גופותיהם של שלושה פלסטינים ששוחררו ממעצר אותרו ליד הגבול בין ישראל לרצועת עזה. דודו של אחד מהם, ועד ראייה נוסף, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי השלושה היו אזוקים ועירומים. אחרי בדיקה, אמרו בצה"ל כי אינם מכירים מקרה שכזה.
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל סמוך ל גבול רצועת עזה
כוחות צה"ל סמוך ל גבול רצועת עזה
גדר הגבול עם עזה
(צילום: EPA)
עבד אל-האדי רבאין, דודו של קאמל רבאין, אחד העצורים שגופתו אותרה, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי יצא אתמול ב-5:00 בבוקר לחפש את אחיינו. "מצאתי אותו על הקרקע, יחד עם שני הרוגים. הם היו ללא בגדים, והידיים שלהם היו עם אזיקונים ששם הצבא הישראלי", אמר. "הגופות היו ליד הגדר, באזור מעבר כרם שלום".
לטענת רבאין, אחד ההרוגים איבד את רגלו, וגופתו הייתה "בחלקים", כלשונו. לכך, לפי הדוד, קדמה תקיפה של כוחות צה"ל זמן קצר לאחר שהשלושה שוחררו ממעצר.
השלושה, קאמל רבאין, מוחמד עוואד אבו-חג'אזי ורמדאן אבו-חג'אז, היו חלק מכמה פלסטינים שנעצרו לתשאול ביום שבת האחרון. מחמוד אבו-טאהא, שהיה אחד העצורים, שחזר ברויטרס שזמן קצר לאחר ששוחררו - נפגעו מאש צה"ל: "הגענו לרחוב כרכר (בעזה), אחרי 10 דקות שהיינו שם - השליכו פצצה לעבר האנשים שהיו איתי. הפצצה פגעה בשישה או שבעה אנשים שנעצרו איתנו. תודה לאל שאני חי".
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה