שרון ואיל אשל, הוריה של התצפיתנית רוני אשל שנרצחה ב-7 באוקטובר, זעמו הבוקר (ראשון) על אמירתו של ראש המל"ל צחי הנגבי שנחשפה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", לפיה "תפקידה של ועדת חקירה ממלכתית לחסל את שלטון הימין". לפני מספר ימים הכריזו הוריה של רוני על הקמת תנועת הורים שכולים שדורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי-תלויה.
"אמירתו (של הנגבי - י"ק) מבישה, מקוממת ומנותקת מהמציאות של ראש המל"ל. רוני וחברותיה לחמ"ל הגנו על המדינה ולא שאלו את עצמן מי ראש הממשלה או האם זו ממשלת ימין או לא ימין", אמרו בתגובה לאמירה המקוממת שנחשפה הבוקר.
2 צפייה בגלריה
איל אשל
איל אשל
דורש ועדת חקירה. איל אשל, בתו רוני נפלה ב-7 באוקטובר
(צילום: ליאור שגב)
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
"אמירה מבישה". הנגבי
(צילום: מוטי קמחי )
לטענת שרון ואיל אשל, "הורים שכולים מכל קשת הדעות והעמדות דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי-תלויה, כדי שכל האחראים לאובדן שלנו יישאו באחריות - בממשלה, בצבא, ובכל מקום אחר. רק כך נמנע את 7 באוקטובר הבא. חייבים להקים ועדת חקירה עכשיו".
רוני אשל, שהוריה כאמור זעמו על דבריו של ראש המל"ל, נרצחה בבסיס נחל עוז בשבעה באוקטובר והוגדרה כנעדרת במשך קרוב לחודש. בתחילה חשבו הוריה שהיא נחטפה לעזה כמו חלק מחברותיה, אולם מאוחר יותר גופתה זוהתה. ההורים, שרון ואיל, מנהלים מאז מאבק בדרישה "שהאשמים יישאו באחריות".
ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר שעדיין מוחזקת בשבי בעזה, התייחסה גם היא לדברי הנגבי. בריאיון ל-ynet אמרה: "אם אחותי עדיין שם, יש דברים יותר חשובים להתעסק בהם. היחס הזה כבר לא מפתיע אותי, אני אומרת את זה בלב שבור". אשכנזי נתנה את דעתה גם על איומי השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ואמרה כי היא לא מבינה איך מי שמתנגד לעסקה כזאת או אחרת יכול לחיות עם עצמו. "הפכו את אחותי לקלף פוליטי. ניסיון לשמור על כיסא כזה או אחר", אמרה.
ימית אשכנזי: "הפכו את אחותי לקלף פוליטי"
(צילום: ליאור שרון)

הנגבי צוטט בשיחה עם גורמים פוליטיים בליכוד, אז אמר כי ועדה ממלכתית לחקר אירועי 7 באוקטובר תהיה פוליטית. גורמים בכירים בלשכת ראש הממשלה טענו כי הקמת הוועדה תגרום להפלת שלטון נתניהו והליכוד. בכיר אחר בלשכה אמר כי נתניהו ממעט לדבר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית, אולם הוא מתנגד להקמתה. "נתניהו לא סומך על שופטים. הוא חושש שהם יתנקמו בו על רקע הרפורמה המשפטית", אמר.
גורם פוליטי בליכוד הוסיף כי נתניהו מודאג מהקריאות ההולכות וגוברות, גם מתוך הליכוד, להקמת ועדת חקירה ממלכתית. אישים במפלגה שהביעו תמיכה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית אף קיבלו מסרים מלשכת ראש הממשלה כי הקמת ועדה כזו עלולה להפיל את שלטון הליכוד. "אל תתנו לזה יד", נאמר בשבועות האחרונים למי שהעלה הצעה כזו.
יו"ר מפלגת העבודה יאיר גולן הגיב, ואמר: "אני מזהיר את חברי הממשלה – אל תשחקו עם ועדת חקירה ממלכתית לבחינת מחדל ה-7 באוקטובר. לא נאפשר לכם לחמוק מהקמת ועדת חקירה. חברותיה וחבריה ימונו על ידי נשיא בית המשפט העליון. לא נאפשר קומבינה. עד כאן".