המשטרה עצרה תושב אשדוד בן 53 בחשד להשחתת תמונות של נשים ברחבי העיר, ובכללן ציור לזכרה של שני אמין (18) שנרצחה עם בן זוגה אדם אילייב במסיבה בנובה ב-7 באוקטובר.
שני נרצחה בנובה, אלמונים השחיתו ציור לזכרה
(צילום: שמוליק דודפור)

3 צפייה בגלריה
הציור לזכרה של שני אמין שהושחת
הציור לזכרה של שני אמין שהושחת
השחתת הציור לזכרה של שני אמין
ביום שלישי שעבר התקבלה במשטרה תלונה על אודות השחתת הציור שאויר על מיגונית ברחוב ההסתדרות בעיר כחלק מפעולת ההנצחה של שני ואדם. את התלונה על הפגיעה בציור של האומן איתי נבט הגישו בני משפחתה של שני.
"מי שהשחיתו את הפנים של הנכדה שלי הם נבלות", אמר בשבוע שעבר עמי כלפון, סבא של שני. "גם למתים לא נותנים מנוחה? אני פעם-פעמיים בשבוע עולה לכיוון, אני חייב, מגיע לנשק אותם והולך. זה כמו קבר שני בשבילי. הלכתי לקניות ופתאום ראיתי את הפנים שלה, הייתי מזועזע ובהלם שזה בצבע".
3 צפייה בגלריה
תמונתה של שני אמין ז"ל
תמונתה של שני אמין ז"ל
תמונת אישה נוספת שהושחתה באשדוד
(צילום: דוברות המשטרה)
חוקרי משטרת אשדוד, בהם מש"ק המגזר החרדי וחוקרי הזירה הטכנולוגית, החלו לבצע פעולות לאיתור החשוד בשיתוף עם העירייה. במהלך החקירה אותר החשוד שלפי המשטרה נהג לאתר מוקדים נוספים בעיר שבהם הוא השחית פני נשים באמצעות תרסיס צבע.
במשטרה מייחסים לחשוד השחתת פני מקרקעין והיזק לרכוש במזיד. עם סיום החקירה ובהתאם לממצאיה, יוחלט אם להביאו לבית משפט לצורך הארכת מעצרו.
מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה עבירות של השחתה ופגיעה ברכוש ומקרקעין, ובפרט במקרה זה, שבו מעבר לעבירה עצמה, הושחת ציור שכל מטרתו להנציח ולזכור את הנרצחים, תוך התעלמות מוחלטת מרגשותיהם של בני המשפחה והציבור".
בשנים האחרונות הפכה תופעת השחתת תמונות נשים באשדוד לדבר שבשגרה. בדרך כלל המשטרה לא עצרה חשודים ולא ממש חקרה לעומק תלונות בנושא. הפעם, מאחר שמדובר בפגיעה בהנצחת נרצחת בטבח שזכתה לתהודה ציבורית, הוחלט במשטרה לחקור את התלונה ולהוביל למעצר החשוד.