תיעוד מחקירת המחבל עאמר אבו ע'ושה
(צילום: תקשורת שב"כ)

שירות הביטחון הכללי פרסם הערב (יום ד') תיעוד נוסף מחקירות המחבלים שנלכדו אחרי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, ובו מעיד אחד מהם על חלקו בטבח הנוראי בכפר עזה. "המשימה שלנו הייתה להרוג. לא היינו אמורים לחטוף, רק להרוג", הוא סיפר. "להרוג את מי שרואים, ואז לחזור". אזהרה: הסרטון והתיאורים שבכתבה קשים.
בין היתר סיפר אותו מחבל מכוח הנוחבה של חמאס, עאמר אבו ע'ושה, כי הוא ושותפו נכנסו לאחד הבתים בכפר עזה דרך החלון - וכי בפנים שמעו קולות בכי של ילדים קטנים בממ"ד. "ירינו על הממ"ד. עד שלא שמענו קול", אמר על הזוועה שביצע.
3 צפייה בגלריה
חקירת השב״כ של המחבל עאמר אבו ע׳ושה
חקירת השב״כ של המחבל עאמר אבו ע׳ושה
המחבל עאמר אבו ע'ושה. מתוך התיעוד בחקירת שב"כ
(צילום: תקשורת שב"כ)
המחבל אמר כאמור כי הוא ושותפיו קיבלו במשימתם הוראה להרוג, ולא לחטוף אזרחים. הוא נשאל אם בהוראות שקיבלו הייתה הבחנה בין גברים, נשים וילדים, והשיב שלא: "אמרו לנו שכל המתנחלים הם חיילים, יש ביניהם חיילים. תהרגו את כל מי שאתם רואים".
החוקר: "גם נשים הן חיילים?". המחבל: "כך אמרו לי, חיילים". החוקר: "אמרו לכם להרוג את כולם, גם נשים וגם ילדים?". המחבל: "כן".
בהמשך תיאר המחבל את אופן פעולתו שלו ושל שאר המחבלים שפלשו לכפר עזה. "היה איתנו מדריך, לא מהחוליה שלנו. הוא היה עם אופנוע. אנחנו היינו בתוך ג'יפ. הגענו לכפר עזה, למכוניות. ירדנו. זה שהיה עם האופנוע, מוחמד נאהד אלבטש, הוא פתח את גדר הגבול של כפר עזה באמצעות מטען. היו שם חבר'ה, הוא פתח להם אותו ואחר כך עזבנו אותו (את מוחמד) ואנחנו הלכנו".
3 צפייה בגלריה
כפר עזה
כפר עזה
כפר עזה, אחרי הטבח הנוראי
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
"עברנו בבית הראשון. בדקנו אותו, לא היה שם כלום. חמזה א-זרד שרף את החדר שבחוץ, הצית אותו. אחר כך יצא מישהו מהגינה שמאחורה עם צינור. אבו אחמד וחמזה ראו אותו, ירו עליו והרגו אותו. זה הדבר הראשון שקרה. אחר כך הלכנו לבית השני. ירינו על החלונות ושברנו את הזכוכיות. הגענו אליו, בדקנו את הבית, לא מצאנו בו איש. אני הצתתי את חדר השינה, הצתתי אותו. עברנו לבית השלישי. הייתה בו אישה. חמזה הרג אותה, הוא ירה בה. לא נכנסנו לתוך הבית".
בהודעה שבה פרסם שב"כ את התיעוד מהחקירה הוא מסר: "שב"כ יבוא חשבון עם כל המחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר". שב"כ, יצוין, פרסם גם בשבוע שעבר קטע מחקירתו של אותו מחבל, אבו ע'ושה, שבו הוא נשמע מודה כי חמאס פועל במתחם תת-קרקעי מתחת לבית החולים שיפא, בית החולים המרכזי בעזה.
עדותו סותרת כמובן את הטענות שמפזרים מאז מתקפת הטרור הרצחנית מנהיגי חמאס, בריאיונות שערכו בתקשורת הערבית והבינלאומית, ולפיהן לכאורה המתקפה לא כוונה נגד אזרחים. מטרתם היא כמובן להציג את ארגון הטרור שלהם באור חיובי יותר, אחרי הזוועות שנחשפו ועוררו חלחלה ברחבי תבל.
3 צפייה בגלריה
מחבל במתקפת טרור של חמאס באזור  מסיבת טבע ברעים
מחבל במתקפת טרור של חמאס באזור  מסיבת טבע ברעים
מחבל של חמאס שהשתתף בטבח במסיבה ברעים. ההערכה המעודכנת: 3,000 פלשו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר
ישראל פועלת מנגד לחשוף את הזוועות, ובין היתר מציגה תיעודים שלעתים צילמו המחבלים עצמם במצלמות "גו פרו", תוך שהיא מדגישה כי חמאס שווה ערך לדאעש. בסרטון שחשף כעת שב"כ נשאל המחבל שנחקר אם יש לדעתו הבדל בין חמאס לדאעש - והוא השיב: "בדברים שהראה לי אותם החוקר אין שום שוני. בדברים שהוא הראה לי. ראיתי סרטונים יותר חמורים מדאעש, מה שהראה לי החוקר".
לפי ההערכות המעודכנות, במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר פלשו לנגב המערבי כ-3,000 מחבלי חמאס מעשרות מוקדי חדירה, ולא כ-1,500 עד 2,000 כפי שסברו תחילה. במתקפה הם הצליחו להשתלט לא רק על בסיסים של צה"ל אלא לכבוש גם כמה וכמה יישובים בעוטף, ולטבוח ללא רחם בתושבים, בהם גם ילדים ותינוקות. גם לשדרות ולאופקים חדרו המחבלים. כ-1,400 בני אדם נרצחו, רובם אזרחים. לפחות 245 בני אדם - בהם נשים, תינוקות וקשישים - נחטפו לעזה. עד כה שחרר חמאס מיוזמתו, כנראה כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שלו, ארבע חטופות. צה"ל הצליח לשחרר בפעולה נועזת בתוך הרצועה חיילת אחת שנחטפה.