נפרדים ובוכים: מאות השתתפו בהלווייתו של אלוף-משנה יצחק בן בשט, שנפל אתמול (שלישי) בקרב הקשה בשג'אעיה. הלווייתו נערכה בבית העלמין שבכפר תבור, והוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.
1 צפייה בגלריה
יצחק בן בשט
יצחק בן בשט
אל"מ יצחק בן בשט
(ללא)
עדנה, אימו של אל"מ בן בשט, ספדה לו מעל הקבר הטרי: "הצבי ישראל על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים, בן יחיד לארבע אחיות, גדל בנווה צוף, התגייס לגולני, שירת ביחידות מיוחדות. תמיד היית בחוד. שמחנו שיצאת לחופשת שחרור בריא ושלם. פיקדת על קרבות רבים".
האם הוסיפה: "בעיניי היית בלתי מנוצח, הייתי בטוחה שיש עליך שמירה מיוחדת, הרבה דברים אני רוצה להגיד עליך, אתה הילד שלי, יחיד ומיוחד. נמשיך במישור האישי והלאומי עד לניצחון. תדע שהאחיות שלך תמיד אהבו ויאהבו אותך, יצחק אני מצדיעה לך, וכמוני כל עם ישראל".
"יצחק, כל הלילה ניסיתי לכתוב. לא יכולה לסכם והלב שלי ממאן להיפרד", נפרדה ממנו אלמנתו הדר, כשדמעות חונקות את גרונה. "שמעתי אתמול בערב דפיקה, ומאז אנחנו בחושך. דאגתי לך מאוד, יודעת שזה היה צריך לקרות, גדול עליי לקבל ולהבין. תודה אהוב שלי שבחרתי בי, שבחרת בנו, תודה שנתת לי יד במינונים, תודה על טיול השחרור, נתת לי את התחושה שאתה באמת חוזר, ונמשיך להגשים חלומות זוגיים".
היא המשיכה ופנתה לארבעת ילדיהם: "ילדינו האהובים, מבטיחה לכם שאעשה הכול שתגדלו בחיים שמחים, איך ללכת כשאבא חסר. תעלה בשלווה עד לכיסא המלכות לסלק את כל הכוחות שמנסים לעשות פירוד. אני בטוחה שתעזור לנו לסיים את המלחמה עם סיום כל המטרות, אין לי ספק שבנג'י מחכה לך. תן לנו סימנים שאתה בטוב, אוהבת אותך לעולמים יצחקי שלי".
ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, ספד לאל"מ בן בשט: "בשבת השחורה היית בחופשת פרישה, נכנסתם לג'יפ ממוגן שחילץ תושבים תחת אש. מרגע נפילתך התחלתי להריץ בראש את הפגישה הראשונה שלנו, הספיקה לנו פגישה קצרה, בלטת במנהיגות שקטה, חתרת למגע, הצבת נורמות והצטרפת לחבורה שכל מג"ד חלם עליה. יחד גדלנו וצמחנו, למדתי ממך פרק במנהיגות ממלכתית. נמשיך ברוח שלך עד לניצחון".
ענת ולדמן, אחותו של יצחק, ספדה לו: "לא ככה תכננתי שניפגש אחרי הטיול המדהים שלכם, בשיחת הטלפון האחרונה הרגשתי את עוצמת השליחות, אמרתי לך שכל עם ישראל זכה בך, היית עבורי עוגן וביטחון, השארת חותם שאין לו מלים, בטוחה שהגעת עד לכיסא הכבוד ושתדאג לנו כאן למטה, אוהבת אותך".
בן בשט, תושב שדה יעקב, גדל בחטיבת גולני ופיקד בתפקידיו האחרונים על חטיבות מרחביות בגבול מצרים. עד חודש ספטמבר כיהן כמפקד חטיבת יפתח. הוא נהרג בתקופה שבה אמור היה להיות בהליך פרישה מצה"ל. בימי המלחמה הצטרף לחפ"ק מח"ט גולני - אלוף-משנה יאיר פלאי - ושימש כ"צל" שלו. לזירה בשג'אעיה הוא הגיע תוך פרק זמן קצר, והיה חלק מהכוחות שהסתערו כדי לחלץ את הנפגעים הראשונים במבנה הממולכד.
בן בשט הוא הקצין החמישי בדרגת אלוף-משנה שנהרג מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, אחרי מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ יהונתן שטיינברג, אל"מ במיל' ליאון בן בר מוחה שקפץ מביתו בגדרה לחלץ עשרות ישראלים, מפקד החטיבה הדרומית, אל"מ אסף חממי, ומפקד היחידה הרב ממדית, אל"מ רועי לוי.