המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בודקת חשד לתקרית פלילית בחטיבת גבעתי ועצרה לוחם החשוד כי גנב רובה קלצ'ניקוב ממצבור אמצעי לחימה גדול שנתפסו בחאן יונס בימים האחרונים. בנוסף אליו, עוכב לחקירה לוחם נוסף שחשוד במעורבות במעשה.
השניים הוצאו לשטח הארץ ממוקדי הלחימה בדרום הרצועה לטובת חקירתם וכעת בודקים במצ"ח מה היה המניע שלהם. האירוע התגלה בעקבות ספירת מלאי שביצעו הקצינים האמונים על שלל האויב בשטח הרצועה. הקצינים גילו את המחסור והנשק נמצא בתיק האישי של אחד מלוחמים העצורים. בחטיבת גבעתי דיווחו על כך מיד למצ"ח שעיכבה כאמור את השניים לחקירה.
1 צפייה בגלריה
שוטרי תחנת אום אלפחם עצרו חשודים בהחזקת כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב
שוטרי תחנת אום אלפחם עצרו חשודים בהחזקת כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב
חיילים חשודים בגניבת קלצ'ניקוב
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
במהלך תקופת המערכה הנוכחית נדרשו במצ"ח למספר חקירות פליליות, כשהמקרה המפורסם ביותר הוא זה של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן ז"ל, בו ירה למוות בירושלים בגלל שחשב שמדובר במחבל. במקרה אחר שהצריך את התערבות המשטרה הצבאית החוקרת, שני חיילי מילואים ביהודה ושומרון תועדו מתעללים בעצור פלסטיני.
מצה"ל נמסר: "בעקבות דיווח מפקדים, נפתחה חקירת מצ"ח כנגד חיילים בחשד לכך שנטלו כלי נשק אשר אותר בפעילות הכוח בעזה, ופעלו להוציאו מרשות הצבא. אחד החיילים נעצר לחקירה".