שריפת גדולה פרצה אמש (חמישי) במזבלה הראשית של העיר עזה, סמוך לגדר הגבול עם ישראל. בעיריית עזה אמרו כי נסיבות פרוץ הדליקה במזבלה שממוקמת מדרום-מזרח לעיר עזה לא ברורות, וציינו כי הם פועלים לכיבוי האש בהתאם ליכולות שבידיהם.
1 צפייה בגלריה
השריפה ברצועת עזה
השריפה ברצועת עזה
תמונה שפרסמה עיריית עזה. חשש מ"קטסטרופה סביבתית"
בעיריית עזה קראו לסיוע בכיבוי האש, ואמרו כי היא עלולה לבעור במשך כמה ימים וליצור "קטסטרופה סביבתית". האש פרצה במזבלה בכפר ג'חר א-דיק, והעירייה מסרה בהודעה מטעמה כי "אנו חוששים שהאש תתפשט לאורך כל המזבלה ותיצור קטסטרופה סביבתית".
לפי העירייה, לכבאים המקומיים אין את היכולות להביא לכיבוי האש, ולכן היא קראה לארגונים בינלאומיים לסייע. "אנו פונים למוסדות – בראשותם הצלב האדום – שיתערבו בכיבוי השריפות על מנת לשמור על איכות הסביבה ובריאות הציבור", מסרה העירייה.
עוד הוסיפו בעירייה בהודעה מטעמה: "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לעמוד באחריותה להסרת המצור, ולסייע בהבאת הציוד הדרוש על מנת לאפשר לעירייה לספק את שירותיה, ובמטרה להפחית את חומרתם של אסונות ומשברים".
הפלסטינים טוענים כי ישראל אוסרת על הכנסת מוצרים שונים, והדבר משפיע על יכולתם לתפקד באירועי חירום. את המוצרים הללו מגדירים בישראל "דו-שימושיים" – מאחר שהם יכולים לשמש גם לצרכים צבאיים עבור הזרוע הצבאית של חמאס.
בנובמבר האחרון התרחש אסון ברצועת עזה. בשריפה שפרצה בבניין במחנה הפליטים ג'באליה במהלך מסיבה נספו 21 בני אדם – כולם בני משפחה אחת - אבו ריא. עדי ראייה סיפרו אז כי כל בניין המגורים עלה באש, ושעוצמת השריפה הייתה גדולה מאוד. ההרוגים באסון היו בני משפחת אבו ריא משלושה דורות שונים - זוג מבוגרים, חמישה בניהם ובתם, שתי כלות ו-11 נכדים. לפי הפלסטינים, שלוש האימהות הצמידו את ילדיהן לגופן, ונשרפו עמם יחד. מחקירת האירוע אז עלה כי בתוך הבניין אוחסנה כמות גדולה של בנזין, שהובילה להתפרצות שריפה מסיבית ולמספר הרב של ההרוגים. גם אז קראו הרשויות בעזה להכנסת ציוד חדש לצוותי ההגנה האזרחית ברצועה.
פורסם לראשונה: 23:50, 02.03.23