5 צפייה בגלריה
(צילום: נחום סגל, יריב כץ)
אם שנת הלימודים תיפתח ללא שביתה, 177 אלף תלמידים צפויים לעלות מחר (חמישי) לכיתה א'. 51% מהתלמידים החדשים הם בנים, ו-49% מהתלמידים - הן תלמידות. בשנת הלימודים שעברה, 176 אלף תלמידים חדשים נכנסו לבתי הספר, עלייה משמעותית מכ-164 אלף תלמידים בשנת 2018. בין הילדים שיחלו ללמוד השנה, ניתן למצוא גם 3,770 זוגות תאומים, 71 שלישיות, ורביעייה אחת.
ובכל הנוגע לשמות של ילדי כיתה א', החמישייה הפותחת בקרב הבנים היא מוחמד, עומר, אריאל, דניאל ואורי, ואצל הבנות מככבות תמר, מרים, אביגיל, אדל ונועה. לעומת הילדות, אצל המורות השמות הנפוצים הן דווקא מיכל, רחל, יעל, מרים, אסתר, שרה, חנה, רבקה ותמר. זהו סיפורם של שישה - מוחמד, נועה, נטע, עדי, עומר ותמר, שכבר מחכים בקוצר רוח להתחיל להיות תלמידים.

מוחמד ראפיק סעאידה, מנשיה זבדה

5 צפייה בגלריה
מוחמד סעאידה
מוחמד סעאידה
"כבר קנינו את כל הציוד לבית ספר".
(צילום: נחום סגל)
מוחמד ראפיק סעאידה מהכפר מנשיה זבדה שבעמק יזרעאל יתחיל ללמוד בבית הספר רואה בכפר, והוא כבר לא יכול לחכות. "אני מאוד מתרגש לעלות לכיתה א', וכבר קנינו את כל הציוד לבית הספר", הוא סיפר. אימו, חדיג'ה, מתרגשת לא פחות: "הוא הבן הבכור שלי. נדרנו נדר שאם יהיה לנו בן נקרא לו מוחמד, על שם הנביא. אני מגשימה חלום שהוא עולה לכיתה א'. הוא ילד חכם ושאפתן, הנסיך שלנו ושל כל הכפר".

עומר מלכי, גני תקווה

5 צפייה בגלריה
עומר מלכי
עומר מלכי
"זה בכלל לא מפתיע שיהיו הרבה ילדים שקוראים להם עומר, זה שם יפה"
(צילום: יריב כץ)
עומר מלכי מגני מתקווה עולה לכיתה א' בבית ספר "אילות" בעיר. "אני מאוד מתרגש לקראת כיתה א'", הוא סיפר. "זה בכלל לא מפתיע שיהיו הרבה ילדים שקוראים להם עומר כי עומר זה שם יפה וכל ההורים רצו לקרוא לילדים שלהם ככה. אבל עכשיו אם יקראו עומר בהפסקה כולנו נסתובב".

נועה, נטע ועדי נתיב, ראש העין

5 צפייה בגלריה
שלישיית אחיות
שלישיית אחיות
"אנחנו ניפגש בהפסקות"
(צילום: יריב כץ)
נטע, נועה ועדי נתיב הן שלישיה, והן גרות בראש העין וכבר מחכות לעלות לכיתה א' בבית הספר היסודי שמעון פרס שבעיר. אחרי שהיו יחד בגן, השנה הן ילמדו בכיתות נפרדות. "אני מאוד מתרגשת", סיפרה נטע, "אני אוהבת ללמוד. ניפגש בהפסקות, גם עם האחים שלנו איתי ועמית". נועה הוסיפה כי "בכיתה החדשה אוכל להקים חבורה משלי", ועדי סיכמה: "עכשיו יהיו לי יותר חברות. כשחברות רצו להזמין אחת מאיתנו, הן היו צריכות להזמין את שלושתנו. עכשיו הן יוכלו להזמין כל אחת בנפרד".

תמר גלבוע, תל עדשים

5 צפייה בגלריה
תמר גלבוע
תמר גלבוע
"אני הכי אתגעגע לגננת דקלה"
(צילום: נחום סגל)
תמר גלבוע ממושב תל עדשים שבעמק יזרעאל כבר לא יכולה לחכות ליום הראשון בכיתה א' עם חבריה מהמושב. "אני מאוד אוהבת את השם תמר כי יש פרי כזה", היא אמרה, "מבין החברות שלי אני התמר היחידה". היא ציינה שהילקוט שלה כבר ארוז ומוכן ושהיא מאוד מתרגשת לקראת כיתה א', אבל גם אמרה: "אני הכי אתגעגע לגננת דקלה, ואמשיך להגיע ולבקר אותה בגן".