התיעוד מהגליל: פורקים מהמכונית ותוקפים

ארבעה תושבי העיר עראבה שבגליל נעצרו בחשד לתקיפה של מתן (33), תושב הגליל העליון. הרקע, כך עולה מחקירת המחוז הצפוני של המשטרה, הוא רק משום שנהג לאט ובהתאם לחוק. בתיעוד התקיפה נראה טנדר שבו נסעו החמישה מנסה לעקוף את מתן בנתיב השמאלי, לא מצליח – ואז עוקף אותו משול הדרך ומסיט אותו אל השול הימני. מיד לאחר מכן הטנדר חסם את רכבו של מתן - ופרקו ממנו חשודים שהחלו להכות על רכבו. מלבד ארבעת החשודים שנעצרו, חשוד נוסף נמצא בבריחה – והמשטרה מנהלת אחריו מצוד.
6 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
שניים מהחשודים פורקים מהרכב - ורצים לעבר מכוניתו של מתן
"התחושה שלי היא שזו קולומביה הקטנה בכבישי הגליל", סיפר מתן על האירוע שהתרחש ביום רביעי שעבר. "חשתי חוסר אונים, הרגשתי שמנסים לרצוח אותי, צעקתי בקול ברכב 'שמע ישראל' כי הרגשתי שאלה הרגעים האחרונים שלי. ראיתי את המוות מול העיניים, והכל קורה ב-17:00 אחר הצהריים בכביש 77".
מתן התקשר למשטרה מיד לאחר האירוע, והגיש תלונה במשטרה ביום רביעי האחרון. התלונה הועברה לטיפול משטרת כנא, שאחראית על הגזרה שבה התרחש האירוע.
"קיבלנו תלונה מאדם שנהג בכביש 77, בקטע הכביש שבין צומת המוביל לצומת גולני, סמוך לישוב הושעיה. עקף את הנהג רכב די מקס מצד שמאל כשהוא על השוליים. הרכב גרם לו לסטות ימינה וחסם אותו בכביש, מהרכב ירדו 5 בחורים, חלקם חמושים במוטות לום ברזל, התנפלו על הנהג ושברו לו את השמשה הקדמית. אז המשיכו לגרום נזק לפח של הרכב שלו", תיארה רב-פקד רחלי בנימין, ראש משרד החקירות והמודיעין במשטרת כנא.
6 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
מכוניתו של מתן לאחר האירוע
(צילום: דוברות מחוז צפון)
6 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
(צילום: דוברות מחוז צפון)
אחרי כמה שניות של גרימת נזק קשה לרכב, הם חזרו לרכבם, נסעו ברוורס, התנגשו במכונית של מתן – ורק אז עזבו את המקום. "ההערכה שלנו שהעילה לתקיפה הבריונית הזו בכביש היא שלא מצא חן בעיניהם שהקורבן נהג בכביש לאט מידי ובהתאם לחוקי הדרך, הם ניסו לעקוף אותו ולא הצליחו", הוסיפה בנימין.
תוך שעות מרגע קבלת התלונה הצליחו בלשי המחוז הצפוני להגיע לבתיהם של החשודים ולעצור ארבעה מהם. זהותו של החמישי ידועה ונעשים חיפושים אחריו.
בחקירתם הכחישו החשודים את כל החשדות נגדם וטענו שהקורבן הבהב להם, הוריד אותם מהכביש, צעק עליהם ואיים עליהם. אולם, לאחר שהחוקרים הציגו בפניהם את התיעוד – לא היה להם דבר להגיד.
6 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
אירוע אלימות בגלל נהיגה בכביש
אחד החשודים עם לום ברזל בידו
"מדובר בחשודים עובדים שהיו בדרכם חזרה ממקום עבודתם במרכז לביתם בעראבה. בריונות חמורה ביותר בכביש. בריונות בכביש נוגעת רק לא רק לעבריינים וגם אנשים עובדים ונורמטיביים לכאורה עלולים להתנהג בבריונות. זו חבורה מסוכנת שמסכנת את משתמשי הדרך. נגיש נגדם כתב אישום בימים הקרובים עם בקשה למעצר עד לתום ההליכים. אם הקורבן היה יוצא מרכבו אני חוששת שזה היה עלול להסתיים ברצח, הקורבן ניצל ממש בנס", אמרה עוד רב-פקד בנימין.
רפ"ק רחלי בנימיןרפ"ק רחלי בנימיןצילום: דוברות מחוז צפון
מתן הוסיף: "אני מרגיש שיצאתי ממש בנס. הם התנפלו עליי עם רצח בעיניים עם לומים. הנזק לרכב הוא גדול מאוד, הם שברו את השמשה הקדמית וסדקו את השמשה בצד הנהג. הם גרמו גם נזק לטמבון ולחיישנים. זה רכב יקר וחדש. אני בטראומה קשה מהאירוע הזה, בחיים לא קרה לי דבר כזה ובסיוטים הכי שחורים שלי חלמתי שיקרה לי דבר כזה. אני מרגיש שאני חי בסרט אימה, אם לא היו לי מצלמות ברכב שתיעדו את כל התקיפה היו חושבים שאני ירדתי מהפסים והמצאתי הכול. הייתי לוחם בגבעתי בצפון, בשטחים ובעזה וכזו סיטואציה מטורפת לא עברתי בחיים".