פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יוסי מוסלי ושלושה נאשמים נוספים מחבורת הפשיעה שלו, בגין זריקת רימון רסס ליד דירתו בחולון של עדן חתויל שמשתייך לחבורה הפשיעה של ערן חייא - במסגרת סכסוך בין שתי החבורות.
2 צפייה בגלריה
ערן חייא יוסי מוסלי
ערן חייא יוסי מוסלי
ערן חייא ויוסי מוסלי
(צילום: יריב כץ, נדב אבס)
כתב האישום, שהגיש התובע עו"ד גיא רוסו, מייחס לארבעת הנאשמים - יוסי מוסלי (47), אלירן פיטוסי (37), אורין נוי (22) ויהונתן יעיש (23) - עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, היזק מכוון בחומר נפיץ ונשיאת נשק. בנוסף, לפיטוסי גם מיוחסות עבירות של שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.
לפי כתב האישום, מוסלי החליט לפגוע בבני משפחתו של עדן חתויל אחרי שהאחרון נעצר והוגש נגדו לפני כחודשיים כתב אישום, שמייחס לו שותפות בשני אירועים שבהם נטען כי אנשי חבורת חייא ניסו לרצוח את האחים אלי ויוסי מוסלי באמצעות מטען חבלה רב עוצמה.
לשם כך, לפי האישום, קשר מוסלי קשר עם שלושת הנאשמים הנוספים, ובהנחייתו שניים מהם - נוי ויעיש - הגיעו לפני כחודש לבניין מגורים בחולון שבו מתגוררת משפחתו של חתויל - והשליכו רימון רסס למסדרון בקומה השביעית, סמוך לדירתם. הרימון התפוצץ ונגרם נזק רב לקומה ולדירות.
מכתב האישום עולה כי מיד לאחר מכן נמלטו שני הנאשמים מהמקום, ובמהלך מנוסתם הם נטשו את רכבם בתל אביב. למחרת, בעקבות חששם כי הרכב יאותר על ידי המשטרה, הורה הנאשם השלישי פיטוסי לאשתו, שעבורה הושכר הרכב, למסור גרסת שקר בחקירתה במשטרה ולפיה אנשים רבים עושים שימוש ברכב שהושכר.
הפרקליטות מחזיקה בראיות רבות שאספה המשטרה נגד הנאשמים, בין היתר תוצרים של האזנת סתר שנעשתה ברכבו של הנאשם פיטוסי, שם נקלטו שיחות רבות שניהל, שלשיטת הפרקליטות מצביעות בבירור על אשמת המעורבים. בין היתר, בהקלטות פיטוסי קושר את עצמו לאירוע ואומר ששלח את נוי ויעיש ברכב שמקושר אליו, והוא אף נוקב בשמם כי זרקו את הרימון.
2 צפייה בגלריה
עו״ד שחר חצרוני תמיר סננס דורון נוי
עו״ד שחר חצרוני תמיר סננס דורון נוי
עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס ודורון נוי
(צילום: אסף אלון )
בהאזנות פיטוסי אף נשמע משוחח עם מוסלי על מעצרם של השניים, באופן שלפי הפרקליטות קושר את מוסלי עצמו לאירוע. בהקלטה מוסלי נשמע אומר לפיטוסי כי הוא נהג בטמטום כשהשתמש ברכב שמושכר לאשתו, ופיטוסי השיב כי "הכול בסדר", ושהוא לא יכול היה לצאת לפעולה בעצמו. בנוסף, לפי הפרקליטות פיטוסי אסף את הרכב הנטוש מהזירה, וראיות נוספות קושרות את הנאשמים לאירוע - כמו טביעות אצבע של המעורבים הישירים שאותרו על כפפות ו-DNA שנמצא על בקבוק קולה ברכב.
עוד מסתבר כי בלשים שהתמקמו מחוץ לדירה שבה נזרק הרימון היו עדים לכך שאחד הנאשמים יצא מרכב הקאיה, עלה לקומה השביעית של הבניין - ואז נמלט. כל הנאשמים שתקו בחקירות.
ממשרד עורכי הדין נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, שם מייצגים את יוסי מוסלי, נמסר: "למרשנו אין כל קשר לאירוע. אנחנו נקבל את חומר החקירה ואנחנו מאמינים שלאחר לימוד וטיעון בבית המשפט הוא ישתחרר בחזרה לביתו".