שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, התייחס היום (ראשון) לדרישותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשמיד את חמאס כתנאי לסיום המלחמה ברצועת עזה, ואמר כי "שאיפותיו אינן מציאותיות". סוכנות הידיעות הרוסית TASS ציטטה את דבריו של לברוב, שאמר את הדברים בתום ביקור רשמי שערך במלזיה, ברקע המתיחות הגוברת בין ישראל ורוסיה - שאירחה משלחות חמאס במוסקבה וחתמה על ברית צבאית עם איראן.
ארדן באו"ם לשר החוץ הרוסי: "אתם משתפים פעולה עם איראן"

2 צפייה בגלריה
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
"ישראל דוחה הפסקת אש, נמשיך לעזור לפלסטינים". לברוב
(צילום: AFP)
שר החוץ הרוסי לברוב אמר לעיתונאים בקואלה לומפור, בירת מלזיה, כי "נכון לעכשיו, אין צפי לסיום שפיכת הדמים ברצועת עזה". הוא הוסיף כי "ישראל אומרת, באמצעות נתניהו, שהמלחמה לא תסתיים עד שהיא תחסל לגמרי את חמאס. לדעתי ולדעת רבים משותפיי, זו משימה לא-מציאותית. חמאס הוא ארגון שמוסיף להתקיים, ויש לו מספיק יכולות ותמיכה – כולל בעולם המוסלמי".
לברוב ציין כי מדינות מסוימות מנסות להציע פשרות שיוכלו להביא לסיום הלחימה ברצועה, וטען כי "ישראל דוחה הסכם הפסקת אש מיידי". לדבריו, "מצרים, קטאר ומדינות ערביות אחרות עובדות עם ארצות הברית לטובת השגת ההסכם, ועורכות לעיתים פגישות עם הישראלים. לתפיסתי, זה לא כל כך טוב שהפלסטינים מודרים מפגישות שבסופו של דבר יקבעו את עתידם". הוא הדגיש: "נמשיך לעזור להם לבנות מחדש את אחדותם".
דבריו של שר החוץ הרוסי מגיעים על רקע המתיחות בין רוסיה לישראל בשנים האחרונות, שגברה משמעותית בעקבות הברית הצבאית שנרקמה בין מוסקבה לטהרן. איראן מסייעת לרוסיה עם משלוחי כטב"מים רבים עבור מלחמתה באוקראינה, ובישראל חוששים מהתמורה שהרוסים יעניקו לאיראנים. לאחרונה דווח כי בצל המתיחות, ישראל שוקלת אפשרות של העברת מערכות הגנה אווירית מדגם "פטריוט" לאוקראינה - דרך ארה"ב.
2 צפייה בגלריה
ברית צבאית בין מוסקבה וטהרן, בצל המלחמה באוקראינה. כטב"ם איראני
ברית צבאית בין מוסקבה וטהרן, בצל המלחמה באוקראינה. כטב"ם איראני
ברית צבאית בין מוסקבה וטהרן, בצל המלחמה באוקראינה. כטב"ם איראני
ליחסים המידרדרים בין המדינות גם תורמת העובדה שרוסיה אירחה כמה משלחות חמאס בחודשים האחרונים, שהראשונה מהן הגיעה למוסקבה כבר בסוף חודש אוקטובר – פחות משלושה שבועות אחרי המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. משרד החוץ גינה את הביקור, ומסר כי "ישראל רואה בהזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה, הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של אנשי הארגון. ‏אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר".