על פי דיווחים בסוכנות הידיעות AFP וברשת BBC, חמאס ישחרר היום (שבת) 14 חטופים ישראלים, ולא 13 כפי שנטען תחילה. בשל הסיכום על יחס של שלושה אסירים שישוחררו על כל חטוף שישוחרר - ישראל תשחרר 42 אסירים פלסטינים.
בישראל טרם אישרו את הדיווחים הללו, ועדיין ייתכן כי המספרים ישתנו עד 16:00, השעה שבה צפויים החטופים להשתחרר. עם זאת שב"ס כבר פרסם כי קיבל לידיו רשימה של 42 אסירים ואסירות המתוכננים לשחרור במסגרת הפעימה השנייה של ההסכם.
2 צפייה בגלריה
אזרחים אנשים החטופים והחטופות נחת בשניידר
אזרחים אנשים החטופים והחטופות נחת בשניידר
החגיגות אתמול לאחר החזרת הקבוצה הראשונה של החטופים
(צילום: Erik Marmor /Getty Images)
על פי התוכניות בשב"ס האסירים ממתקני הכליאה "דמון" ו"מגידו" יועלו על רכבי פוסטה ולקראת 13:30 יועברו לכלא עופר, שם יזוהו על-ידי נציגי הצלב האדום וימתינו עד להגעת החטופים הישראלים. כשיתקבל האישור לשחרורם, הם יועלו לאוטובוס של הצלב האדום וילוו על ידי לוחמי מג"ב איו"ש עד לפיזורם במחסומים הרלוונטיים.
אתמול כזכור שוחררו 13 חטופים ישראלים ו-11 חטופים זרים, מתוכם עשרה תאילנדים. על פי ההסכם כל החטופים הישראלים שישוחררו בשלב זה הם נשים או קטינים. ישראל הסכימה על ארבעה ימי הפוגה בקרבות, שבמהלך כל אחד מהם תשוחרר קבוצת חטופים. ייתכן וההפוגה אף תימשך זמן רב יותר, כשעל כל יום נוסף - חמאס תצטרך לשחרר עשרה חטופים וישראל 30 אסירים.
2 צפייה בגלריה
עצרת של משפחות החטופים והנעדרים בתל אביב
עצרת של משפחות החטופים והנעדרים בתל אביב
מחאת מטה המשפחות נמשכת
(צילום: REUTERS /Ammar Awad)
הערב ב-19:00 יקיים מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים עצרת בכיכר החטופים שברחבת מוזיאון תל אביב. בין הנואמים יהיו דוברים מטעם המשפחות, חיים ילין, ראש מועצה אזורית אשכול לשעבר, הרב יעקב מדן, רב ישיבת הר עציון שבנו נפצע קשה במלחמת חרבות ברזל, שייח מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל, אייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה. בנוסף יופיעו באירוע האמנים קרן פלס, אהוד בנאי, עדן חסון, איתי לוי וגל דה פז.