רשימת המחוסלים במדינות שגובלות עם ישראל התארכה בשבועיים האחרונים באופן משמעותי. על רקע המשך הלחימה ברצועת עזה וחילופי האש עם חיזבאללה משני צידי גבול הצפון, חוסלו בכירים במשמרות המהפכה, בחיזבאללה ובחמאס בלבנון ובסוריה. על חלק מהחיסולים ישראל לקחה אחריות, אחרים יוחסו לה על-ידי גורמים שונים. אלו חמשת בכירי ארגוני הטרור שהצטרפו לרשימה רבת השנים שחלקה נטמעה בדברי הימים בזרוע הארוכה של ישראל:
7 צפייה בגלריה
עלי חוסין ברג'י , וויסאם טוויל,  רזא מוסאווי , סאלח אל-עארורי , חסן עכאשה
עלי חוסין ברג'י , וויסאם טוויל,  רזא מוסאווי , סאלח אל-עארורי , חסן עכאשה
מימין למעלה: ברג'י ועכאשה. מימין למטה: אל-עארורי, מוסאווי וטוויל
( צילום: נור אבו חסן)

רזא מוסאווי - 25 בדצמבר

רזא מוסאווי, ששימש כמפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, חוסל בסוריה בתקיפה שמיוחסת לישראל. מוסאווי היה ממלוויו של קאסם סוליאמני, לשעבר מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן שחוסל גם הוא לפני ארבע שנים בתקיפה בעיראק שמיוחסת לארה"ב.
7 צפייה בגלריה
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
הלווייתו של מוסאווי באיראן
(צילום: AP Photo/Anmar Khalil)
מוסאווי היה אחראי על היחסים הצבאיים בציר של איראן-סוריה-לבנון, ולאחר החיסול פורסם כי הוא החבר הבכיר ביותר בכוח קודס שנהרג מחוץ לאיראן מאז חיסול סולימאני. דובר משרד החוץ האיראני אמר לאחר חיסול מוסאווי כי "התגובה האיראנית לרצח מוסאווי היא זכות רשמית ואנחנו נגיב במקום ובזמן המתאים".

סאלח אל-עארורי - 2 בינואר

סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, חוסל בתקיפה ברובע הדאחייה בביירות שמיוחסת לישראל. בתקיפה ביציאה ממשרד של חמאס במעוז המזוהה עם חיזבאללה חוסלו עוד שני מחבלים מגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. אל-עארורי ניהל את הפעולות הצבאיות של חמאס ביהודה ושומרון והיה מעורב בתכנון שורת פיגועים גם מיהודה שומרון וגם מלבנון וסוריה.
7 צפייה בגלריה
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
הלוויית סאלח אל-עארורי בביירות
הלווייתו של אל-עארורי
(צילום: רויטרס, Mohamed Azakir)
7 צפייה בגלריה
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
זירת החיסול ברובע הדאחייה בביירות
(צילום: ANWAR AMRO / AFP)
בתקופה שבה התגורר בלבנון, לקח חלק משמעותי בחיבור בין חמאס לאיראן ויצר קשרים טובים גם עם חיזבאללה ועם נסראללה עצמו. אל-עארורי נחשב למתחרה בולט של יחיא סינוואר על הנהגת חמאס. מותו של אל-עארורי זכה גם להתייחסות בנאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שהסביר שלא ייתכן לא להגיב לחיסול כזה, שחושף למעשה את לבנון כולה, ו"שההחלטה תתקבל בשטח". גורמים שונים בציר האיראני העבירו תנחומים לארגון הטרור חמאס אחרי מותו.

