המומה במליאה
(צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת עופר כסיף עורר בצהריים (יום רביעי) סערה במליאת הכנסת כשהתייחס לפיגוע הכפול בירושלים, שבו נרצח אריה שצ'ופק (16) ונפצעו 26 בני אדם. "אני רוצה להביע צער על שליחות הדמים הבלתי פוסקת, ולמסור את תנחומיי לכל קורבנות הכיבוש - יהודים ופלסטינים כאחד", אמר כסיף.
1 צפייה בגלריה
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק ז"ל וזירת הפיגוע
(צילום: יואב דודקביץ')
בתגובה לדבריו צעקה לעברו חברתה כנסת טלי גוטליב מהליכוד: "אנחנו ביום של פיגוע, מה זה? קורבנות טרור הם אזרחי מדינת ישראל".
ח״כ כסיף המשיך ואמר: "אתמול והיום נרצחו שני שני נערים בני 16 - אריה שצ'ופק שנרצח היום, ואחמד שחאדה שנרצח אתמול". שחאדה, לפי צה"ל, נורה למוות במהלך עימותים בשכם. לפי הפלסטינים, הוא לא היה מעורב בחילופי האש עם הכוחות.
"אנחנו רוצים ששפיכות הדמים הזו תסתיים, והיא תסתיים רק כשהכיבוש יסתיים", הוסיף כסיף. בתגובה הצטרף לצעקות גם חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד, וכינה את דבריו "בושה". גוטליב הטיחה בו דברים ויצאה מהמליאה.
בהמשך עלה השר מאיר כהן מיש עתיד להגיב לכסיף, ואמר לו כי "הילד שנרצח היום לא זרק אבנים - זה ילד יהודי ירושלמי שחיכה להסעה, ומחבלים שמו מטען והרגו אותו. אתה עולה ומתריס וההשוואה היא מקוממת. יש פעמים שסייג לחוכמה שתיקה. הדם של הילד עוד זועק מהאדמה ויש עוד פצועים בסכנת חיים רק כי נסעו לעבודתם, ואתה עולה לכאן והדברים שלך מקוממים".
כסיף, בתגובה, צעק לעבר כהן מכיסאו שההבדל בין שני ההרוגים הוא ש"הילד הזה הוא יהודי". השר כהן השיב: "אתה יכול לכעוס עד מחר. לא היה נכון לעלות לכאן ולהגיד מה שאמרת. תזכור טוב שהדם של הילד עוד זועק מהאדמה ואתה צריך לכבד את זה. לא תכבד? זה עניין שלך. אתה צריך להתבייש. המשפחה שלו שלחה אותו לבית ספר ולא להירצח".
מאוחר יותר צייץ כסיף בטוויטר: "במסגרת ההידרדרות הפאשיסטית אסור לדבר על הכיבוש וקורבנותיו, והבעת צער על מותו של נער פלסטיני כנער יהודי כואבת לאוזן הגזענים בכנסת. הכיבוש אחראי להרג ושפיכות הדמים, של פלסטינים וישראלים כאחד, והכאב על אבדן החיים משותף. נמשיך להילחם לסיום הכיבוש ולמען השלום שיפסיק את שפיכות הדמים".