילואים. אנחנו מצפים דווקא עכשיו מהמשרד להיות התמיכה שלנו, בין אם זאת בעיה טכנית או החלטה משרדית - זה משפיע על המצב הרגשי של התלמידים, שקוראים לפתרון בעניין, סיום עיצומי ארגון המורים ושחרור ציוני בחינות הבגרות בהקדם".
ארז בוועדה לענייני ביקורת המדינה באפריל
(צילום: ערוץ כנסת)

הנהגת ההורים הארצית מסרה כי תשקול את צעדיה, ככל שלא יפורסמו הציונים ופתיחת שנת הלימודים לא תתקיים כסדרה ב-1 בספטמבר, ותקפה: "התלמידים השווים יותר יודעים אם לגשת למועדי ב', יודעים את ציון המגן שלהם, יכולים להגיש מועמדות לתוכניות מיוחדות בצה"ל, או להתמודד לעתודה. התלמידים השווים פחות אינם זכאים לזכויות הבסיסיות הללו כבוגרי מערכת החינוך בישראל. לאירוע הזה אחראים בצלאל סמוטריץ', רן ארז, יואב קיש, כמו גם חיים ביבס. מתלמידי התיכונים נשללה הזכות הבסיסית לשוויון ולסיום שנת הלימודים בכבוד ולקבל תעודת בגרות אחרי 12 שנים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בשל עיצומי המורים, משרד החינוך מנוע מלהעביר ציוני בגרויות לתלמידים שלא הוזנו להם ציוני המגן. הסיבה לכך היא מנגנון השמירה על טוהר הבחינות. מדיניות המשרד היא כי לבתי הספר שמעבירים למשרד את הציון השנתי של התלמידים, מעבירים את ציון הבחינה. בתי ספר שאינם מעבירים את הציון השנתי, מכל סיבה שהיא, לא מקבלים את ציון הבחינה".