המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה הבוקר (יום שני) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שוטר ששירת ביס"מ ירושלים. לפי מח"ש, "בהזדמנות אחת השוטר הכה ללא כל סיבה מפגינים באמצעות אלה בהפגנה ליד בית המשפט העליון - ובהזדמנות אחרת הכה נער ואישה במסגרת הפרות סדר שהתרחשו במתחם הר הבית".
שוטר יס"מ מכה את דב מורל במהלך הפגנה מחוץ לביהמ"ש העליון

מכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד מירב נגלר עולה כי השוטר שימש כמפקד צוות בהפגנה שהתקיימה ב-6 במרץ 2022 בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים. "לאחר שניתנה הוראת פיזור, פינה השוטר יחד עם שוטרים אחרים את המפגינים אשר חסמו בגופם רכבים נוסעים", נמסר. "בתום הפינוי עבר השוטר ליד תחנת אוטובוס, והורה לאזרחים שהפגינו קודם לכן לצאת מהתחנה. בהתאם להוראתו, יצאו כמה אזרחים מהתחנה והחלו להתרחק מהמקום. בעוד האזרחים התרחקו, השוטר הכה אחד מהם בשתי מכות ברגליו באמצעות אלה, והכה במכת אלה נוספת אדם אחר בהיעדר סמכות".
לפי מח"ש, "באזור נכח אזרח נוסף, אשר ראה את המתרחש, ניגש אל השוטר ושאל לשמו. בתגובה, הכה השוטר את האזרח באמצעות האלה בפלג גופו התחתון בהיעדר סמכות. יצוין, כי התלונה בעניינו של אותו אזרח נסגרה בחודש יולי 2023, אך לאחר בחינה מחודשת של חומר הראיות בתיק, הוחלט על הגשת כתב אישום נגד השוטר". האזרח ששאל לשמו של השוטר והוכה באלה הוא דב מורל.
כחודש לאחר מכן, לפנות בוקר בהר הבית, התרחשו הפרות סדר שבמהלכן נזרקו אבנים אל עבר כוחות המשטרה שהיו במקום. "השוטר, שהיה במשמרת, ניסה לפזר את ההמון יחד עם שוטרים נוספים", נכתב. "בשלב מסוים, בסמוך לשער באב אל חוטה, הדף השוטר נער שהיה במקום, ובתגובה הנער ירק עליו. בתגובה, ובמקום לבצע את מעצרו המיידי של הנער, החל השוטר להכותו, חבט בו באמצעות אלה, הכה בו בידיו ובעט בו.
"כשעה וחצי לאחר מכן, באותו המתחם, עמדה תושבת העיר וצילמה בטלפון הנייד שלה את המתרחש. השוטר, אשר הגיע לעברה במהירות, לא ביקש ממנה להתפנות, לא אפשר לה להתרחק מהמקום - ומיד הכה בה באלה. כתוצאה מהמכה, נגרמה לאותה אישה חבלה בידה השמאלית".
כתב האישום מייחס לשוטר עבירות של תקיפה סתם ותקיפה הגורמת חבלה ממשית.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "כל שוטר מחויב להשתמש בסמכויותיו ובאמצעים בהתאם לפקודות ולנהלים, במקצועיות ותוך הפעלת שיקול דעת לנוכח ההתרחשות בשטח. ככל שיש חריגה מהאמור - היא נבדקת ומטופלת בהתאם. במקרה זה מדובר בשוטר לשעבר שאינו משרת במשטרה במשך יותר משנתיים".