בעקבות התקיפה הדרמטית בדאחייה, וניסיון חיסול בכיר חיזבאללה - לאור הפוטנציאל המיידי להסלמה, נדחתה החלפתו של ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה באלוף שלומי בינדר. כך נודע ל-ynet. השניים אמורים היו להתחלף ביום חמישי הקרוב.
3 צפייה בגלריה
חצי חצי: שלומי בינדר, אהרון חליוה
חצי חצי: שלומי בינדר, אהרון חליוה
מימין: שלומי בינדר, אהרון חליוה
(צילומים: דובר צה"ל)
התקיפה בדאחייה בביירות
(צילום: רויטרס)

ישראל כאמור תקפה הערב (ג') בדאחייה בביירות, לפי הדיווחים, את בכיר חיזבאללה פואד שוכר, ראש אגף המבצעים בארגון הטרור שמכונה "חאג' מוחסן" - בתגובה לטבח במג'דל שמס. צה"ל לקח אחריות על התקיפה הממוקדת בביירות, של "המפקד האחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים", לפי הודעת דובר צה"ל.
לפי הדיווחים, גורלו של שוכר עדיין לא ברור. לפי דיווח ב"אל-ערביה" הסעודי, היעד בתקיפה "לא חוסל". שלושה מקורות ביטחוניים אמרו ל"רויטרס" כי "גורלו לא יודע", אך ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי הוא חוסל.
שר החוץ של לבנון עבדאללה בו-חביב גינה את התקיפה, ואמר ל"רויטרס" כי המדינה מתכוונת להגיש תלונה לאו"ם בנושא. "מקווים לתגובה מידתית של חיזבאללה, כדי שגל ההרג הזה ייפסק", אמר בו-חביב.
לפי מקור בכיר שסיפר ל-CNN, ישראל עדכנה את ארה"ב לפני התקיפה בביירות. המקור אמר כי ההסברים הועברו "דרך ערוצי אבטחה", אך לא צוין מתי המידע נמסר. הבית הלבן מסר כי ארה"ב לא מאמינה שמלחמה בין חיזבאללה לישראל היא "בלתי נמנעת".
3 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות, פואד שכר, חאג' מוחסן
תקיפה בדאחייה בביירות, פואד שכר, חאג' מוחסן
פואד שכר, הבכיר שהותקף על פי הדיווחים
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
3 צפייה בגלריה
משרד תיאום של חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן הותקף בלבנון
משרד תיאום של חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן הותקף בלבנון
המבנה שהותקף
בחודש אפריל הודיע אלוף חליוה על התפטרותו, לאחר שכבר לקח אחריות על המחדלים כשבוע וחצי לתוך המלחמה. "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים", כתב. "את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".
ראש אמ"ן הוסיף במכתב ההתפטרות כי "אני משוכנע, למען מדינת ישראל, עם ישראל והדורות הבאים, כי נכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתוכל לחקור ולברר באופן יסודי, מעמיק, מקיף ונוקב את כלל הגורמים והנסיבות שהובילו לאירועים הקשים".
חליוה קיבל את ההחלטה העקרונית לפרוש מתפקידו כבר בשלב מוקדם של המלחמה בשל כשלי ה-7 באוקטובר, וחזר על כך בשיחותיו עם הרמטכ"ל בחודשים האחרונים. הוא הגורם הרשמי הראשון שעוזב את תפקידו בעקבות חלקו במחדלים. הוא יעזוב אחרי שיערוך חפיפה מלאה למחליפו, ועד אז יישאר בתפקיד.