תיעוד האירוע בריינה: מתפרצים לעסק, מכים את העובד - ויורים

שני חמושים נכנסו שלשום (שלישי) למסעדה ביישוב ריינה שבגלגיל התחתון, וניסו לשדוד אותה באיומי אקדח ללא הצלחה כשלראשיהם קסדות. במסגרת האירוע, שתועד במצלמות האבטחה, נראים השניים מגיעים רכובים על אופנוע כשהם לבושים שחורים, נכנסים אל המסעדה - ושם סטר אחד מהם לעובד במקום וירה לכיוונו באקדח מבלי לפגוע בו אחרי ששאל על בעל המקום ונענה על ידי העובד כי הוא לא יודע. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון השוד בעסק בריינה
תיעוד מניסיון השוד בעסק בריינה
החמושים במסעדה והעובד. השניים נעצרו
אחרי האירוע הוזעקו לזירה שוטרים מתחנת נצרת בפיקודו של ניצב-משנה רן אופיר ופתחו בחקירה, בסיומה הצליחו לעצור שני חשודים. אחד מהם מוכר למשטרה והשני אינו מוכר. מעצרו של אחד החשודים הוארך בבית משפט השלום בנצרת עד מחר, והחשוד השני יובא לדיון היום, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.
תושבים ביישוב ריינה אמרו כי "העובד הופתע מההתנהגות החמורה הזו. צריכים להעניש את הפושעים ולא לאפשר להם לפגוע באנשים. הם יכלו לרצוח את העובד. חשוב מאוד שהמשטרה עצרה אותם. אנחנו מקווים שהם ימשיכו להגיע לכל מי שמחזיק באמצעי לחימה כדי לפגוע באיכות החיים, באזרחים, בבתים וברכבים. אנו מעודדים את המשטרה שתפעל ביד קשה ובלי להסס".
על פי נתוני משטרת מחוז צפון, מתחילת השנה נתפסו במחוז הצפוני יותר מ-1,000 אמצעי לחימה בחברה הערבית. בין היתר נתפסו 586 רובים ואקדחים, 384 רימונים וכן מטעני חבלה ולבנות חבלה. ניצב שוקי תחאוכה, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, אמר כי "אנחנו במלחמה מול הפשיעה בחברה הערבית. שוטרי המחוז נלחמים מסביב לשעון בעבריינים ובשימוש הנרחב בנשק עם כל הכוח והאמצעים הטכנולוגים הקיימים". הוא הוסיף: "השוטרים שלנו מסתערים על עבריינים חמושים ומבצעים מעצרים, שלעיתים מתפתחים לחילופי ירי. הכול במטרה לשמור על חפים מפשע. נשק שנתפס היום לא יהרוג מחר".