1 צפייה בגלריה
הפצצה שאותרה ונוטרלה
הפצצה שאותרה ונוטרלה
הפצצה שאותרה ונוטרלה
(צילום: דוברות המשטרה)
אקשן בטיול: חבלני מחוז ירושלים במשטרה הוזעקו אתמול (שבת) לשטח מיוער הסמוך לקיבוצים מעלה החמישה וקריית ענבים ליד ירושלים בעקבות דיווח על איתור פצצת מרגמה. בדיקה העלתה כי מדובר בפצצת מרגמה בריטית שנורתה על ידי הצבא הירדני במלחמת השחרור ב-1948.
מי שאיתרו את הפצצה היו ענר בייטנר (13) וחברתה נגה כהן-טופל (13) שמתגוררות בקיבוץ בקריית ענבים. שי (52), אביה של ענר, פרסם פוסט בפייסבוק על מנת להבין מה מקורו של הכלי הנפיץ. חבלן משטרה זיהה שהפצצה מכילה כ-500 גרם חומר נפץ וכעבור זמן קצר השמיד אותה בזירה.
"תמיד אחרי הגשמים עולות פטריות ואז אנחנו מטיילים והולכים לחפש אותם. הפעם יצאנו לחפש פטריות ומצאנו פצצת מרגמה", סיפר שי בייטנר ל-ynet. "יצאנו לטיול ובשלב מסוים התפצלנו. אני הייתי עם הבן שלי, בארי, והבת שלי ענר הלכה עם חברה שלה נגה. ענר שלחה לי תמונה ומיד אמרתי לה לא לגעת בזה. פחדתי שהיא תשחק בזה.
"העליתי פוסט שמישהו יוכל להסביר לי מה זה, ואז עלה מולי זיו לבנה מהמשטרה שאמר לי שזו פצצה בריטית בקוטר 81 מילימטרים, שככל הנראה הירדנים ירו במלחמת השחרור לעבר קריית ענבים. הזמנו חבלן, ובמקביל אליו הגיעו גם מד"א וגם מכבי אש".
במשטרה ביקשו מאזרחים שמאתרים פריטים חשודים שאינם מזוהים לא להתקרב ולא לגעת בהם מחשש לפיצוץ וסיכון חיי אדם. "יש להתקשר מידית למוקד 100 של המשטרה ולהתרחק מהמקום עד להגעת חבלני המשטרה".
צפו: הרשות לפינוי מוקשים ונפלים במשרד הביטחון השמידה את התחמושת הסורית ממלחמת ששת הימים שהתגלתה בבונ
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

במקביל, משרד הביטחון השלים סדרת פיצוצים מבוקרים של תחמושת סורית ממלחמת ששת הימים, שהתגלתה בבונקר סורי ישן במרכז רמת הגולן. המצבור שפוצץ כלל מאות קילוגרמים של פצצות מרגמה בגדלים שונים, רימוני רסס, מרעומים ועוד.
במשרד הביטחון ציינו כי "השמדת התחמושת הסורית היא פעולת הסיום של ניקוי שדה המוקשים באזור מצפה גדות וצומת בית המכס. השטח הנקי ממוקשים ונפלים יוחזר בקרוב לציבור ויאפשר לאלפי המבקרים שפוקדים את האזור בכל שנה, לטייל בו בבטחה".