"פח אשפה, מאחלים שערבים ישחטו אותך": הקלטת איומים נשלחה לשר כהנא

בקואליציה מגנים בחריפות את מכתב האיומים ברצח שנשלח למשפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ובו כדור נשק. "‏מכתב האיומים על חיי ראש הממשלה הוא תזכורת עצובה ומסוכנת לאן הסתה עלולה להוביל", אמר אחר הצהריים (שלישי) שותפו לממשלה, שר החוץ יאיר לפיד. אך בינתיים יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' רומז שהמכתב מזויף: "לא יודע אם פרסום החקירה הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין".
איומים מופנים לא רק כלפי ראש הממשלה אלא גם כלפי שרי הממשלה. בהודעה קולית שקיבל שר הדתות מתן כהנא לאחר השימוע לחבר הכנסת עמיחי שיקלי בכנסת אתמול נשמע אדם אומר לו: "פח אשפה, מאחלים שערבים ישחטו אותך, שהילדים שלך יהיו יתומים. פח אשפה נאצי מסריח". לשכתו של כהנא העבירה את ההקלטה לידיעת גורמי הביטחון. ההקלטה הגיעה לידי ynet וניתן להאזין לה בראש הכתבה.
6 צפייה בגלריה
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
ראש הממשלה נפתלי בנט
(צילום: חיים הורנשטיין)
6 צפייה בגלריה
ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנא
"כבר הוכח במדינה שלנו שמילים יכולות להרוג". מתן כהנא
(צילום: קובי קואנקס)
כהנא אמר בתגובה על האיומים נגד משפחת בנט: "כבר הוכח במדינה שלנו שמילים יכולות להרוג. וגם אם מי שמשתמש בהן סולד מאלימות פיזית, בקצה יש אנשים שעלולים לתת למילים האלה פרשנות מאוד מסוכנת".
בעקבות מכתב איומים ברצח ובתוכו כדור של נשק שהופנה כלפי משפחת ראש הממשלה והועבר למשטרת ישראל נפתחה חקירה שהוטלה על להב 433 בשיתוף השב"כ. צו איסור פרסום גורף הוטל על כל פרט מפרטי החקירה. גורמי ביטחון אמרו כי מדובר ב"אירוע מטריד שנבדק בחומרה".
ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "בעקבות מכתב האיומים שהופנה כלפי ראש הממשלה ומשפחתו, החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת רה"מ". יחידת מגן היא היחידה שמופקדת על אבטחת רעיית רה"מ ומשפחתו.
6 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
בצלאל סמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
בצלאל סמוטריץ'. "ניסיון דה-לגיטימציה לימין"
(צילום: יואב דודקביץ' )
6 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד. "הם לא יפחידו אותנו"
(צילום: מוטי קמחי)
שר החוץ לפיד הוסיף בהתייחסו לאיומים: "נמשיך להילחם בשיח השנאה ברחוב, ברשתות, בכל מקום. הם לא יפחידו אותנו. הקיצונים לא ינצחו את הרוב השפוי".
גם שר הביטחון בני גנץ התייחס בחומרה למקרה. "האיומים על משפחת ראש הממשלה - חציית קו אדום. הסתה ואלימות כבר הגיעו בעבר לרצח פוליטי. כדור אחד במעטפה יכול להפוך לשלושה כדורים שנורים מאקדח", אמר גנץ ברומזו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "אני סומך על המשטרה והשב"כ שישימו את ידיהם על האחראים לכך. גם בימים של מחלוקת קשה, לכולנו החובה לזכור שאחדותנו וחוסננו הם הבסיס לעוצמתנו".
6 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ. "חציית קו אדום"
(צילום: דנה קופל)
שותפתו הפוליטית של בנט במפלגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, אמרה: "האיום שהופנה כלפי רה"מ ומשפחתו מזעזע את אמות הספים. ערב חורבן הבית איבדנו את עצמאותנו אך ורק בשל איבה פנימית. לא ייתכן שבמדינה יהודית העומד בראשה יעמוד בפני סכנת חיים מבית. משטרת ישראל תאתר את מי שהרים את ידו על הדמוקרטיה הישראלית ותמצה עמו את הדין".
יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעה שבה פקפק באמיתות המכתב. "אני לא יודע אם פרסום החקירה על מכתב האיומים שנשלח לבנט הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין ולמחאות הצודקות שלו נגד בנט, או אירוע אמיתי. אני כן יודע שאלימות חייבת תמיד להיות מחוץ לתחום! אבל גם שעברו הימים שיסתמו לימין את הפה בזעקות על 'הסתה'". גם בנו של יו"ר האופוזיציה, יאיר נתניהו, שיתף בטוויטר ציוצים המטילים שרומזים כי המכתב מפוברק.
עוד אמר סמוטריץ': "מטורפים בודדים יש משני הצדדים ושירותי הביטחון והאכיפה צריכים לטפל בהם ולמנוע אלימות, אבל אין לזה דבר וחצי דבר עם ביקורת פוליטית וציבורית חריפה ונוקבת כלפי מעשים נוראיים ואיומים שעשו ועושים בנט ושותפיו. נתנגד לאלימות מכל סוג שהוא ונמשיך לבקר את הממשלה ולפעול להחלפתה המיידית".
6 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה איילת שקד
ועידה ועידת האנשים של המדינה איילת שקד
איילת שקד. "האיום מזעזע את אמות הסיפים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חברו למפלגה איתמר בן גביר הגיב על הציוץ של לפיד וכתב: "נכון יאיר, ולכן כדאי שתחשוב בפעם הבאה לפני שאתה מכנה אותי ואת חבריי צאצאים של יגאל עמיר ומשתמש בשב"כ כדי שידליפו שצריך 'לנטרל' את בן גביר. מילים יכולות להרוג".
בעקבות מכתב האיומים ברצח פרסם רה"מ נפתלי בנט פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שבו כתב: "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכול, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו. כולנו אנשים. ויכוחים וחילוקי דעות - כן. בריונות ואיומים - לא. אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי. ערב ימי הזיכרון ויום העצמאות, אני קורא לכולם - מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות - זה זמן הרגעה ופיוס. יש לנו בית אחד, ואסור לנו לשרוף אותו".