עודה עודה, אחיו של הנרצח: "הרציחות עוד יגיעו למסגדים"

מחמוד עודה בן ה-52, שנפגע מכדור תועה ונהרג בצהריים (יום ג') בצאתו מהלוויה ביישוב ג'לג'וליה היה אב לשני ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מותו של עודה, כדורגלן לשעבר, טלטל את היישוב שממזרח לכפר סבא והותיר את התושבים המומים. "בבית הקברות כבר אין ביטחון, אז איפה כן?", תהה אחיו, עודה עודה. "מחר ירצחו בתוך מסגד או במגרש כדורגל. הוא היה אדם כל כך צנוע".
2 צפייה בגלריה
מחמוד איברהים עודה
מחמוד איברהים עודה
הנרצח מחמוד עודה וזירת הירי בבית הקברות, היום
(צילום: יריב כץ)
היעד לירי, כך עולה מחקירה ראשונית, היה נדים שתיווי, בן 32, שנפצע באורח קשה מהירי. הוא נמלט מהיורים לכיוון בית הקברות, ועודה, שיצא מהלוויה, נפגע מכדור תועה. צוותי מד"א פינו את השניים לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו של עודה. בני משפחה של הנרצח ושל הפצוע התקהלו מחוץ לבית החולים ובמקום פרצה מהומה. כוחות משטרה הוזעקו למקום. "פתאום התחיל רעש וצעקות. מלא ניידות וכוחות משטרה הגיעו", סיפרה עדת ראייה שהייתה מחוץ לבית החולים.
"איך אפשר לצאת לעבודה?", הוסיף האח. "דיברנו בבוקר. במכולת ליד הבית שלנו. אתמול בערב הוא ישב אצלי, אנחנו יושבים כל פעם בבית של ההורים. פשוט אין גבולות, עברנו את כל הקווים האדומים. המדינה לא רואה את האלימות כל יום? נרצחים חפים מפשע כמו אח שלי, ואין משטרה. נקווה לטוב רק מאלוהים".
המהומה בבית החולים מאיר
(צילום: נדב אבס)

האח סיפר כי לנרצח היו שני ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בן 16 ובן 10 ובת נוספת. "הוא שמר עליהם בצורה נהדרת. הם היו בשבילו בנים, חברים. הוא היה מוכן לעשות הכול בשבילם בלי להסס. הייתה לו מכולת קטנה שהתפרנס ממנה בכבוד. הוא שמח כשהיה עם משפחתו ועם שני הילדים", הוא הוסיף.
בעקבות הרצח, החליטו תושבים בג'לג'וליה לצאת בשיירת רכבים עם דגלים שחורים שתיסע לאורך נתיבי איילון עד המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ובשיירה בחזרה עם גופתו. השיירה צפויה לצאת מהיישוב ב-10:30, ולא אושרה על-ידי המשטרה.
היעד לירי שתיווי, תושב ג'לג'וליה, הגיש תלונה במשטרת חדרה לפני חודש וחצי לאחר שנדקר בחוף אולגה על ידי קבוצה של כמה גברים. לדבריו, התוקפים היו יהודים, והם תקפו אותו על רקע לאומני. הוא נפצע אז בגבו ובפניו ונזקק לטיפול רפואי, מצבו הוגדר קל. במשפחתו אמרו: "אנחנו לא יודעים מי ירה בו ולא יודעים מה רצו ממנו".
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בג'לג'וליה
זירת הירי בג'לג'וליה
(צילום: יריב כץ)
בריאיון ל-ynet בחודש שעבר סיפר שתיווי כי הגיע לחוף אולגה כדי לנוח אחרי העבודה. "פתאום ניגשה אליי קבוצת יהודים, יותר מעשרה אנשים, ואחד מהם שאל אותי 'מה אתה עושה כאן?'. עניתי 'באתי לנוח'. אחר כך תקפו והיכו אותי, דקרו אותי בגב וקיללו אותי. הם אמרו לי 'אתה ערבי מלוכלך, לך מכאן ואל תחזור'".
מתחילת השנה נרצחו 114 בני אדם במגזר הערבי. שלשום נורה למוות בירושלים מוחמד קיסאווני, תושב שכונת בית חנינא שבמזרח העיר. עשרות מבני משפחתו של המנוח, שמתגוררים בכפר בית איכסא מצפון לירושלים, נסעו למקום מגוריהם של קרובי משפחת המעורבים בירי - והציתו בתים והרסו קירות באמצעות טרקטור.