2 צפייה בגלריה
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם בחיפה
(צילום: עידו ארז)
מקרה שלישי בחודשיים בבית החולים רמב"ם בחיפה: המשטרה עצרה אתמול (ב') רופא (54) בבית החולים המשמש כמרדים בכיר, בחשד לביצוע מעשה מגונה בפומבי שביצע סמוך לגן ילדים. החשוד מכחיש.
מהמשטרה נמסר כי הרופא נעצר לאחר שעמד עם רכבו סמוך לגני ילדים ונגע באיבר מינו. אישה שהבחינה במתרחש דיווחה אתמול בשעות הבוקר על הגבר שנראה מענג את עצמו במכוניתו, וצילמה את מספר רכבו. שוטרי תחנת טירת כרמל פתחו בפעולות חקירה עד לאיתורו של החשוד, תושב חיפה, ועצרו אותו בשעות הערב.
הוא נחקר במהלך הלילה והבוקר הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים, מחשש לשיבוש הליכי החקירה. שופטת בית המשפט מריה פיקוס בוגדאנוב הורתה על שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים ואסרה על פרסום שמו, אולם לבקשת המשטרה השחרור עוכב ביממה, כדי לאפשר למשטרה הגשת ערר לבית המשפט המחוזי בחיפה.
נציגו של החשוד, עורך הדין יעקב שלומוביץ ממשרדה של עו"ד תמי אולמן, ביקש לשחררו. "מדובר באדם שעוד יומיים אמור לחגוג את יום הולדתו ה-54. נטול עבר פלילי, רופא בכיר בבית החולים. הוא רופא משנת 2004 ורופא בכיר משנת 2015", אמר. הוא הכחיש את הקשר של החשוד למעשה, ואמר כי הוא היה "בדרכו לבית החולים, ועצר את מכוניתו בעיר טירת כרמל על מנת לנוח לפני הגעתו לעבודה. הוא לא מכיר את המקום, ולא ידע שיש שם גני ילדים". לטענת החשוד, הוא הבחין באישה ובאדם נוסף מצלמים אותו, ושאל אותם מדוע הם עושים זאת. הם שאלו אותו האם הפשיל את מכנסיו אך הוא הכחיש, ולדבריו גרסאותיהם סותרות.
דבר מעצרו של הרופא הדהים את חבריו לעבודה. איש לא ידע על המעצר עד הבוקר, ועל החשד החמור שמיוחס לרופא. כאמור, אין מדובר במקרה ראשון של מעצר איש צוות ברמב"ם בתקופה האחרונה, בחשד לעבירות מין. לפני כחודשיים עצרה המשטרה את אורן חננייב (28) מקריית ים, המועסק כאח חדר ניתוח בבית החולים, בחשד שצילם אישה חשופה בזמן ניתוח.
לפי כתב האישום שהוגש נגדו, בזמן ששימש אח מסייע בניתוח בבית החולים רמב"ם, צילם חננייב איבר מין של צעירה בת 23 בעודה מורדמת לקראת ניתוח. מלבד זאת, הוא צילם כמה חודשים לפני כן ילד בן 4 בעודו עירום לאחר מקלחת. בכתב האישום תואר כי חננייב העביר באמצעות אפליקציית טלגרם תכנים מיניים לחברו, דניל יעקב, אח בבית החולים שיבא, ואף החזיק אלפי תמונות וסרטונים שבהם מופיעים קטינים וקטינות בעירום מלא או חלקי, בחלקם כשהם מקיימים יחסי מין.
חננייה הואשם בעבירות של מעשה מגונה באישה, תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שבו הייתה שרויה, עבירה של שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, עבירה של פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, והחזקה וצריכה של פרסום תועבה ובו דמותו של קטין.
בנוסף אליו, בחודש שעבר הושעה מתפקידו פרופ' מוריר חמאיסי, מנהל אחת המחלקות הפנימיות ברמב"ם, בעקבות תלונה לנציבות שירות המדינה על הטרדה מינית של מתמחה. המתמחה טענה כי הרופא הבכיר הטריד אותה מינית ואף התנה את קידומה בהטבות מיניות. לדבריה, היא הגיעה לחדרו של מנהל המחלקה לשוחח איתו על טיפול לקורונה להוריה המתגוררים ברוסיה. אז, לדבריה, קם הרופא מכסאו, נעל את הדלת ונגע בה מתחת לבגדיה.
אז אמרה לו המתמחה "תפסיק בבקשה, זה לא נעים לי". אלא שהרופא לא נענה לבקשתה ואמר לה כי "אם את רוצה התמחות את צריכה להיות איתי. בואי תני לי נשיקה". יש לציין כי המתמחה כבר לא עובדת בבית החולים, וחמאיסי הושעה על-ידי נציבות שירות המדינה.
2 צפייה בגלריה
תמי אולמן ויעקב שלומוביץ
תמי אולמן ויעקב שלומוביץ
מכחישים את המיוחס. נציגי הרופא, עורכי הדין יעקב שלומוביץ ותמי אולמן
(צילום: ליאור אל-חי)
חמאיסי משמש גם רופא בכיר במכון אנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית החולים. הוא נחשב לאחד הרופאים הבכירים במערך הפנימי של בית החולים ועוסק, בין היתר, במחקר בתחום הסוכרת בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית. מעבר לעבודתו הקלינית, הוא שהה בבוסטון שם השתלם בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.
מהמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה נמסר: "מדובר באירוע שלפי החשד קרה מחוץ לתחומי בית החולים, ובית החולים אינו מעורב בו. אנחנו ממתינים לתוצאות חקירת המשטרה ונשתף פעולה עם רשויות החוק וגורמי המשמעת ככל שיידרש".
הרופא החשוד מיוצג על ידי עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ, שאמרו: "החשוד מכחיש את המעשה. אנו משוכנעים כי בתום החקירה ייקבע כי אין לו קשר לחשד המיוחס לו".