עימות חריף בין שניים מבכירי האופוזיציה - שלפחות בינתיים שניהם חברים בה: ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי הניסיון "להחליף את יואב גלנט בשר ביטחון שאין לו שום ניסיון בתחום זה אומר שהפוליטיקה שלנו איבדה את השפיות" - ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער יצא למתקפת נגד.
לפיד: "להחליף את גלנט בשר ביטחון שאין לו שום ניסיון בתחום - אובדן שפיות"
(צילום: מרכזים לצדק חברתי )

2 צפייה בגלריה
(צילום: מרכזים לצדק חברתי, יאיר שגיא)
את הדברים על סער אמר לפיד בכנס הצדק החברתי בנושא שיקום ישראל במכללת אחווה בערוגות שבנגב. סער, בהודעה ארוכה שבה לא התייחס ישירות למו"מ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו לשר הביטחון - שהושהה בימים האחרונים בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות - אמר, במה שהוא למעשה תגובה ראשונה מצידו: "שמעתי שזה שנושא בתואר ראש האופוזיציה מדבר על ניסיון ביטחוני. אגב, הוא תמיד מספר על עצמו שהוא יושב עשור בקבינטים ביטחוניים. האמת? הוא ישב בשניים בלבד. שלוש שנים במצטבר. אני השתתפתי בחמישה קבינטים ביטחוניים במשך שנות דור, שלושה מהם כשר".
"את מה שאני מבין בנושאי הביטחון הלאומי - אין ללפיד שום סיכוי לדעת גם אם היה תלמיד חרוץ. והוא לא", תקף סער. "כידוע, את עיקר הניסיון שלו צבר לפיד כמגיש טלוויזיה (מטעמים ידועים - אני מכבד מקצוע זה). כל מי ששמע את מה שהיה ויש ללפיד להגיד בשנה האחרונה במהלך המלחמה הקשה בתולדות ישראל נדהם. אפס תובנות, אפס עומק, אפס הבנה אסטרטגית. הוא אפילו לא מבין מה זה להבין בביטחון. מצד שני, מה הוא הבין בכלכלה כשמונה לתפקיד שר האוצר? לפיד הציע את עצמו להצטרף לממשלה הנוכחית מספר פעמים בתנאים שנדחו".
2 צפייה בגלריה
 פגישת לפיד סער ליברמן בלשכת לפיד
 פגישת לפיד סער ליברמן בלשכת לפיד
"לפיד אמר לי שרק אני, הוא וליברמן מתאימים להיות ראש ממשלה"
"זאת ועוד: גם בנט וגם לפיד הציעו שאקח את תיק הביטחון במגעים להקמת ממשלת השינוי", אמר סער. "אני משוכנע שבנט גם ישר מספיק כדי לאשר זאת. יתרה מכך: לפיד עצמו בפגישה בביתי הציע לי להיות ראש ממשלה ברוטציה איתו. זה היה במהלך מבצע 'שומר החומות', כשבנט לזמן מה פרש מהמשא ומתן הקואליציוני. דחיתי מיד את הצעתו שמשמעותה הייתה הקמת הממשלה בקולות הרשימה המשותפת. במהלך השנים האחרונות חזר ואמר לי לפיד במספר שיחות אישיות שאני אחד משלושת הפוליטיקאים היחידים בישראל שכשירים לתפקיד ראש הממשלה (שני האחרים, לדעתו, הם ליברמן והוא עצמו)".
מקורביו של לפיד אמרו בתגובה כי "סער משקר, תיק הביטחון לא הוצע לו מעולם״. לפיד עצמו הגיב לדבריו של סער: "גדעון, כל הדיבורים על ביטחון לא יעזרו. המינוי שלך הוא ניסיון של המפלגות החרדיות למנות מטעמן שר ביטחון, באמצע מלחמה, כדי שיכשיר להן את חוק ההשתמטות - אחרי שצה״ל ספג כבר כ-10,000 פצועים ומעל 700 הרוגים (כולל שניים היום). אם תסכים לזה מדובר בפשיטת רגל ערכית ומוסרית שלא הייתה כמותה בכל תולדות הפוליטיקה הישראלית (והיו הרבה), וזה לפני שאמרתי מילה על ההבטחות שנתת לבוחרים ולעם ישראל".
יו"ר יש עתיד הוסיף: "במקום לריב, חזור בך, תודיע שלא תשב בממשלת החורבן הזו, ונשלב כוחות במאמץ להפיל אותם למען עם ישראל ולוחמי צה״ל".