"המיגון מנע אסון כבד יותר אבל הייתה צריכה להיות מופעלת אזעקה, במיוחד אחרי האסון כאן לידינו בבא"ח גולני": בעקבות הפגיעה ביום שבת בבית משפחת נתניהו בקיסריה, שהותרה היום (שלישי) לפרסום, השכנים ביישוב חוששים בשל קרבתם לבית ראש הממשלה והעובדה שכבר בשני מקרים שבהם התפוצצו כטב"מים סמוך למקום מגוריהם - לא הופעלו התרעות.
הבית בקיסריה עבר בשנים האחרונות שיפוצים משמעותיים, והושקעו שני מליון שקלים לטובת מיגונו. הכטב"ם התפוצץ על החלון המשוריין בחדר השינה, נגרם נזק של שברים ורסיסים, פגיעה בקרקע ועצי הדקל שכיסו את החלון נשרפו. בבית נגרמו גם שברים בחיפוי השיש החיצוני כתוצאה מהפגיעה.
3 צפייה בגלריה
פגיעת הכטב"מ בבית נתניהו בקיסריה
פגיעת הכטב"מ בבית נתניהו בקיסריה
הנזק לבית משפחת נתניהו. "נפגע קיר הדף, קרה נס גדול שאיש לא נפגע"
מאז פגיעת הכטב"ם, מתקיימות התייעצויות קדחתניות של גורמי הביטחון ואחרי החג תיערך ישיבה מסודרת, שבה ידונו בהמלצות המיגון החדשות שלהם. לצד זאת, ישנה כוננות ותגבור משמעותי של האבטחה על ראש הממשלה, משפחתו, שרים וסמלי שלטון. 
בין היתר, הוצמדה אבטחה לבכירים בהווה ובעבר - וכך למשל נראה לראשונה בכיר ישראלי כשהוא רץ לצד מאבטח צמוד. כמו כן, ישנה גם הפעלה של מערכות אלקטרוניות לשיבושי GPS סמוך למעונות ראש הממשלה והשיירות שלו ותגבור של חיל האוויר לטובת יירוט במקומות אסטרטגיים.
מפרוץ המלחמה, שינה ראש הממשלה בנימין נתניהו מקומות מגורים בדיוק בגלל האפשרות הזו. בין היתר, דווח כי הוא התגורר בבית של מקורבו, המיליארדר היהודי-אמריקני סיימון פאליק, ברחוב מרדכי כספי בשכונת ארנונה בירושלים. לפי פרסומים, בבית יש מקלט מתקדם שנותן מענה לאיום טילים. סביר להניח שהמהלך הזה יימשך ביתר שאת, ונראה את נתניהו מגוון את מגוריו כדי לבלבל את האויב.

"הבית המאובטח במדינה נפגע, למה אין התרעה לשכנים?"

"הפגיעה הייתה בחלון חדר השינה של בית ראש הממשלה, פה לידינו ברחוב, וכבר בשבת בשעות הבוקר ההערכה של גורמי האבטחה כאן הייתה ששלושת הכטב"מים ששיגר חיזבאללה כוונו לבית בקיסריה לידנו פה ברחוב", שיתף בשיחה עם ynet אחד השכנים, שמתגורר סמוך לבית משפחת נתניהו. "המיגון כאן בבית מבחוץ מנע פגיעה גדולה יותר, גם בבית וגם בהדף מסביבו".
3 צפייה בגלריה
חיפוי השיש בבית ראש הממשלה בקיסריה מחורר והרוס בעקבות פגיעת הכטב"ם שנורה מלבנון
חיפוי השיש בבית ראש הממשלה בקיסריה מחורר והרוס בעקבות פגיעת הכטב"ם שנורה מלבנון
חיפוי השיש בבית ראש הממשלה בקיסריה לאחר הפגיעה
יותר מ-72 שעות אחרי, חיזבאללה לקח היום "אחריות מלאה ובלעדית" על שיגור הכטב"ם לבית ראש הממשלה - ואחר הצהריים הותר לפרסום כי הכטב"ם אכן פגע בבית. בתיעוד מהמקום נראה הנזק לבית - שהיה יכול להיות גדול יותר אלמלא המיגון. למרות האיפול על המידע, בשלושת הימים האחרונים פורסמו ברשתות של המבנה שנפגע.
תום יצקן, מהנדס ראשי של ג.ג. מערכות מיגון, חברה המתמחה במיגון, סיפר על המיגון שהותקף בבית ראש הממשלה ומנע נזק רב יותר: "זו פעם ראשונה בעולם, ככל הידוע, שחלון ממוגן מצליח לעצור כטב"ם מתאבד שלא כחלק מניסוי. המערכות שלנו משלבות זכוכיות מיוחדות בייצור ייחודי מקומי, עם שילוב של פלדות וחומרים מרוכבים. יש מרוץ לענות על איומים הולכים וגוברים בכל העולם, ישראל היא חלוצה בעולם ומהווה מוקד פיתוח וייצור מהמתקדמים בעולם".
תושבי קיסריה זעמו על כך שלא הופעלה התרעה להיכנס למרחבים מוגנים. "הנזק הוא באמת מינורי אבל זו פגיעה בבית הכי מאובטח במדינת ישראל. העובדה שכטב"ם חדר כ-100 ק"מ מלבנון ופגע כאן, ברחוב שלנו, בבית ראש הממשלה, הבהירה לנו שאין מטרה שאיראן/חיזבאלה לא יכולים להגיע אליה", אמרו.
זירת הנפילה בקיסריה, יום שבת
(צילום: שרון צור)

השכנים סיפרו כי "נפגע קיר הדף מבחוץ ועצי דקל, זה נזק מינורי, אבל יש לזה משמעות שבית ראש הממשלה נפגע, מבחינתם הם הגיעו לביתו. נגרם נזק קל בגלל המיגון הנרחב כאן ולנו קרה נס גדול שאיש לא נפגע כי רבע שעה אחרי נפילת הכטב"ם יצאו מתפללים רבים לתפילה בבית הכנסת וגם ספורטאים לריצות הבוקר ביישוב. נס שזה נגמר ככה".
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ביקר כבר ביום ראשון בווילה הפרטית של נתניהו בקיסריה עם ראש רשות המיסים שי אהרנוביץ', כדי לאמוד את הנזק שנגרם. הכטב"ם שפגע בקיסריה "לווה" על ידי מסוק קרב שזיהה את החדירה מלבנון עד לפיצוץ. בשל החדירה אזעקות נשמעו גם בגלילות ובצפון תל אביב, בלי התרעות באפליקציית פיקוד העורף. שני כטב"מים נוספים חדרו באותה שעה מלבנון ויורטו. בדובר צה"ל מסרו כי הם מתחקרים את התקרית.