עוד לפני ההפגנות במחאה על פשיטת מצ"ח על מחנה שדה תימן, שבמהלכה עוכבו לחקירה תשעה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית קשה במחבל נוחבה, התנהל הבוקר (שני) בכנסת עימות סוער בסוגיה. אחרי שח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) עדכן את הנוכחים בדיון בוועדת הכספים בנושא, קטע אותו ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל): "להכניס מקל לרקטום של בן אדם זה לגיטימי?". מילביצקי השיב: "כן, אם הוא נוחבה הכול לגיטימי לעשות".
העימות בין מילביצקי לטיבי בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )

מיד לאחר פשיטת המשטרה הצבאית על המחנה שבו מוחזקים במעצר מחבלי חמאס, התפתחו במקום עימותים פיזיים בין השוטרים הצבאיים לחיילי מילואים. המחבל עצמו פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם חבלות בישבנו, ובעקבות כך נפתחה החקירה בחשד להתעללות.
שרים וחברי כנסת מהימין מיהרו לגנות את עיכוב החשודים, וכמה מהם הגיעו למחנה שסמוך לבאר שבע כדי לתמוך בהם. במקביל, עשרות אזרחים שהגיעו לזירה כדי להביע את מחאתם על עיכוב חיילי המילואים, פרצו למחנה. המפגינים קראו קריאות תמיכה בחשודים ובהמשך גם חסמו את היציאה מהמחנה.
כמה מפגינים החלו לצעוד במחנה, תוך כדי כך שחיילים מנסים להדוף אותם. ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) תועד נכנס לבסיס ללא אישור דרך פרצה בגדר. מחאה התפתחה גם בבסיס בית ליד ליד נתניה שאליו הובאו תשעת החשודים.
1 צפייה בגלריה
אילנה קוריאל הותקפה במהלך מחאה נגד פשיטת המשטרה הצבאית על מתקן הכליאה בשדה תימן
אילנה קוריאל הותקפה במהלך מחאה נגד פשיטת המשטרה הצבאית על מתקן הכליאה בשדה תימן
המחאה במחנה שדה תימן
(צילום: אילנה קוריאל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא "להרגעה מיידית של הרוחות בשדה תימן", וגינה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה"ל. שר הביטחון יואב גלנט גינה גם הוא את הפריצה לבסיס ומסר כי "‏גם בשעת כעס החוקים מחייבים את כולם - לא מתפרצים לבסיסי צה"ל ולא עוברים על חוקי מדינת ישראל".
נשיא המדינה יצחק הרצוג, הדגיש כי "פריצה של אזרחים לבסיס צבאי, ובוודאי כשהיא נעשית בעידוד ובמעורבות של נבחרי ציבור, היא מעשה חמור, מסוכן, לא חוקי ולא אחראי - שפוגע בראש ובראשונה בנו כעם וכמדינה. אני קורא לכולם ובמיוחד לנבחרי הציבור שלנו לגלות מנהיגות - להירגע ולהרגיע".
הוא הוסיף: "אני סמוך ובטוח שיתקיימו בירורים וחקירות שירדו לשורש האמת, עם כל הרגישות הנדרשת ואני סומך על צה"ל שלנו, מפקדיו וחייליו שיפעלו בהתאם. על כולנו לגבות כעת את חיילי ומפקדי צה"ל וכוחות הביטחון שנתונים במערכה קשה וצריכים להתמקד בהתמודדות עם אתגרים עצומים. צה"ל ממלא את תפקידו. אנחנו במלחמה וחשוב לזכור זאת כל העת".