סמל אמיתי אלון (19) מרמות נפתלי, שנהרג ביום ראשון מפגיעת כטב"ם בבא"ח גולני, היה כמו "אח תאום" לאורי מלול מכפר בלום - שנהרג בגיל 17 בתאונת דרכים קטלנית בגליל העליון. שנה ועשרה חודשים אחרי אותה תאונה, התאחדו השניים שוב. כעת, בני משפחותיהם נזכרים בשני החברים בנפש, שנפרדו לראשונה לפני פחות משנתיים.
3 צפייה בגלריה
אמיתי אלון ואורי מלול ז"ל
אמיתי אלון ואורי מלול ז"ל
"עכשיו הם שוב ביחד". אמיתי אלון (מימין) ואורי מלול ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"כשאורי נהרג, אמיתי וההורים שלו היו הראשונים שהיו פה והגיעו להיות לצידנו", סיפרה רווית מלול, אימו של אורי ז"ל. "אני לא אשכח את זה בחיים. זה לא נתפס שאמיתי איננו. אהבתי את הילד הזה כמו בן".
במסכת ההספדים הארוכה והכואבת של בני משפחתו וחבריו של אמיתי הזכירו רבים, בהם אימו השכולה חגית, את הקשר בינו לבין אורי. "קשה לדבר על אמיתי ואורי בלשון עבר", תיארה האם. "כל היום היית שומע אצלנו בבתים 'אמיתי אמר' ו'אורי אמר'. הם היו הולכים להופעות ובתי מלון והיו בלתי נפרדים אחד מהשני".
מאז שאיבד אמיתי את חברו הקרוב ביותר, הוא לא עזב את ההורים ואחיו של אורי - והיה מעין זיכרון חי ומוחשי למשפחתו. מלול מספרת כי "בכל שישי כשאמיתי היה יוצא הביתה, ובכל חג, הוא היה מתקשר, מגיע לבקר ולחבק ומדליק נר לזכרו של אורי. מכל החברים הרבים הוא החבר היחיד והמיוחד שראיתי בו את אורי שלי - אם בריח שלו ואם בחיבוק שלו. בכל פעם שהיה בא הייתי אומרת לו איזה ריח טוב יש לו, והוא היה מזכיר לי שזה הבושם של אורי ושלו. אמיתי נהרג ב-13 לאוקטובר 2024 ואורי שלי נהרג ב-13 בינואר 2023. זה גורל מאוד עצוב. זה נראה שאמיתי רצה ללכת להיות לצד אורי".
הלווייתו של אמיתי אלון ז"ל
(צילום: אביהו שפירא)

3 צפייה בגלריה
סמל אלון אמיתי ז"ל
סמל אלון אמיתי ז"ל
סמל אמיתי אלון
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
אורי מלול  מכפר בלום אחד ההרוגים בתאונה סמוך לבית הלל
אורי מלול  מכפר בלום אחד ההרוגים בתאונה סמוך לבית הלל
אורי מלול
במשך שנה ועשרה חודשים שחלפו מאז שאורי נהרג, לא פרסמה עליו אימו רווית דבר ברשתות החברתיות. היא הרגישה כי הכאב החד והשבר נמצא במקום האינטימי והאישי שלה, של קרוביה ושל החברים שעוטפים אותם. "אבל, ביום שזה קרה לאמיתי, הרגשתי צורך עז לפרסם תמונה של שניהם", היא משתפת. "אני חייבת שכולם יידעו מה אמיתי היה בשבילי ובשבילנו ועבור אורי".
רווית: "בכיפור זו הייתה השיחה האחרונה שלנו בצהריים ואמר שהיה צריך לצאת אתמול ויצא באיחור ונותרו לו 4 ימים בבאח ובסוכות יוצא לרגילה והוא מבטיח לבוא לבקר אותנו בחול המועד. כתבתי לחגית הודעה שתהיה לה גמר חתימה טובה ושיחזרו לבית בהקדם ושתהיה לה שנה טובה. הבוקר בתפילות שלי הזכרתי לראשונה גם את אמיתי בן חגית לצד אורי. אעלה עוד מעט לקבר של אורי ואספר לו איזה אסון קרה. אספר לו כמה הזכירו אותו בהספדים בהלוויה של אמיתי. עכשיו הם יהיו ביחד בגן עדן".