4 צפייה בגלריה
הפוסט המסית של זאב רז
הפוסט המסית של זאב רז
הפוסט המסית של זאב רז
(מתוך פייסבוק)
בפוסט בפייסבוק של אחד ממובילי "מחאת בלפור" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נכתב "אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף". בליכוד אמרו בעקבות זאת כי "ההסתה נגד נתניהו שוברת שיאים של טירוף".
הפוסט הופיע אתמול (שישי) בעמוד הפייסבוק של זאב רז, אלוף משנה במילואים ששירת כטייס קרב בחיל האוויר. רז עמד בראש המבנה שהפציץ את הכור הגרעיני העיראקי במבצע אופרה ועוטר על כך בצל"ש הרמטכ"ל.
הערב, לאחר הסערה שנוצרה, הסיר רז את הפוסט. הוא טען לאחר מכן: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים". גורם במשטרה אמר ל-ynet על הפוסט הראשוני כי "מחר נעביר חוות דעת לפרקליטות ונדרוש לפתוח בחקירה. חקירה תיפתח על פי הנחיה ואישור הפרקליטות".
4 צפייה בגלריה
פוסט ההתנצלות
פוסט ההתנצלות
הפוסט שפרסם רז, יממה אחרי
(מתןך פייסבוק )
(צילום: שמוליק דודפור)

בהמשך פרסמה המשטרה הודעה רשמית שבה הודיעה כי המפכ"ל יעקב שבתאי החליט, בעקבות "עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה", כי כל פרסום "מהסוג הזה" ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת - יטופל חקירתית. "משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שיפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים", נמסר.
לאחר מכן פורסמה הודעה חריגה מטעם השב"כ, שבה נאמר כי ראש השב"כ רונן בר שוחח הערב עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. בשיחה, נכתב, ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.
בהודעה נאמר כי "סוכם שתינקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. זכות ההפגנה והמחאה היא זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי".
הפוסט בעמוד של רז התייחס לדבריו של עו"ד דוד חודק, שאמר כי "לא אהסס להשתמש באש חיה אם יכריחו אותי לחיות בדיקטטורה" - ובעקבות זאת אישרה הפרקליטות לפתוח בחקירה פלילית נגדו. "מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק", נכתב בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של רז. "רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף".
"דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו", נכתב באותו פוסט. "לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב קודם להרוג את הפושעים. מכין גילוי דעת מפורט בנושא".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' אלי כהן וניר ברקת
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' אלי כהן וניר ברקת
נתניהו. "ההסתה שוברת שיאים של טירוף"
(צילום: יונתן זינדל)
בליכוד הגיבו הערב לאותו פוסט ואמרו כי "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב"כ והמשטרה חייבים לפעול מייד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו". נתניהו שיתף את אותה תגובה ברשתות החברתיות.
יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הפנה בטוויטר אצבע מאשימה לקודמו של נתניהו כראש הממשלה: "ירדתם מהפסים. זה מתחיל כשיו"ר האופוזיציה לפיד בחוסר אחריות מעודד משיכת השקעות מישראל לסינגפור ומנסה לפגוע בכלכלה הישראלית, ממשיך כשעו"ד חודק מסית לשימוש באש חיה, ועכשיו זאב רז שקורא בגלוי לרצח ראש הממשלה והשרים. חבריי באופוזיציה, גלו אחריות ותעצרו עכשיו".
יו"ר האופוזיציה לפיד כתב כי הוא "מגנה בכל תוקף כל הסתה ואת הקריאה לדין רודף על נתניהו. המאבק הזה הוא על נשמתה של המדינה. כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה. אני קורא לכל אוהבי המדינה תפגינו, תמחו, צאו לרחובות, אבל שמרו על החוק, אל תובילו לאלימות". על דברי סמוטריץ' אמר: "בצלאל, אני לא מקבל ממך הטפות מוסר ובטח שלא תלמד אותי אהבת ישראל מהי. אתם הורסים הכול בכמה שבועות, גוררים את המדינה לטירוף מערכות ועושים את הדבר היחיד שאתם טובים בו: מאשימים אחרים בנזקים הנוראים שאתם גורמים".

עו"ד חודק התנצל: "אסור שניגרר למלחמת אחים"

עו"ד חודק עצמו פרסם בטוויטר סדרת ציוצים הכוללים התנצלות על דבריו: "אני מצטער מעומק לבי על כך שדבריי פורשו לא נכון וגרמו לסערה. חשוב לי לציין שאני מתנגד לאלימות. מעולם לא פעלתי באלימות. אסור שניגרר למלחמת אחים. ממלחמה כזו יהיו רק מפסידים. אנו נמצאים בתקופה קריטית לעמנו".
4 צפייה בגלריה
דוד חודק
דוד חודק
עו"ד דוד חודק
(צילום: מוטי קמחי)
לדבריו, תוכנית נתניהו-לוין "עלולה להביא לביטול הדמוקרטיה בישראל. הדמוקרטיה היא אחד משני היסודות שעליהם מושתתת המדינה, ואיום על יסוד זה מעמיד את המדינה בסכנה קיומית. אני חושב שתוכנית הממשלה מוטעית. לדעתי, רוב העם חושב כך. אני סבור שצריך להיאבק בתכנית בכל דרך חוקית. כוונת הדברים שאמרתי בכנס לשכת עורכי הדין הייתה להמחיש את הסכנה שתתרחש אם נהפוך בעתיד לדיקטטורה, תהליך שהרפורמה הזאת היא רק תחילתו. לא אמרתי ולא התכוונתי שיש להילחם בנשק נגד הרפורמה, איומה ככל שתהיה".
עו"ד חודק ביקש ל"להבהיר ולהדגיש - אין בדעתי לנקוט או ליזום אלימות. רציתי להזהיר מפני דיקטטורה עתידית, שאם תתרחש, תפגע בכולנו מאוד. אנחנו לא רוצים להיות כמו משטרים חשוכים שכולנו מכירים. דיברתי מדם ליבי, ייתכן והתנסחתי לא נכון, וייתכן ודבריי לא הובנו כהלכה. אני מצטער על כך. אני מבהיר שוב, כנגד הרפורמה יש להיאבק בדרכים דמוקרטיות בלבד. לאיש אין את הזכות לנקוט באלימות מכל סוג שהוא".
פורסם לראשונה: 20:52, 04.02.23