איפה היימנוט? את השאלה הזו שואלים בצפת, ובכל המדינה, והחיפושים הקדחתניים אחריה נכנסו כבר ליומם השלישי. היימנוט קסאו, בת 9, נראתה לאחרונה ביום ראשון בערב, ומאז נעלמו עקבותיה. המפכ"ל שוחח עם המשפחה בחפ"ק שנפתח, מאות משתתפים בחיפושים וגם שר העלייה והקליטה הגיע. אבל הילדה עדיין לא נראתה, והחשש הולך וגובר. כך נראו השעות שלפני היעלמותה של היימנוט - והתיעוד האחרון שלה, רצה עם עלוני בחירות.
התיעוד האחרון של היימנוט, לפני שנעלמה

אמה של היימנוט מבקשת: "תעזרו לנו למצוא אותה"
(צילום: דוברות המשטרה)

4 צפייה בגלריה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
התיעוד האחרון של היימנוט
יום ראשון, 14:00 בצהריים: היימנוט קסאו חוזרת מטיול בית ספרי לביתה במרכז הקליטה בצפת, ברחוב צה"ל 9. לאחר הגעתה היא הולכת לחוג במרכז ומתועדת במצלמות אבטחה במקום כשהיא יוצאת ממנו ונכנסת אליו.
19:00: היימנוט וחבריה מתחילים לחלק במרכז הקליטה עלוני בחירות לקראת הבחירות המקומיות. "היא עברה דלת-דלת וחילקה אותם לאנשים שמתגוררים כאן", סיפרה אמה בלצ'או. תושבים מדווחים שראו אותה.
19:30: התיעוד האחרון של היימנוט, בכניסה למרכז הקליטה.
4 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
היימנוט קסאו, בלבוש שבו הייתה בעת היעדרותה
(צילום: דוברות המשטרה )
המפכ"ל במפגש עם בני המשפחה
(צילום: דוברות המשטרה)

4 צפייה בגלריה
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים בצפת
(צילום: אפי שריר)
22:00: במשטרה מתחילים בחיפושים אחרי הילדה הנעדרת. שוטרי המחוז הצפוני, בסיוע כוחות רבים ומתנדבים, מבצעים סריקות נרחבות ברחבי צפת.
00:30, הלילה שבין ראשון לשני: יכ"ל (יחידת הכלבנים) מפרסמת הודעה ראשונה בנוגע להיעדרות היימנוט, ומבקשת סיוע מהציבור. הבוקר כבר אמרו ביכ"ל שקיים חשש כבד לחייה: "היא נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה". מפקד היחידה, מייק בן יעקב, אמר כי "זהו מקרה חריג ביותר, ולא רק בגלל הזמן שחלף והגיל הרך של הילדה אלא בגלל שלא זכור לנו שנים רבות ילדה נורמטיבית שנעדרת זמן כה רב באזור אורבני, היכן שעוברים אנשים כל כך רבים. העובדה שטרם צפה אף לא עדות אחת מאוד מדאיגה".
8:30 בבוקר, יום שני: המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור היימנוט, ומפרסמת את תמונתה עם פרטי הלבוש אותם לבשה ביום היעדרותה, ואת תיאורה: גובה 1.20, שיער כהה, מבנה גוף רזה ועיניים כהות. לבשה מכנסיים בצבע ורוד ומעליהם חצאית שחורה וחולצה לבנה.
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
מרכז הקליטה שבו נראתה בפעם האחרונה
(צילום: אפי שריר)
החיפושים בצפת
(צילום: אפי שריר, דוברות יכ"ל)

אתמול הגיע המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי לחפ"ק בצפת, וערך עם מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה הערכת מצב מיוחדת בנוגע להיעדרותה. בהודעת המשטרה נאמר כי השוטרים ממשיכים בביצוע פעולות נרחבות לאיתורה, כולל שימוש במגוון כלים טכנולוגיים וכן סריקות הנערכות בהשתתפות מאות שוטרים ומתנדבים ממגוון גופים וארגונים.
במשטרה בוחנים כל כיוון אפשרי: בין השאר, יחידת צור בשב"ס, המפקחת על עברייני המין, אספה את נתוני העבריינים המפוקחים בצפת באזור ובודקת אם הם קשורים חלילה להיעלמותה. כך גם האינטרפול - ארגון השיטור הבינלאומי עודכן בעניין בשל חשש אפשרי שאולי הילדה הוברחה בידי מכרים או בני משפחה. על פי גורמים במשטרה, אין חשדות ספציפיים לכך, אבל כל היבט כלשהו בחקירה נבדק כעת בידי עשרות חוקרי הימ"ר במחוז שמובילים את החקירה.
המפכ״ל הורה להקצות את כל האמצעים העומדים לרשות המשטרה, במטרה לקדם את החקירה ולהביא למציאת הילדה בריאה ושלמה במהירות. "סיימתי הערכת מצב עם מפקד המחוז, שוחחנו עם אמא של היימנוט ובני משפחתה", אמר רנ"צ שבתאי. "הלב יוצא אליהם, נהפוך כל אבן ונשקיע כל משאב כדי להחזיר אותה לחיק משפחתה. כולי תקווה שנוכל להיות אנשי בשורה בקרוב".
בשיחה עם בני המשפחה אמר: "אנחנו פה גם מפקד המחוז, מפקד המרחב, מפקד התחנה, כל צוות הפיקוד של משטרת ישראל נמצא פה כרגע למרות האירועים שיש לנו מסביב - אם זה הבחירות ואם זה המלחמה. אבל כרגע, כל מה שצריך נמצא פה על מנת לנסות לאתר את הילדה".
המפכ"ל בצפת: "נהפוך כל אבן"
(צילום: אביהו שפירא)

מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה אמר אמש: "לצד המאמצים של המלחמה ויום הבחירות, היימנוט קסאו בת ה-9 היא המשימה החשובה ביותר שלנו במחוז הצפוני ובמשטרת ישראל. אנו נמצאים פה מהדקה הראשונה במאמץ מרכזי עם כלל הכוחות והאמצעים עד שנסגור את המעגל למציאתה".
בלצ'או קסאו, אמה של היימנוט, הפצירה: "אני מבקשת שתעזרו לי למצוא את הבת שלי. זה נראה שההיעלמות שלה הייתה מתוכננת ואני לא מבינה למה. אנחנו גרות שלוש שנים במרכז הקליטה ולא ראיתי דבר כזה שילדים נעלמים. בדרך כלל היא יוצאת לשחק, אבל לא רחוק ממרכז הקליטה. השוטרים מחפשים בכל מקום ואני מבקשת מכולם לעזור לנו למצוא את הילדה שלי, בבקשה".
מהסוכנות היהודית נמסר כי צוות ממרכז הקליטה מלווה את המשפחה מרגע היוודע דבר היעלמותה של היימנוט יחד עם עובדים סוציאליים של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית: "אנו מסייעים למשטרת ישראל ככל שנדרש ולמתנדבים הרבים. כולנו מתפללים ומקווים יחד עם המשפחה לשמוע בשורות טובות במהרה".
פורסם לראשונה: 19:28, 27.02.24