2 צפייה בגלריה
אולגה ולאון זדורוב
אולגה ולאון זדורוב
אולגה ולאון זדורוב. "שואל מתי אבא יחזור הביתה"
(צילום ארכיון: אפי שריר)
15 שנה היא עומדת לצידו, מאז שנעצר על רצח הנערה תאיר ראדה, הועמד לדין, הורשע ונשלח למאסר עולם. אבל אולגה זדורוב, רעייתו של רומן, לא מוותרת. בראיון ראשון מאז ההחלטה על משפט חוזר היא אומרת: "כששמעתי על החלטת הפרקליטות, קיבלתי את השוק של החיים. הרגשתי כאילו עובר לי זרם חם בכל הגוף. זו אכזבה ענקית. מתברר שהשקרים של הפרקליטות ניצחו את האמת. קיוויתי שהאמת תנצח, שההיגיון וההגינות ינצח". הריאיון המלא יפורסם מחר (יום ו') במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות".
בן חודש ושבוע היה בנו הבכור של רומן זדורוב כשאביו נעצר בחשד לרצח הנערה תאיר ראדה. בקרוב יחגוג את יום הולדתו ה־15. אולגה, רעייתו של זדורוב, קיוותה שיחגגו כולם יחד. "חשבתי שאוכל לספר לו שהמשפט התחיל ונגמר ביום אחד וזהו, משחררים את אבא", היא מספרת, "אבל במקום זה, אני צריכה להגיד לו שממשיכים במשפט. והוא יודע שזה ייקח זמן. הוא עדיין שואל אותי כל הזמן מתי יסתיים המשפט ומתי אבא יחזור הביתה".
ומה עם הבן הקטן? "הוא בסך הכל בן חמש. הוא עוד לא מבין אפילו מה זה בית סוהר".
2 צפייה בגלריה
תאיר ראדה רומן זדורוב
תאיר ראדה רומן זדורוב
רומן זדורוב ותאיר ראדה ז"ל
הבוקר צלצלה לכלא ושוחחה עם בעלה. "רומן קיבל את ההחלטה פחות קשה ממני, כי לא היו לו יותר מדי ציפיות. הוא נתן לזה סיכוי של 50:50. כשדיברנו ביום רביעי, עוד לפני ההחלטה, רומן אמר לי שהוא לא מאמין להם. הוא כבר ידע שזה מה שהולך לקרות. הוא אמר לי: 'אני לא רוצה לחשוב מה יהיה'. הוא אפילו ביקש מאחותו שתבוא לביקור שהיא נרשמה אליו להיום. גם את ההתייחדות שקיבלנו בשבוע הבא הוא לא ביטל. הוא החליט להמשיך בשגרה הרגילה שלו בכלא. אבל גם עכשיו, אחרי החלטת הפרקליטות, הוא לא מאבד את התקווה שהוא תולה במשפט החוזר. ננסה לתמוך זה בזה עד אז".
מה יהיה במשפט החוזר? מה השתנה בעצם? "היום אנחנו יודעים הרבה יותר ממה שידענו כשניהלנו את התיק בבית המשפט המחוזי, לפני 12 ו־13 שנה. היום יש לנו מה לחקור ומה לשאול בחקירה הנגדית, ולמרות שהאמונה התערערה – אני אמשיך להילחם בכל הכוח בבית המשפט יחד עם עורך הדין וצוות ההגנה. יש בי עדיין תקווה שזה יסתיים בטוב".
לצורך המשך המאבק למען בעלה מבקשת אולגה לגייס כסף מהציבור באמצעות מיזם גיוס המונים ב-Beactive.