שוחרר ממעצר ביוון: ריאיון עם דודי אשכנזי
(צילום: נויל האריס)

דודי ורחל אשכנזי כבר רואים את האור בקצה המנהרה. אחרי שבועיים מאחורי סורג ובריח, הישראלי שנעצר ביוון בחשד לעבירות סמים, שוחרר ממעצר - וכעת הוא ממתין ברודוס להחלטה סופית בעניינו. "האוויר נקי, אין מחיר לחופש. אשתי פה לידי ומחכים לעבור את הסאגה הבאה, לסיים את הפרשה ולחזור הביתה", אמר הבוקר (חמישי) אשכנזי בריאיון לאולפן ynet.
אשכנזי, שמאי רכב בן 52 מבת חפר, נעצר לפני כשבועיים מיד עם נחיתתו באי קוס עת שהגיע ליוון עם רעייתו לחופשה זוגית. הרשויות ביוון הודיעו לישראלי כי הוא נעצר בצו של האינטרפול לבקשת פרו בגין חשד לעבירות סמים. עוד טענו היוונים כי אשכנזי דרוש לחקירה בפרו מ-2007 וכי יש לו אזרחות כפולה - של ישראל ושל אזרבייג'ן. מאז פעלה המשפחה בשיתוף משרד החוץ לשחרורו בטענה שמדובר בטעות בזיהוי.
1 צפייה בגלריה
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי ואשתו רחל לאחר שחרורו
"בשדה התעופה בקוס התחלתי לעכל את מה שקורה כשלקחו ממני טביעות אצבעות", סיפר הבוקר אשכנזי מבית המלון ברודוס. "הבנתי שהסיפור קצת יותר מורכב כי באותו הרגע לא אמרו לי מה החשדות. אמרו לי רק שיש אנשים מהאינטרפול, ורק אחרי כמה שעות אמרו לי שיש משהו מפרו, צו מעצר, והייתי בהלם. יצאנו לחופשה והכול מתהפך ברגע".
איך זה היה שם בפנים? "לא קל בכלל, ממש לא קל. קודם כל לוקחים לך את החופש, עוצרים לך הכול בבת אחת. אשתי לבד, המשפחה דואגת, אתה לא יכול לעשות כלום כי אתה מנותק בתנאים מזעזעים ואתה רק חושב איך לצאת מכאן ולהוכיח את חפותי".
נשברת? "לא, הייתי חייב להיות חזק בשביל אשתי וכל מי שנתן יד וסייע לי. היה קושי, אבל צריך לדעת לעשות את ההפרדה ולהחיות חזק נפשית. גם כשאתה חף מפשע, אתה לא באמת חף מפשע עד שאתה לא מוכיח ממש. יש לי לביאה אמיתית ואני חייב להודות לכל הלביאות בחוץ על כל העזרה. תודה ליאיר לפיד, אביר קארה, העורך דין שלי וחברה לתיקון עולם שחיברו אותנו לשר המשפטים היווני".
האישה רחל אמרה: "זה עדיין לא נגמר. אנחנו עדיין פה ברודוס ולא יכולים לחזור הביתה. אנחנו מותשים אחרי 16 ימים פה. הגוף לא מתאושש. בכי, חרדות, עמדתי לחטוף התקפים, הפחד מלא לדעת, לא ראיתי את הילדים שלי כבר 16 ימים. אנחנו לא יודעים מתי יגיע המשפט ואנחנו בלחץ מטורף מהמערכת המשפטית ביוון כי באוגוסט הם נכנסים לפגרת קיץ. הדבר היחיד שמחזק אותי הוא שדודי כאן איתי".