מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר היום (ד') שלאור המספר הגבוה של האזרחים הפלסטינים שנהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה, ברור שישראל עושה טעויות בפעולות הצבאיות שלה.
"יש הפרות של חמאס כשהוא משתמש במגנים אנושיים, אבל כשמסתכלים על מספר האזרחים שנהרגו בפעולות הצבאיות זה ברור לגמרי שמשהו לא בסדר", אמר גוטרש - שלאורך המלחמה השמיע אמירות מקוממות נגד ישראל, ובין השאר טען כי הטבח של חמאס "לא התבצע בוואקום".
2 צפייה בגלריה
אנטוניו גוטרש
אנטוניו גוטרש
גוטרש במעבר רפיח בחודש שעבר
(צילום: Mahmoud Khaled/Getty Images)
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
"חשוב לגרום לישראל להבין שלראות מדי יום את התמונה הנוראה, של הצרכים ההומניטריים הדרמטיים של העם הפלסטיני, זה נגד האינטרסים שלה", אמר מזכ"ל האו"ם. לדבריו, המראות שמגיעים מעזה "לא עוזרים לישראל בהקשר של דעת הקהל העולמית".
לטענת שלטון חמאס ברצועת עזה, בחודש החולף נהרגו ברצועה 10,569 פלסטינים, בהם 40% ילדים. מזכ"ל האו"ם גוטרש השווה את מספר הילדים שלטענת חמאס נהרגו במלחמה למספר הילדים ההרוגים בסכסוכים ברחבי העולם, כפי שמופיע בדו"חות השנתיים שמפרסמת לשכתו.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו גוטרש
אנטוניו גוטרש
(צילום: Mahmoud Khaled/Getty Images)
"מדי שנה, המספר הגבוה ביותר של ילדים הרוגים בכל הסכסוכים שאנחנו עדים להם הוא לכל היותר מאות", ציין גוטרש, ולאחר מכן התייחס לעזה: "בכמה ימים בעזה יש לנו מאות ואלפי ילדים הרוגים – מה שאומר שבפירוש יש משהו שגוי בדרך שבה מתבצעות הפעולות הצבאיות".
הדו"ח השנתי של האו"ם על ילדים במוקדי סכסוכים כולל רשימה של הצדדים המעורבים, בתקווה שהופעתם ברשימה תגרום להם לחוש בושה, וליישם צעדים שישמרו על הילדים באזורי העימות. אותה רשימה נחשבת כבר זמן רב לשנויה במחלוקת. דיפלומטים מספרים שבשנים האחרונות ישראל הפעילה לחץ כדי להישאר מחוץ לרשימה הזאת. הדו"ח הבא אמור להתפרסם באמצע 2024.