וויסאם טוויל - 8 בינואר

וויסאם טוויל, בכיר בכוח רדואן (יחידת העילית של חיזבאללה), חוסל בתקיפה בדרום לבנון שמיוחסת לישראל. למרות שישראל הרשמית שומרת על שתיקה בנוגע לחיסול, שר החוץ ישראל כץ אישר בריאיון בטלוויזיה כי מדובר בפעולה של צה"ל. בכלי התקשורת בלבנון דווח כי טוויל יצא מביתו בשכונת א-דבשה בעיירה חירבת סלם, התרחק כמה מאות מטרים, ואז נשמע פיצוץ ברכבו שעלה באש.
7 צפייה בגלריה
ארונו של וויסאם טוויל, מפקד כוח רדואן שחוסל ביום שני
ארונו של וויסאם טוויל, מפקד כוח רדואן שחוסל ביום שני
הלווייתו של טוויל
(צילום: AP, Hussein Malla)
7 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל עם מזכ"ל חיזבאללה נסראללה
חיזבאללה פרסם כי בתגובה לחיסולו של טוויל והפעולה בדאחייה של ביירות, הותקפה מפקדת פיקוד הצפון בצפת (מחנה דדו) באמצעות כמה כטב"מים. טוויל הוא בן למשפחה של אנשי חיזבאללה שחלקם נהרגו במהלך שירותם בארגון. בחלק מהדיווחים נמסר כי הוא קרוב משפחתו של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. בדיווחים צוין עוד כי טוויל לחם גם בסוריה ועבר בין לבנון לשכנה כמה פעמים. משרד החוץ האיראני גינה את ההתנקשות של המנהיג השני שכוח רדואן איבד במלחמה.

חסן עכאשה - 8 בינואר

חסן עכאשה, אחראי שיגור הרקטות של חמאס בסוריה, חוסל בעיירה הסורית בית ג'ן בתקיפה של צה"ל. עכאשה היה אחראי לירי הרקטות של חמאס משטח סוריה לעבר ישראל בשבועות האחרונים. במרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם פורסם כי כטב"ם ישראלי חיסל את האחראי על שיגור הרקטות לעבר הגולן, מול ביתו באזור הכפרי של דמשק, סמוך לגבול.
המרכז הסורי הוסיף כי חיזבאללה הוא האחראי על הלוחמים בגבול עם הגולן והאזור המערבי של דמשק, שפועלים תחת פיקודו. לפי המרכז, מסוף 2012 נאסר על גדודי אל-קסאם לפעול בסוריה, אחרי שמשטרו של בשאר אסד האשים אותם בתמיכה בלוחמים איסלאמיים שמתנגדים לו. המחוסל הוא אחיו של עלי עכאשה, שגם אותו האשימה ישראל בירי טילים לגולן ושחוסל בדרך דומה בספטמבר בשנה שעברה.

עלי חוסיין ברג'י - 9 בינואר

עלי חוסיין ברג'י, מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה, חוסל על-ידי צה"ל בתקיפת רכב סמוך למקום הלווייתו של וויסאם טוייל בעיירה חירבת סלם. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר: "חיסלנו אותו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. הוא הוביל עשרות פעולות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים נגד ישראל".
הגרי הוסיף עוד על בכיר חיזבאללה שמכונה "אבו מהדי": "הוא אחראי לתקיפה שבה שני כטב"מים פגעו בבסיס פיקוד הצפון. הוא חוסל שלוש שעות לאחר מכן, וטרם חיסולו חוסלה גם חוליית שיגור מהיחידה האווירית בחיזבאללה שהייתה בדרכה לשגר כטב"מי נפץ לעבר יעדים בישראל".
תיעוד: החיסול של עלי חוסיין ברג'י
(צילום: דובר צה"ל)

7 צפייה בגלריה
אבו תקווא מפקד בחטיבה 12 של אלנוג'בא
אבו תקווא מפקד בחטיבה 12 של אלנוג'בא
"אבו תקווא" וזירת חיסולו בעיראק
על כל אלה אפשר להוסיף גם את חיסולו של מושתק טאלב א-סעידי, שמכונה "אבו תקווא", בתקיפה ב-4 בינואר שמיוחסת לארה"ב בעיראק. הוא שימש כסגן האחראי על הפעילות בבגדד של "אל-חשד א-שעבי", קבוצת מיליציות המסונפת רשמית לצבא עיראק, אך מורכבת גם ממיליציות פרו-איראניות שתוקפות מתחילת המלחמה בסיסים אמריקניים בעיראק וסוריה.
החיסול הזה יוחס כאמור לארה"ב, אולם בעקבות שורת הסיכולים הממוקדים האחרונים באזור היו גם כאלה שתהו אם ישראל מעורבת במעשה. מותו של "אבו תקווא" עורר סערה גדולה בציר ההתנגדות.