2 צפייה בגלריה
תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
(צילום: shutterstock)
פרקליטות המדינה ערערה היום (ראשון) בפני בית המשפט העליון על עונשו של תושב הצפון, בן 49, שנידון ל-30 חודשי מאסר בגין סחיטה באיומים של אישה שניהלה עמו רומן וביקשה להיפרד ממנו. אותו אדם היה מעורב גם בחטיפת אדם אחר, לאחר שחשד כי הוא נמצא בקשר רומנטי עם אותה אישה. לאחר שורת איומים מזעזעים כלפיה הוא אף שלח תמונות עירום שלה לבעלה - מה שלטענתה הרס את חייה.
ב-30 בנובמבר הרשיע השופט ארז פורת בבית המשפט המחוזי בחיפה את הגבר בשורת מקרי סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות ועבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, לאחר שזה הודה במעשים מבלי לנהל את שלב הראיות. מלבד עונש המאסר, השופט קבע שעל הגבר לשלם קנס של 15 אלף שקלים ביחד לקורבנותיו.
עורכת הדין רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ערערה על העונש ודרשה עונש מאסר חמור יותר לצד קנס כספי גבוה יותר. לטענת הפרקליטות, "העונש חורג באופן קיצוני לקולא ללא הצדקה, וסכום הפיצוי פעוט. עובדות כתב האישום המתוקן מגוללות מסכת עבריינית מזעזעת שמבוצעת על ידיו".
2 צפייה בגלריה
ערעור הוגש לבית המשפט העליון. "כתב האישום מגולל מסכת עבריינית מזעזעת"
ערעור הוגש לבית המשפט העליון. "כתב האישום מגולל מסכת עבריינית מזעזעת"
ערעור הוגש לבית המשפט העליון. "כתב האישום מגולל מסכת עבריינית מזעזעת"
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם סחט אישה נשואה שניהלה עמו רומן וביקשה להפסיק את הקשר הרומנטי ביניהם. כדי להמשיך את הקשר הוא איים עליה כי יפגע בה ובבעלה, יהרוס את חייה, יירה ברגליה, יגרום לה להיות בכיסא גלגלים, ירצח אותה, ידאג שבעלה יגרש אותה, יפיץ תמונות עירום שלה - ויספר לבני משפחתה על הקשר הרומנטי ביניהם.
מכתב האישום עולה כי את תמונות העירום הוא השיג בכך שצילם מסך ללא ידיעתה של האישה, שגילתה על כך ומחקה את התמונות בשלב מסוים, ובתגובה הנאשם סטר לה בפניה, גרם לה לדימום מאפה ואמר לה שהוא יכול לשחזר את התמונות. בשל איומיו, היא המשיכה להיפגש עמו במשך חודשיים נוספים.
בשלב מסוים, כך על פי כתב האישום, חשד הנאשם שהיא מנהלת קשר רומנטי עם אדם אחר, ולכן תכנן לחטוף אותו ביחד עם אנשים אחרים כדי לאיים עליו ולברר את טיב הקשר בינו לבין אותה אישה. בהתאם לתוכנית, אדם רעול פנים פרץ למכוניתו של האיש בזמן שעמד בפקק, ובהמשך הצטרף אליהם הנאשם, שתפס את מקום הנהג ונסע למטע זיתים, בזמן ששני רכבים נוספים, שבהם שהו שאר בני החבורה, נסעו בעקבותיהם.
בדרך תקף רעול הפנים את אותו אדם באגרופים, קילל אותו ואיים עליו שהוא וחבריו עומדים לרצוח אותו. במטע הזיתים החזיק הנאשם כלי דמוי אקדח והורה לגבר לצאת מהרכב ולרדת על ברכיו. התוקפים צילמו אותו, קיללו אותו, הורו לו לומר דברים משפילים ואחד מהם הכה אותו. הנאשם תחקר אותו אודות קשריו עם האישה, קילל אותו ואיים עליו שיירצח, והוא בתגובה פרץ בבכי והכחיש קשר עם אותה אישה.
כמה ימים לאחר מכן שלח הנאשם את תמונות העירום שלה לבעלה בוואטסאפ כמו שאיים לעשות, וכתב: "תראה את השרמוטה שלך, תישאר כך יא זול. אני אפיץ את זה בכל העולם, יש לי עוד תמונות. אני אשלח לאחים שלך יא זול". בנוסף שלח לבעל צילום מסך של ההתכתבויות בינה לבין הגבר שנחטף.
האישה העידה בבית המשפט: "איבדתי את הבית שלי, ויש ריחוק ביני לבין בעלי בגלל הנאשם. אני מפחדת עד עכשיו. בגללו ובגלל מה שעשה לי - הוא הרס לי את החיים. אני מפחדת ממנו גם כשהוא בכלא".
במקרה אחר, פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבית משפט השלום ברחובות כתב אישום נגד תושב העיר בגין שורת מעשי אלימות חמורים ועבירת מין שביצע כלפי בת הזוג שלו, כשאת חלקם עשה בזמן שהייתה בהריון ממנו. באחד המקרים איים עליה: "אם לא תגידי את האמת אני ארצח אותך, אני אחתוך אותך", ובהמשך אף איים עליה עם סכין יפנית בעודו חונק אותה ונושך את אפה עד כדי זוב דם.