לאחר ליל תקיפות סניפי "הבנק של חיזבאללה", חושף דובר צה"ל את אחד הבונקרים של מזכ"ל ארגון הטרור שחוסל, חסן נסראללה, ובו יותר מחצי מיליארד דולר במזומן ובזהב. במסיבת עיתונאים שערך הערב (שני) תא"ל דניאל הגרי הוצגה הדמיה תלת-ממדית של אותו בונקר המשמש כמחסן כספים מרכזי של חיזבאללה שהוקם מתחת לבית החולים א-סחאל.
שעה קלה אחר כך, ובעקבות אזהרות הגרי, הודיע מנהל בית החולים לסוכנות הידיעות רויטרס כי החל פינויו. המנהל, פאדי עלאמה, הכחיש את הטענות וקרא לצבא לבנון לבקר במקום. בכל מקרה, הבהיר דובר צה"ל כי אין בכוונת ישראל לתקוף את בית החולים עצמו. תקיפות ביעדים אחרים בדאחייה החלו, לעומת זאת, כשעתיים אחרי ההצהרה. צפו בהדמיות שהציג דובר צה"ל.
הדמיית הבונקר של נסראללה
(צילום: דובר צה"ל)

הגרי אמר כי הלילה צה"ל תקף יותר מ-20 מטרות, רובן בדאחייה בביירות, וציין כי אחד היעדים היה מחסן כספים תת-קרקעי בשימוש אגודת אל-קרד אל חסן, המכונה "הבנק של חיזבאללה". לדבריו, "היה בו מצבור כסף מזומן וזהב בשווי עשרות מיליוני דולרים, שתכליתם מימון חיזבאללה".
"בשנים האחרונות מדינת לבנון נמצא במשבר כלכלי. חיזבאללה ניצל את המשבר הזה בכדי לחזק את דריסת הרגל שלו ואת מעמדו בלבנון", אמר הגרי. "המערכים שתקפנו אלו גופים היושבים תחת ארגון הטרור חיזבאללה ומתחזים למערכים אזרחיים, כאשר בפועל מטרתם אחת ויחידה - חיזוק יכולות הטרור של הארגון. כך יצר חיזבאללה מדינה בתוך מדינה".
הצהרת תא"ל הגרי
(צילום: דובר צה"ל )

הדמיית תקיפת הבנקים של חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

הוא חשף את אותו בונקר, שלדבריו המידע עליו "נאסף במשך שנים ובאופן ייחודי. בלב ביירות, מתחת לבית חולים, ברחוב דרם מספר 7, נמצא אחד מהבונקרים של נסראללה. הבונקר הזה מוקם במכוון מתחת לבית החולים, ומשני צדדיו אתם יכולים לראות את הבניינים שמתחתיהם נמצאים פירי הכניסה לבונקר. בתוך הבונקר הזה מאוחסנים לפחות חצי מיליארד דולר בשטרות של דולרים ובזהב. הכסף הזה יכל ללכת לשיקום מדינת לבנון. הוא הלך לשיקום חיזבאללה.
"כלי טיס של חיל האוויר צופים על המתחם. אנחנו עוקבים ונמשיך לעקוב אחריו", הזהיר דובר צה"ל. "אנו קוראים לאזרחי לבנון, למוסדות השלטון בלבנון ולארגוני בינלאומיים נוספים - אל תאפשרו לחיזבאללה להחזיק כסף מתחת לבית חולים".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט, חותם על הצו המוסיף את עמותת ״קרד אל חסן״ לרשימת ארגוני הטרור המוכרזים של מדינת ישראל
שר הביטחון יואב גלנט, חותם על הצו המוסיף את עמותת ״קרד אל חסן״ לרשימת ארגוני הטרור המוכרזים של מדינת ישראל
גלנט חותם על הצו: אל-קרד אל חסן ברשימת ארגוני הטרור
(צילום: שירה קינן)
זירת חיסול מפקד יחידה 4400 בדמשק

במסיבת העיתונאים פירט הגרי כי "איראן מעבירה כסף לחיזבאללה בשלוש שיטות מרכזיות. האחת, באמצעות העברת נפט וכסף מאיראן לסוריה. הנפט נמכר בסוריה לחברות שונות, והוא מועבר באמצעות יחידת ההעברות של חיזבאללה, יחידה 4400, לשטח לבנון ולכיסו של ארגון הטרור. מדובר בעשרות מיליוני דולרים. שנית, איראן מטיסה כסף ללבנון בכסות דיפלומטית, אותו הכסף שמגיע ממכירות הנפט העצמאיות של כוח קודס, ישירות לשגרירות האיראנית בביירות ומשם לחיזבאללה".
הדרך השלישית, לפי הגרי, היא קידום יוזמות כלכליות נוספות על ידי חיזבאללה בחסות איראן, בהן יצוא גז לסוריה והקמת מפעלים בסוריה, בלבנון, בתימן ובטורקיה. "הציר הזה נוהל על ידי מוחמד ג'עפר קסיר, מפקד יחידה 4400 בחיזבאללה. הוא ניהל את מקור ההכנסה המרכזי של ארגון הטרור במשך שנים, עד שחיסלנו אותו בביירות בתחילת אוקטובר. לפני כמה שעות חיסלנו גם את המחליף שלו בסוריה", אמר הגרי - כשהוא מאשר למעשה את הדיווחים בסוריה על חיסול ליד מלון בדמשק, באמצעות כטב"ם ישראלי.
פורסם לראשונה: 21:12, 21.10.24