3 צפייה בגלריה
תת ניצב אמיתי לוי
תת ניצב אמיתי לוי
תנ"צ בדימוס אמיתי לוי. קציני משטרה סיפרו כי מדובר בקצין מוכשר
(צילום: דוברות המשטרה)
פרסום ראשון: תת-ניצב בדימוס אמיתי לוי צפוי לחזור לשירות במשטרה - בתפקיד ראש חטיבת האבטחה. לוי, שפרש מהמשטרה ב-2016, שימש בעבר כיועצו של אמיר אוחנה לענייני משטרה, כשזה כיהן כשר לביטחון הפנים. חזרתו של לוי לשירות מצויה כעת בבחינה משפטית. להמשך הדרך, קצין המשטרה בדימוס נחשב למועמד מוביל לפיקוד על המשמר הלאומי.
ל-ynet נודע כי יו"ר הכנסת אוחנה הוא זה שתיווך את חזרתו של לוי למשטרה מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי. מעבר להיכרות המקצועית בין השניים, לוי ואוחנה אף היו שכנים בעבר. מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי הוא "מכיר ומוקיר את תנ"צ לוי החל מהתקופה בה כיהן כרח"ט אבטחה במשך שש שנים. אם אכן יחזור לשירות, הציבור הישראלי יזכה בקצין מנוסה, ותיק ומקצועי".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
יו"ר הכנסת אוחנה. תיווך בהחזרתו של לוי מול בן גביר והמפכ"ל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
קציני משטרה בעבר ובהווה, שמכירים את לוי באופן אישי, סיפרו כי מדובר בקצין מוכשר, שתכלית חזרתו למשטרה היא שיקום תחום האבטחה בארץ, שנמצא כעת במצוקה ובמשבר גדול. בעבר כבר כיהן בתפקיד ראש חטיבת האבטחה. לדברי גורמים במשטרה, לוי הוא האיש הנכון לבנות מחדש את חטיבת האבטחה. הגורמים הוסיפו כי החזרתו של לוי היא חלק ממהלך להחזרה למשטרה קצינים שפרשו בשנים האחרונות.
שמו של לוי נקשר בעבר לפרשת השחיתות "ישראל ביתנו", שרבים מהמעורבים בה היו קשורים למפלגה. ב-2017 פורסמו בעיתון "הארץ" תמלילים של האזנות סתר שבוצעו לאנשי ישראל ביתנו, במסגרת החקירה המשטרתית שהתנהלה בפרשה. בתמלילים עלה שמו של לוי, שהיה אז ראש חטיבת הטבה, כשיועץ פוליטי של המפלגה אמר עליו: "אמרתי לו - אם הוא פורש, הוא בא אלינו. הוא מחפש דרגת ניצב והוא עושה הכול בשביל להיות בסדר וענייני".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה 27.8
ישיבת ממשלה 27.8
בן גביר. הממשלה אישרה באפריל את הקמת המשמר הלאומי תחת משרדו - לאחר שהחליטה על קיצוץ רוחבי
(צילום: שריה דיאמנט)
הממשלה אישרה בתחילת חודש אפריל את הקמת המשמר הלאומי תחת המשרד לביטחון לאומי שבראשו עומד בן גביר, לאחר שהחליטה גם על קיצוץ רוחבי של 1.5% בכל משרדיה לטובת הקמת המשמר - בהתאם להבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבן גביר.