האתר האמריקני-ערבי "אל-מוניטור" דיווח הלילה (בין שלישי לרביעי) כי ישראל לא תכננה לפוצץ את אלפי הביפרים בלבנון אתמול - אבל המבצע יצא לפועל מאחר שחיזבאללה החל לחשוד בהם. על פי הדיווח, שני פעילי חיזבאללה החלו לחשוד שמשהו אינו כשורה בביפרים, ולכן הפיצוץ "נכפה" על ישראל אתמול. ההחלטה על הפיצוץ, כך נכתב עוד, הייתה "בדקה ה-90".
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר, שהתפוצצו וגרמו לפגיעה ולפציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון

פרשננו נדב איל כתב אמש כי השאלה הגדולה ביותר שנשמעת היא מדוע להשתמש בנכס כזה, ולא לנצל אותו אסטרטגית. לדבריו, הטמנה של מטענים או סוללות שיכולות להיות מטען באלפי ביפרים נחשבת לפעולה מורכבת ובת גילוי. "בחשיפה אחת של מידע, כל הנכסיות הולכת לאיבוד בשעה. אין לשלול שהשיקול היה של אפשרות חשיפה", כתב עוד.
ב"ניו יורק טיימס" דווח הלילה כי ישראל שתלה חומר נפץ במכשירי הקשר שהתפוצצו אתמול בלבנון ובסוריה, שלפי הדיווח יוצרו על ידי חברת Gold Apollo מטייוואן. כך על פי גורמים אמריקנים ואחרים שתודרכו על הפעולה, שהוסיפו כי יותר מ-3,000 ביפרים הוזמנו ללבנון מהחברה - ושחומרי הנפץ הוטמנו בהם לפני שהגיעו ללבנון.
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח, מפי גורם ביטחוני בכיר בלבנון, כי המוסד הטמין את חומרי הנפץ ב-5,000 מכשירים שהוזמנו מטייוואן לפני כמה חודשים - וש-3,000 מהם התפוצצו לאחר שקיבלו הודעה מקודדת שהפעילה בו-זמנית את חומרי הנפץ. גורמים אחרים אמרו לסוכנות כי המכשירים נכנסו ללבנון במהלך האביב האחרון.
1 צפייה בגלריה
מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
דיווח: המוסד הטמין את חומרי הנפץ ב-5,000 מכשירים שהוזמנו מטייוואן
לפי הדיווח של ה"ניו יורק טיימס", שעליו חתום גם עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, מטען חומר הנפץ הקטן, במשקל של 28 עד 56 גרם, הושתל ליד הסוללה בכל ביפר - ואף הוטמע מתג שניתן להפעיל מרחוק כדי לפוצץ אותו. רוב הביפרים היו מסוג AP924 של החברה הטייוואנית, ושלושה דגמים נוספים נכללו במשלוח.
לפי אותם גורמים, בשעה 15:30 נשלחה הודעה לביפרים, שנראתה כאילו הגיעה מהנהגת חיזבאללה - והיא הפעילה את חומרי הנפץ. עוד הם אמרו כי המכשירים תוכנתו לצפצף למשך כמה שניות לפני הפיצוץ. בדיווח נכתב כי חיזבאללה הפיץ את הביפרים ברחבי המדינה - וגם באיראן ובסוריה - ושעדיין לא ברור בדיוק מתי הם הוזמנו ומתי הגיעו ללבנון. ב"טיימס" נכתב בין השאר כי כתוצאה מהפיצוץ, שגריר איראן בלבנון, מוג'תבא אמאני, איבד אחת מעיניו - ונפצע קשה בשנייה.